Lietuviškų gaminių kainos ir toliau krinta

Prekybos tinklo „Maxima“ pradėta lietuviškos produkcijos kainų mažinimo kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ įgauna vis didesnį pagreitį. Prie šios iniciatyvos jungiasi vis daugiau mūsų šalies gamintojų.

 „Maximos“ prekybos tinklo parduotuvėse vykstanti kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ sulaukia vis daugiau dalyvių.
 „Maximos“ prekybos tinklo parduotuvėse vykstanti kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ sulaukia vis daugiau dalyvių.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 13, 2020, 7:45 AM

Kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ skatina pirkti lietuvišką produkciją sumažintomis kainomis ir taip padėti greičiau atsigauti nuo koronaviruso pandemijos nukentėjusiai Lietuvos ekonomikai.

Jau nuo vakar net iki 800 prekių padidėjo atpigintos Lietuvos gamintojų produkcijos krepšelis.

Paklausa smarkiai pakilo

Per mėnesį, kai vyksta kampanija „Išvien dėl Lietuvos“, sumažinus daugiau nei 500 populiarių lietuviškų produktų reguliarias kainas jų paklausa šoktelėjo beveik 40 proc., o kai kurių prekių pardavimas išaugo net kelis kartus.

„Išankstiniai rezultatai rodo, kad kampanija pasiteisino.

Mūsų pirkėjai noriai palaiko Lietuvos gamintojus ir renkasi lietuvišką produkciją.

Auganti jos paklausa padeda greičiau atsitiesti Lietuvos maisto bei kitų pramonės šakų įmonėms ir įveikti koronaviruso pandemijos sukeltus ekonominius sunkumus, taip suteikiant postūmį Lietuvos ekonomikai augti“, – teigė prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento direktorius Marius Tilmantas.

Kampanijos metu net 2,5 karto išaugo lietuviškos konditerijos gaminių paklausa, dvigubai daugiau parduodama lietuviško sūrio, apie 70 proc. yra padidėjusi šalies gamintojų žuvies produktų (ypač sūdytos žuvies) paklausa.

Taip pat gerokai yra šoktelėjęs lietuviškos šviežios mėsos, pieno produktų ir duonos gaminių, konservuotos produkcijos pardavimas.

Gamintojai pajuto naudą

Didžiausio šalies prekybos tinklo „Maxima“ pirkėjų palaikymas bei auganti lietuviškos produkcijos paklausa paskatino ir kitus Lietuvos gamintojus įsitraukti į kampaniją. Šią savaitę prisijungė dar 30 įmonių.

„Esame lietuviško kapitalo įmonė, todėl solidarizuojamės su visa Lietuva ir siekiame prisidėti prie šalies ūkio atsigavimo. Juk veikdami išvien galime pasiekti daugiau.

Sunkmečiu svarbiausia skatinti lietuviškų prekių vartojimą, nes tai palaiko visų ekonomikos sektorių gyvybingumą.

Džiaugiamės, kad į bendrą gamintojų ir prekybininkų iniciatyvą teigiamai reaguoja ir vartotojai – išaugęs pardavimas rodo, kad vertindami patrauklias kainas jie dažniau linkę rinktis lietuvišką prekę“, – sakė bendrovės „Dzūkija“ generalinė direktorė Rimtautė Žulytė.

Įmonės „Malsena Plius“ generalinis direktorius Marius Dužinas teigė pastebėjęs, kad „Išvien dėl Lietuvos“ ženklu pažymėtų produktų paklausa išaugo, palyginti su kitais tos pačios kategorijos gaminiais.

„Stebime ir augantį pardavimą, todėl praplėtėme kampanijoje dalyvaujančių produktų sąrašą. Esame lietuviškas prekės ženklas, pirmenybę teikiame vietos vartotojams ir jų gerovei, todėl šios iniciatyvos idėjos mums itin artimos ir svarbios.

Be to, mūsų gaminama produkcija – miltai, grūdų dribsniai – būtiniausios prekės, kurios gali padėti žmogui visavertiškai maitintis. Todėl žemesnė šių produktų kaina – savotiška pagalba vartotojui jam sunkiu metu“, – aiškino M.Dužinas.

Įsitraukti turi ir pirkėjai

Unikalia iniciatyvą „Išvien dėl Lietuvos“ pavadinęs bendrovės „Groward Group“ vadovas Dainius Matijošaitis neslėpė, kad dabartinė krizė smarkiai paveikė tiek Lietuvos žmones, tiek verslus.

„Kita vertus, tik jos akivaizdoje įmanomas visų pusių solidarumas – gamintojai ir prekybininkai suvokia, kad jų veiksmai turi įtakos pirkėjams. Būtent todėl žengėme labai konkretų pirmąjį žingsnį – savo ištekliais skatiname lietuviškų gaminių vartojimą ir tikimės, kad pirkėjai žengs antrąjį.

