Lietuva ruošiasi skųsti Mobilumo paketą ES Teisingumo Teismui

2020 m. rugpjūčio 20 d. 15:04
Papildyta
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sako, kad iki rugsėjo pradžios Vyriausybėje planuojama priimti principinį sprendimą dėl Mobilumo paketo apskundimo Europos Sąjungos Teisingumo Teisme.
Daugiau nuotraukų (6)
„Planuojame Vyriausybėje priimti principinį sprendimą, pagal kurį bus pavesta Teisingumo ministerijai paruošti skundą“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė J. Narkevičius. Jis sakė, kad šis klausimas koordinuojamas kartu su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis.
„Koordinuojame šitą klausimą su kitomis valstybėmis, bet dėl konkretumo būkime kantrūs. Ar tai bus vienas skundas, ar tai bus atskirų valstybių skundas – šiandien linkstama prie to, kad tai bus atskirų valstybių skundas. Aiškumas tas, kad mes judame apkundimo link“, – sakė ministras.
Anot J. Narkevičiaus, Mobilumo paketo punkto dėl vairuotojų poilsio šiuo metu įgyvendinti negalima.
„Signalizuosime Europos Komisijai, kad šitoje situacijoje nakvynė vilkiko kabinoje yra priimtiniausias variantas, nes infrastuktūra nepritaikyta, kad būtų galima saugiai vairuotojams ilsėtis. Viešbučių situacija sudėtinga, jų mažai. Antra, pastebima, kad viešbučių savininkai nelabai palankiai žiūri į tranzitinius vairuotojus dėl COVID–19“, – sakė ministras.
Europos Parlamentas liepos pradžioje priėmė Mobilumo paketą, kuriam Lietuva nepritarė. Teisės aktų projektuose, kuriuos pernai gruodį EP jau suderino su ES Taryba, numatyta leisti ne daugiau kaip tris kabotažo (prekių vežimo laikinai priimančiosios ES valstybės viduje) operacijas per savaitę, o naują pervežimą tos pačios šalies viduje tuo pačiu automobiliu bus galima pradėti tik po keturių dienų.
Taip pat įpareigota tachografais fiksuoti valstybių sienų kirtimą, siekiant išvengti sukčiavimo. Taisyklės galios ne tik vilkikams ir sunkvežimiams, bet ir furgonams, sunkesniems negu 2,5 tonos.
Kad transporto įmonės nebūtų steigiamos fiktyviai, jos privalės vykdyti reikšmingos apimties veiklą registracijos valstybėje. Krovininiai automobiliai turės grįžti į įmonės registracijos šalį kas aštuonias savaites.
Pritrūkus darbo jėgos, papildomų resursų ieškos trečiosiose šalyse
Vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas mano, kad Mobilumo paketas paskatins įmones ieškoti papildomos darbo jėgos trečiosiose šalyse. 
„Šiandien didžiosios valstybės nugalėjo šitą Mobilumo paketą, įgyvendino europarlamentarų balsų dauguma, bet tikrai nebuvo vertinamas poveikis periferinėms valstybėms, kurios nutolusios nuo Europos centro. 
Konkuruojame su ES, Europos vežėjais, Lietuva tikrai parodė gebėjimą dirbti šioje srityje“, – Susisiekimo ministerijoje teigė R. Austinskas.
„Iš tiesų Europos valstybės išsigando, mato, kad, atvirai kalbu, mes atėmėme darbą iš jų, nes tapome greitesni, lankstesni ir šiek tiek pigesni“, – pridūrė jis. Anot jo, kiekvienas privalomas vairuotojo keitimas įmonėms kainuos iki 240 eurų per mėnesį.
„Pagrindinė problema, kad iki 4 savaičių turime daryti vairuotojo keitimą. Iki dabar mes tai galėjome daryti ilgiau, nekeisti ir mėnesį, ir du. 
Kaštai dėl to išaugs iki 240 eurų per mėnesį kiekvienai įmonei vairuotojo pakeitimas“, – teigė R. Austinskas. Jis pripažino, kad papildomos darbo jėgos teks ieškoti užsienyje. „Darbo jėgos pritrūks, tikrai papildomų resursų ieškosime trečiosiose šalyse“, – sakė asociacijos prezidentas.
Europos Parlamentas liepos pradžioje priėmė Mobilumo paketą, kuriam Lietuva nepritarė. Teisės aktų projektuose, kuriuos pernai gruodį EP jau suderino su ES Taryba, numatyta leisti ne daugiau kaip tris kabotažo (prekių vežimo laikinai priimančiosios ES valstybės viduje) operacijas per savaitę, o naują pervežimą tos pačios šalies viduje tuo pačiu automobiliu bus galima pradėti tik po keturių dienų. 
Taip pat įpareigota tachografais fiksuoti valstybių sienų kirtimą, siekiant išvengti sukčiavimo.
Taisyklės galios ne tik vilkikams ir sunkvežimiams, bet ir furgonams, sunkesniems negu 2,5 tonos. Kad transporto įmonės nebūtų steigiamos fiktyviai, jos privalės vykdyti reikšmingos apimties veiklą registracijos valstybėje. Krovininiai automobiliai turės grįžti į įmonės registracijos šalį kas aštuonias savaites.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.