Lenkų barai mėgsta maustyti svečius ir iš Lietuvos – pažeidimai stulbina

Praėjusią vasarą dėl pandemijos dauguma lietuvių liko ilsėtis savo šalyje, bet nemažai patraukė ir į kaimyninę Lenkiją. Tačiau čionykštės pajūrio užeigos, pasirodo, nevengė apgaudinėti savo svečių.

Praėjusią vasarą dėl pandemijos dauguma lietuvių liko ilsėtis savo šalyje, bet nemažai patraukė ir į kaimyninę Lenkiją. <br>Sipa/Scanpix nuotr.
Praėjusią vasarą dėl pandemijos dauguma lietuvių liko ilsėtis savo šalyje, bet nemažai patraukė ir į kaimyninę Lenkiją. <br>Sipa/Scanpix nuotr.
Lenkijos užeigose į jautienos mėsainius sugebama pridėti ir kiaulienos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lenkijos užeigose į jautienos mėsainius sugebama pridėti ir kiaulienos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Specialiai LR, Varšuva

Sep 27, 2020, 6:03 PM, atnaujinta Sep 27, 2020, 6:05 PM

Lenkijos prekybos inspekcija paskelbė pajūrio restoranų patikrinimo rezultatus. Jie stulbinantys – pažeidimų rasta net 87 proc. užeigų.

Maistas neretai buvo gaminamas nešvariose virtuvėse, iš pasenusių ir netinkamai laikomų produktų.

Be to, net 60 procentų restoranų klientus apgaudinėjo pateikdami mažesnes porcijas arba pakeisdami brangesnius produktus pigesniais.

Patikrinus 5 tūkstančius patiekalų net 2,9 tūkstančio buvo nustatyta neatitikimų.

Pavyzdžiui, lenkų mėgstamuose koldūnuose vietoj skelbiamos jautienos inspektoriai aptiko kiaulienos.

Patiekaluose iš avienos buvo aptikta jautienos ir vištienos, o jautienos mėsainyje po lygiai buvo jautienos ir kiaulienos.

Dažnai sukčiaujama ir patiekiant mažesnę porciją. Jautienos ir žuvies kepsniuose ne kartą tų produktų buvo aptikta trečdaliu mažiau, negu rašoma valgiaraštyje.

Anot inspektorių, jame mėsos ir žuvies kiekis privalo būti nurodomas jau po iškepimo, o ne dedant į keptuvę. Be to, valgiaraštyje turi būti visa informacija apie maisto sudėtį, alergenus.

Klientai turi teisę paprašyti pakeisti nepatikusį patiekalą arba derėtis dėl mažesnės kainos su restorano darbuotojais.

Lenkijos žiniasklaida šią vasarą mirgėjo nuo daugybės pranešimų apie dirbtinai padidintas kainas pajūrio kurortų maitinimo įstaigose.

Instituto „Homo Homini“ atliktas tyrimas liudija, kad net 68 procentai lenkų, rinkdamiesi restoraną, paiso bičiulių nuomonės apie jame gaminamo maisto kokybę.

Nuvykę į pajūrį žmonės dažniausiai vakarieniauja tokiame restorane, kuriame yra laisvų vietų, tačiau vėliau neretai išeina nusivylę lėtu aptarnavimu, maisto kokybe ir didelėmis kainomis.

„Homo Homini“ tyrimas parodė, kad net šešiasdešimt procentų lenkų valgo tiktai namie, nors kartą per savaitę maitinasi restorane tik 4,1 proc. tautiečių.

Eurostato duomenimis, lenkai restoranams ir viešbučiams išleidžia 3,1 proc. namų biudžeto – ES mažiau išleidžia tiktai rumunai.

Firmos „ARC Rynek“ tyrimas atskleidė, kad restoranų vengiantys asmenys kaip pagrindinę to priežastį nurodė neskanų maistą, higienos stoką ir nešviežius produktus.

Be to, maitinimąsi užeigose riboja ir mažos algos, didelės kainos bei tradicijų stoka.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.