„Kai Susisiekimo ministerijos sudaryta konkurso komisija nusprendė ir mane informavo, kad laimėjau konkursą, visiems buvo papasakota, kokie mano interesai, visi domėjosi. Per tuos du mėnesius, per patikrą, nuoširdžiai norėjau, kad ji praeitų, kad visos tarnybos išsiaiškintų, patikrintų, kad nebūtų jokio šešėlio. Šitas klausimas jau diskutuotas, išaiškintas, ir aš interesų konflikto nematau“, – pirmadienį sakė uosto direkcijai pradėjęs vadovauti A.Latakas.
Jis, kaip ir buvęs uosto vadovas Arvydas Vaitkus, valstiečių sąraše kartu su kai kuriais uosto įmonių vadovais dalyvavo pernai vykusiuose Klaipėdos tarybos rinkimuose bei finansiškai parėmė valstiečių partiją.
Seimo Antikorupcijos komisija prokurorų prašo išnagrinėti ir įvertinti jos surinktą medžiagą dėl Klaipėdos uosto vadovo konkurso, jo komisijos sudarymo, jos sprendimų bei galimų A. Latako interesų konfliktų.
„Interesų konflikto nematau, juolab ministerija papildomai kreipėsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją, ministerija prašė mano atskirų paaiškinimų, kas galėtų būti šitoje vietoje blogai. Mano visi atsakymai yra ir tikrai nematau problemos“, – pridūrė A.Latakas.
Vadovas teigė, jog jo darbas su „nepažįstamais klientais“ uoste būtų neįmanomas.
„Aš atėjau, ar būtų atėjęs kažkas kitas, uosto įmonės yra uosto direkcijos klientės. Dirbti darbą su nepažįstamu klientu neįmanoma. Jei būtų atėjęs kitas žmogus, turėtų susipažinti, bet galbūt tai užtruktų metus, dar daugiau. Tu privalai pažinoti, kitaip neįmanoma“, – sakė A.Latakas.
Pasak VTEK, tai, kad A.Latakas kartu su buvusiu uosto vadovu Arvydu Vaitkumi dalyvavo viename valstiečių sąraše rinkimuose į Klaipėdos miesto tarybą, o valstiečių rinkimų kampanijai pinigų aukojo uosto įmonių savininkai ir vadovai, savaime nėra priežastis interesų konfliktui, tačiau, jei jų atsirastų, jis turėtų nusišalinti nuo su jais susijusių sprendimų.
Kalbėdamas apie planus, A.Latakas sako norintis atnaujinti uosto plėtojimo tarybos veiklą – ji ministrų lygmenyje spręstų su uosto veikla susijusius klausimus. Jis taip pat pabrėžia kol kas neplanuojantis kardinalių pokyčių uoste, sieks užtikrinti veiklos tęstinumą.
„Remiuosi taisykle nedaryti staigių judesių, pirmiausia, kaip ir suprantame, atėjęs vadovas turi įsigilinti į procesus, kurie vyksta, pažiūrėti visas funkcijas, kas yra keistina, ar turime tam resursų, ir atlikti pokyčius“, – sakė A.Latakas.
Jis žada toliau įgyvendinti suplanuotą uosto strategiją, be to, sako norintis atgaivinti uosto plėtojimo tarybą.
Anot A.Latako, vienas pirmųjų direkcijos uždavinių yra gerinti ir plėsti infrastruktūrą, kad ji atitiktų čia veikiančių įmonių poreikius.
„Uostas paskutinius dvidešimt metų buvo stabiliai augantis, krovinių srautas augo per Klaipėdą, pernai pasiekė 46,3 mln. tonų, bet tendencijos, susijusios su šita pandemija, verčia stebėti, kad skaičiai krinta ir mūsų pareiga išanalizuoti situaciją, pažiūrėti, kur kroviniai sustojo, kur jie eis, turime matyti bendrą vaizdą, kad žinotume, kokius pokyčius daryti“, – sakė A.Latakas.
Anot jo, taip pat ketinama išskirtinį dėmesį skirti aplinkosaugai.