Tik žmonėms aktyviai įsitraukiant tokios iniciatyvos gali tapti gyvybingos, o pirmenybė lietuviškiems produktams turi išlikti ir po krizės“, – sakė D.Matijošaitis.

Jis atkreipė dėmesį, kad Lietuvos kiaušinių rinkoje nemenką dalį vis dar užima įvežtinė produkcija iš Lenkijos ir Ukrainos. Pasak D.Matijošaičio, ukrainietiški kiaušiniai žymimi kaip neatitinkantys ES standartų, todėl tokiems tiekėjams paprasčiau pasiūlyti ir žemą produkcijos kainą.

Tuo metu „Rido“ kiaušiniai tiekiami tik iš lietuviškų paukštynų. Tai pirmieji kiaušiniai, Baltijos šalyse sertifikuoti ženklu „Užauginta be antibiotikų“.

„Groward Group“ priklausančios įmonės užsiima ir grūdininkyste, todėl pašarus vištoms gamina iš Lietuvoje augančių kultūrų, daug dėmesio ir investicijų skiriama ant kraiko augantiems paukščiams.

„Natūralu, kad tokia kokybė reikalauja investicijų, kurios neatsiejamos nuo galutinės produkto kainos. „Maximos“ ir gamintojų iniciatyva šiek tiek išlygina žaidimo taisykles – vartotojui telieka prisidėti sąlyginai nedideliu likusiu kainų skirtumu.

Už tai jis gauna ne tik kokybišką lietuvišką produktą, bet ir solidariai įsitraukia į visos šalies ekonomikos skatinimą“, – aiškino D.Matijošaitis.

Svarbi visa grandinė

Anot M.Dužino, iniciatyvos teikiama nauda svarbi ne tik įmonei, bet ir visai gamybos bei tiekimo grandinei, kuri šiame versle daugiausia yra lietuviška. Pavyzdžiui, „Malsena“ vykdo grūdų auginimo programas su Lietuvos ūkininkais, jos vienija daugiau nei 80 ūkininkų iš visos šalies.

„Išaugus COVID-19 grėsmei ir prasidėjus karantinui miltų ir grūdų dribsnių paklausa pernakt padidėjo kone dvigubai. Taip pat išaugo ir eksporto poreikis dėl kitose Europos šalyse susidariusio produktų stygiaus.

Tačiau Lietuvos rinka mums pirmenybinė, todėl dalies užsienio klientų užsakymų teko atsisakyti, kad užtikrintume sklandų produktų tiekimą savo šalyje“, – pasakojo bendrovės „Malsena Plius“ vadovas.

Bendrovės „Rusnės žuvis“ vadybininkas Gediminas Liulys taip pat pabrėžė, kad lietuviškos produkcijos paklausą labai svarbu didinti siekiant sukurti grandinę tarp lietuviškos žaliavos tiekėjų, gamintojų, pardavėjų ir vartotojų. „Tik palaikydami vieni kitus greičiau atsistosime ant kojų“, – sakė jis.

Surado ir naujų partnerių

Negana to, „Maximos“ pradėta kampanija „Išvien vėl Lietuvos“ solidarizuoja šalies verslo bendruomenę.

Spartesnį Lietuvos ekonomikos atsigavimą po COVID-19 krizės skatinančios iniciatyvos partnerių gretas papildė mobiliojo ryšio lyderė „Tele2“, didžiausia šalies reklamos agentūra „Sorbum LT“, logistikos paslaugų įmonė NNL LT bei biuro reikmenis tiekiantis „Officeday“ tinklas.

Šios įmonės savo teikiamas paslaugas sumažintais įkainiais pasiūlys Lietuvos gamintojams, kurie kartu su „Maxima“ yra atpiginę lietuvišką produkciją.

„Ši iniciatyva yra pavyzdys, kaip Lietuvos verslas geba solidarizuotis, kad padėtų savo šaliai kuo greičiau atsigauti ir įveikti COVID-19 pandemijos sukeltus ekonominius sunkumus. Stipri partnerystė, vienybė ir susitelkimas šiandien tampa Lietuvos ekonomikos varomosiomis jėgomis“, – pabrėžė lietuviško prekybos tinklo „Maxima LT“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė.

Siūlys gausybę nuolaidų

Antai telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ kampanijoje dalyvaujančioms įmonėms ir jų darbuotojams, kurie yra „Tele2“ verslo klientai, dovanoja 100 GB mobiliojo interneto duomenų trims mėnesiams.

Įmonės, kurios nesinaudoja „Tele2“ paslaugomis, turės galimybę 3 mėnesius išbandyti ir naudotis jomis visiškai nemokamai. Visiems „Išvien dėl Lietuvos“ partneriams „Tele2“ siūlo atlikti įmonės ryšio bei interneto paslaugų infrastruktūros auditą siekiant surasti jungtinius efektyvesnius sprendimus, kurie gali padėti verslui sumažinti sąnaudas ir užtikrinti paprastesnius veiklos procesus.

