Prasideda netikėtas šalutinis COVID-19 poveikis lėktuvams ir visai aviacijai

COVID-19 pandemija sujaukė jūsų atostogų planus ir tai nėra gerai. Tačiau tai – tik menkas trukdis palyginti su tuo, ką patiria transporto pramonė. Net ir pasibaigus suvaržymams žmonės tikrai nepuls keliauti, todėl oro linijoms teks ieškoti kitų būtų užsidirbti ir išsilaikyti.

Vilniaus oro uostas,lėktuvai<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Vilniaus oro uostas,lėktuvai<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Vilniaus oro uostas,lėktuvai,Lufthanasa<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Vilniaus oro uostas,lėktuvai,Lufthanasa<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Vilniaus oro uostas,lėktuvai,Lufthanasa<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Vilniaus oro uostas,lėktuvai,Lufthanasa<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Vilniaus oro uostas,lėktuvai,Airijos lėktuvas<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Vilniaus oro uostas,lėktuvai,Airijos lėktuvas<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Apr 25, 2020, 7:41 AM, atnaujinta Apr 25, 2020, 8:11 AM

Vienas iš tokių būdų – didesnis krovinių skaičius. Vienas kitas pašto siuntos maišas bagažo skyriuje kartais pasitaiko ir dabar. Tačiau ateityje ir keleiviai turės dalintis salonu su kroviniais. Toks kombinuotas sprendimas leis oro linijoms vienu kartu pergabenti daugiau krovinių ir išlaikyti įperkamas bilietų kainas.

O įperkamos jos būti privalo, nes kaina priklauso nuo paklausos. Oro uostuose pečiais trinasi žmonės iš skirtingų pasaulio kraštų. Nemaža dalis tų kraštų nuo COVID-19 kenčia gerokai labiau nei mes. Prie to pridėkite ekonominę krizę ar bent jau jos baimę ir lengvai suprasite, kodėl oro linijos nesitiki greito keleivių srauto augimo.

Oro linijos jau dabar savo keleivinius lėktuvus verčia krovininiais. Tiesa, tik laikinai – kartais krovinių (dažniausiai – medicininių apsaugos priemonių) dėžės gula ant sėdynių. Tačiau ateityje dalis sėdynių gali būti pašalinta, kad vietoje jų atsirastų didesni specialiai kroviniams pritaikyti moduliai.

Šiaurės Karolinoje, JAV, įsikūrusi bendrovė „HAECO Cabin Solutions“ vos per mėnesį parengė tokį kombinuotų kelionių sprendimą. Tai – krovininiai moduliai, kuriuos galima pritvirtinti prie įprastų keleivinių sėdynių tvirtinimo taškų.

Tiesą sakant HAECO pristatė keturis išradimus – vieni montuojami vietoje sėdynių, kiti – ant jų. HAECO moduliai montuojami be jokių specialių įrankių ar inžinerijos žinių. Ir, žinoma, nereikia papildomų laikiklių ar kitų orlaivio salono pakeitimų.

HAECO moduliai gali būti naudojami dabar, kai keleivių nėra apskritai, bet jie taip pat pravers ir tada, kai keleivių srautai ims augti. Jie tinka ir siauro, ir plataus fiuzeliažo orlaiviams.

Patys moduliai yra pritaikyti ne tik prie salono išmatavimų ir sėdynių tvirtinimo taškų, bet ir prie įėjimo į salonus. Oro linijos uždirba iš greičio – kroviniai turi būti pakraunami kiek įmanoma greičiau, todėl patys moduliai turi lengvai tilpti pro keleiviams skirtas duris.

Ar tai išgelbės oro linijas? Sunku pasakyti. Priklauso nuo to, kaip jos gebės prisitaikyti, surasti keleivių ir krovinių. Nors tai mažai tikėtina, aviacijos saugumo institucijos taip pat gali paprieštarauti tokiam keleivių ir krovinių maišymui salonuose.

Ir, žinoma, visada gali atsirasti keleivių, kuriem nepatiks dalinti salonu su knygomis, vaistais, automobilių dalimis ir dar bala žino ką jūs perkate internetu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Lietuvos narystės NATO metinės – ar iššūkių daugiau?