Prabangos nebesivaiko: didžiausios kompanijos Rusijoje ėmėsi atidarinėti kuklias parduotuvėles

Rusijos mažmeninės prekybos įmonės ima keisti strategiją. Jau kuris laikas šalyje nebeatidarinėjami prabangūs prekybos centrai – vietoj jų steigiamos naujos pigių prekių parduotuvės.

Jau kuris laikas šalyje nebeatidarinėjami prabangūs prekybos centrai – vietoj jų steigiamos naujos pigių prekių parduotuvės.<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Jau kuris laikas šalyje nebeatidarinėjami prabangūs prekybos centrai – vietoj jų steigiamos naujos pigių prekių parduotuvės.<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Jau kuris laikas šalyje nebeatidarinėjami prabangūs prekybos centrai – vietoj jų steigiamos naujos pigių prekių parduotuvės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jau kuris laikas šalyje nebeatidarinėjami prabangūs prekybos centrai – vietoj jų steigiamos naujos pigių prekių parduotuvės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Specialiai „Lietuvos rytui“, Maskva

Nov 5, 2020, 8:45 AM

Didžiausia Rusijos mažmeninės prekybos kompanija „X5 Retail Group“ šią savaitę Maskvoje atidarė kuklią parduotuvėlę, pavadintą „Čižik“ (išvertus iš rusų k. – „alksninukas“).

Savininkai tvirtina, kad jau kitąmet tokių parduotuvių visoje šalyje bus apie penkias dešimtis. O jų strategija paprasta – pardavinėti pigius gaminius už mažesnę nei vidutinė kainą, kad jie būtų įperkami sunkiai suduriantiems galą su galu.

Panašūs prekybos tinklai pastaruoju metu tiesiog klesti. Mažomis kainomis besigirianti „Svetofor“ sistema atidarinėja vis naujus prekybos centrus. Sibire tuo užsiimanti kompanija „Komandor“ ketina plėstis visoje Rusijoje.

Šios parduotuvės nėra didelės. Antai „Čižik“ šeimininkai paskelbė, kad jos bus vos 200–250 kvadratinių metrų ploto, o prekių bus ne daugiau kaip 800.

Tuo metu prabanga ir brangumu pagarsėję prekybos tinklai buksuoja. Antai elitinėmis laikomų parduotuvių „Azbuka vkusa“ šalyje yra viso labo 130, o jų savininkai apie jokią plėtrą net nesvajoja.

Priežastis paprasta – mažėja vis didesnės dalies Rusijos gyventojų realiosios pajamos, o maisto produktų kainos tik kyla. Antai laikraščio „Moskovskij komsomolec“ apklausti ekspertai tvirtino, kad standartinės naujametės vaišės šįmet bus 20–25 proc. brangesnės nei pernai.

Iš šio paketo per metus labiausiai pabrango raudonieji ikrai, alkoholiniai gėrimai ir, kad ir kaip būtų keista, duona, nors šįmet grūdų derlius Rusijoje buvo puikus.

Žemės ūkio investicijų fondui vadovaujanti Marina Strogaja įspėjo, kad Rusijos gyventojai netrukus plūstelės į bankus skolintis kasdienėms išlaidoms. Mat jų perkamoji galia šįmet sumenko, o vartojimo prekių kainos auga tris kartus sparčiau negu Europos Sąjungoje.

Greičiausiai dėl to Ekonominės plėtros ministerija jau pasiūlė vyriausybei palengvinti skolinimosi sąlygas: jei būtų pritarta projektui, nedidelę trumpalaikę paskolą bus galima gauti pateikus vairuotojo pažymėjimą.

Tik ar bus kas skolina? Antai kredito reitingų biuras „Ekvifas“ paskelbė, kad šalyje ir taip didėja daugiau kaip 90 dienų pradelstų mikrokreditų skaičius.

Rugsėjį ši suma siekė 62,3 mlrd. rublių (670 mln. eurų) ir tai sudarė beveik 40 procentų visų išduotų tokio tipo paskolų.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.