Taip pat telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ teikiamame pakete Lietuvos gamintojams – išskirtinės sąlygos įsigyti išmaniąją „Enterprise Edition“ įrangą bei išskirtinai „Išvien dėl Lietuvos“ kampanijoje dalyvaujančių įmonių darbuotojams skirtos nuolaidos renkantis interneto ir pokalbių planus.

„Koronaviruso pandemija Lietuvos verslui pateikė aibę išbandymų, kuriuos būsime pajėgūs įveikti tik solidarizuodamiesi.

Palaikome iniciatyvos „Išvien dėl Lietuvos“ idėją ir dėkodami Lietuvos gamintojams norime prisidėti sumažinant jų veiklos sąnaudas, taip pat siūlome pasinaudoti papildomomis mūsų teikiamų paslaugų vertėmis“, – teigė telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.

Tiek pat, kiek yra atpiginta lietuviška produkcija, nuolaidas Lietuvos gamintojams suteiks didžiausia Lietuvoje reklamos agentūra „Sorbum LT“, kuri specializuojasi pirkėjo rinkodaros srityje ir prekybos tinkluose teikia prekių priežiūros bei kitas rinkodaros paslaugas.

„Išgirdę apie pradėtą kampaniją nedvejodami priėmėme sprendimą solidarizuotis su savo partneriais šiuo sudėtingu laikotarpiu ir kaip įmanoma padėti Lietuvos gamintojams padidinti jų produkcijos paklausą“, – sakė „Sorbum LT“ vadovas Giedrius Oliškevičius.

15 proc. netemperatūrinių krovinių sandėliavimo įkainius Lietuvos gamintojams, kurie dalyvauja „Išvien dėl Lietuvos“ kampanijoje, sumažino logistikos bendrovė NNL LT. Taip pat bus suteikiamos papildomos nuolaidos už produkcijos pristatymą į prekybos tinklo „Maxima“ centrinius sandėlius.

„Turime būti vieningi ir palaikyti vieni kitus, kad įveiktume COVID-19 krizės sunkumus. Solidariai mažiname savo paslaugų įkainius Lietuvos gamintojams, nes suprantame svarbų jų indėlį gelbėjant lėtėjančią Lietuvos ekonomiką“, – sakė „NNL Termo“ direktorius Danielius Merkinas.

Papildomą 10 proc. nuolaidą Lietuvos gamintojų įsigyjamoms reikmėms, skirtoms vidiniam biuro naudojimui, suteikė bene didžiausias Baltijos šalyse biuro ir mokyklinių prekių bei paslaugų asortimentą teikiantis tinklas „Officeday“.

„Prisidedame prie iniciatyvos „Išvien dėl Lietuvos“, nes jaučiame pareigą bei atsakomybę palaikyti savo partnerius, kurie ėmėsi reikšmingų veiksmų, kad Lietuva kuo greičiau išbristų iš COVID-19 krizės“, – teigė „Officeday“ direktorė Vaida Pacauskienė. 

Pirkėjai kas mėnesį sutaupo 1,5 mln. eurų

„Džiaugiamės, kad ne tik didieji, bet ir mažesni Lietuvos gamintojai jungiasi prie kainų mažinimo iniciatyvos. Kartu sumažinome 15 proc. reguliarias lietuviškos produkcijos kainas, o vakar net iki 800 prekių padidinome atpigintą populiarių Lietuvos gamintojų produkcijos krepšelį“, – sakė „Maximos“ Pirkimų departamento direktorius M.Tilmantas.

Skaičiuojama, kad pirkdami „Išvien dėl Lietuvos“ kampanijos prekes per mėnesį bendrai pirkėjai sutaupys daugiau nei 1,5 mln. eurų.

Tarp atpigintų populiarių Lietuvos gamintojų prekių daugiausia yra mėsos gaminių ir pieno produktų, duonos, sausos bakalėjos prekių, žuvies ir jos produktų, konditerijos ir kulinarijos gaminių, įvairių nealkoholinių gėrimų, kosmetikos ir higienos priemonių, pramoninių prekių.

Dalį atpigintų prekių sąrašo sudaro ir „Maximos“ užsakymu gaminami privatūs prekės ženklai. Sumažintų kainų lietuviškų prekių krepšelį parinko patys Lietuvos gamintojai. Šios prekės parduotuvėse yra žymimos geltonomis etiketėmis ir ženkliuku „Išvien dėl Lietuvos“.

Prekėms, kurių reguliari kaina sumažinta 15 proc., taikomos ir kitos papildomos nuolaidos bei akcijos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.