Tą kartą į įvykio vietą atskubėjo visos specialiosios tarnybos – ugniagesiai, greitosios pagalbos medikai ir policijos pareigūnai. Laimei, siuntų tarnybos darbuotojas apsilankęs pas medikus netrukus išleistas gydytis į namus.
Nors, pasak siuntas gabenančių įmonių atstovų, tokie įvykiai pasitaiko labai retai, bet įvairių kitokių nutikimų, tiek rimtų, tiek keliančių šypseną, kurjerių darbe netrūksta.
Nesaugių siuntų nebūta
Siuntų bendrovės „Venipak“ marketingo vadovė Asta Raudonienė teigė, kad per dieną kurjeris įteikia apie 80–100 siuntų jų gavėjams, tad ir rizikų šiame darbe tikrai esama.
„Pasitaiko žmonių, kurie nuslepia, kad yra saviizoliacijoje. Mes labai griežtai vadovaujamės taisyklėmis, kad siuntos turi būti įteiktos bekontakčiu būdu, bet juk už visus garantuoti negali“, – teigė ji ir pridūrė, kad siuntų kiekiai karantino metu išaugo dešimtimis kartų.
„Venipak“ siuntas visoje Lietuvoje išvežioja apie 500 kurjerių, bet incidentų dėl darbuotojams nesaugių siuntų iki šiol nėra fiksuota.
„Mes griežtai įspėjame klientus, kurių priekių siųsti negalima, tai įtraukiama ir į paslaugų teikimo sutartį. Turime parengę draudžiamų prekių sąrašą, į kurį įtrauktos įvairios lakiosios medžiagos“, – kalbėjo pašnekovė ir pridūrė, kad siuntų vežimo bendrovė siuntinių turinio netikrina ir nežino, kas yra siunčiama.
A.Raudonienė pusiau rimtai pasakojo, kad su siuntų išvežiojimų dirbantys darbuotojai net nežvilgtelėję į kalendorių žino, kada prasideda pilnatis, mat išauga besipiktinančių klientų skambučių skaičius.
Ji atkreipė dėmesį, kad dažnai užsisakę siuntą žmonės pamiršta, jog tuo metu reiktų būti namuose ir ją atsiimti arba susisiekti su siuntų gabenimo bendrove ir susitarti dėl kitokio jos atsiėmimo, bet, užuot konstruktyviai sprendę atsiradusią problemą, skuba piktintis pačių kurjerių darbu.
Klientai laukė šventinių dovanų
Neretai kurjeriai užsitraukia siuntų gavėjų rūstybę neva pasirodydami ne laiku: „Mūsų darbuotojai papasakoja apie tokias situacijas, kai tenka susidurti su prastos nuotaikos kamuojamais klientais. Pavyzdžiui, kai kurjeris atvyko, mama migdė vaiką... Bet juk kurjeris nežino, kad tuo metu vaikas buvo migdomas.
Kartais mūsų darbuotojai išgirsta ir nelabai gražių komentarų, tad mes jiems stengiamės suteikti informacijos apie streso valdymą ir paaiškinti, kaip reiktų reaguoti į įvairias situacijas“, – kalbėjo A.Raudonienė ir pridūrė, kad skambinantieji į informacinę liniją taip pat dažniausiai turi įvairių pretenzijų, o ne nori apiberti darbuotojus komplimentais.
Pašnekovė pasidžiaugė, kad neseniai atlikta klientų apklausa atskleidė, kad kurjerių darbas vis labiau vertinamas: „Matyt, visi norėjo kalėdinių dovanų, o kito būdo jas gauti per pandemiją nebuvo, tad mūsų kurjeriai sulaukė ir labai gražių padėkų“.
Teko gelbėti žuvytes
Siuntų gabenimo bendrovės „UPS Lietuva“ vadovas Vaidotas Lašas patikino, kad panašių incidentų, kad dėl prastai supakuotos siuntos nukentėtų darbuotojas, nėra buvę, ir pridūrė, jog priimdami siuntas kurjeriai patikrina, kaip siuntėjai jas supakavo.
Pašnekovas pasakojo, kad įvairių incidentų, kai siuntinių viduje kas nors sudūžta ar iš siuntos ima sunktis koks nors skystis, pasitaiko siuntų centruose, tačiau į tokias situacijas reaguoti apmokyti darbuotojai turi ir specialių priemonių, kurios padeda neutralizuoti galimas grėsmes.
V.Lašas patikino, kad jei siuntėjai nori siųsti kokias nors pavojingas medžiagas, tai tam sudaroma atskira sutartis ir yra numatyta speciali procedūra.
Paprašytas prisiminti kokį nors smagų nutikimą, pašnekovas papasakojo istoriją apie neplanuotą žuvyčių gelbėjimo operaciją: „Buvo toks įvykis, kai tik atskridus siuntai į Lietuvą pamatėme, kad iš dėžės sunkiasi skystis, o siuntos aprašyme buvo nurodyta, kad siuntose keliauja gyvos akvariumo žuvytės. Teko veikti labai greitai, organizavome specialų transportą, kad žuvytės kuo greičiau nukeliautų į akvariumą“, – pasakojo įmonės vadovas.
Tarp įdomybių – ir „siuntų kanibalizmas“
„DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila pasakojo, kad karantino metu vienam kurjeriui tenka klientams pristatyti nuo 100 iki 200 siuntų per dieną.
„Žinoma, tikrasis siuntų kiekis priklauso nuo miesto dydžio ir kitų dalykų, bet, įsivaizduokite, kad per dieną kurjeriui tenka susidurti su pora šimtų žmonių. Tai reiškia, kad vieni bus nusiteikę pozityviai, o kiti gali būti ir prastos nuotaikos, pasitaiko ir alkoholio vartojusių klientų. Situacijų, kurias būtų galima vadinti kriminalinėmis, būta nedaug“, – pasakojo jis.
Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad kurjerio darbą paprastai renkasi komunikabilūs, aukštą emocinį intelektą turintys žmonės, tad ir konfliktinėse situacijoje jie elgiasi atitinkamai pozityviai.
Siuntų pakuočių turinio bendrovės darbuotojai netikrina ir nežino, kas siunčiama. V.Lašas pasakojo, kad siuntos iš kurių sunkiasi skystis ar kyla kitų keblumų gavėjams būna nepristatomos, o šie informuojami apie situaciją.
Tiesa, pasitaiko ir tokių atvejų, kuriuos siuntų gabentojai jau šmaikščiai praminė „siuntų kanibalizmu“: „Kai žmonės prastai supakuoja siuntą į dėžę ir ši vežant išyra, pasitaiko taip, kad viena dėžė „praryja“ kitą dėžę. Tada žmogus gavo ir savo, ir ne savo siuntą“, – gana komišką situaciją prisiminė pašnekovas.
T.Vaišvila pasakojo, kad būta atvejų, kai paprastas siuntos pristatymas po kurio laiko baigiasi vestuvėmis.
„Dėl suprantamų priežasčių neįvardinsiu konkrečių žmonių, bet būta atvejų, kai darbo metu kurjeriai susipažino su antrosiomis pusėmis ir šios draugystės baigėsi vedybomis. Juk kurjeriai kasdien vyksta į tą patį rajoną, į tą pačią gatvę ir su tais pačiais žmonėmis bendrauja ne vienerius metus. Turime tokių išskirtinių darbuotojų, kuriuos dėl jų puikaus darbo klientai įsidėmi, žino juos vardais ir paskui per socialinius tinklus sveikina su gimtadieniu ar vardadieniu“, – kalbėjo jis.