„Linava“ prezidentas: vežėjai po „Brexit“ patiria nesklandumų

Jungtinei Karalystei sausio 1 dieną palikus Europos Sąjungos (ES) bendrąją rinką, nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos prezidentas Romas Austinskas sako, kad šioje šalyje dirbantys vežėjai patiria nesklandumų.

Nors susitarta dėl prekybos be muitų ir kvotų, nuo Naujųjų metų vykdoma griežtesnė muitinės patikra.<br>V.Skaraičio nuotr.
Nors susitarta dėl prekybos be muitų ir kvotų, nuo Naujųjų metų vykdoma griežtesnė muitinės patikra.<br>V.Skaraičio nuotr.
Nors susitarta dėl prekybos be muitų ir kvotų, nuo Naujųjų metų vykdoma griežtesnė muitinės patikra.<br>V.Skaraičio nuotr.
Nors susitarta dėl prekybos be muitų ir kvotų, nuo Naujųjų metų vykdoma griežtesnė muitinės patikra.<br>V.Skaraičio nuotr.
Nors susitarta dėl prekybos be muitų ir kvotų, nuo Naujųjų metų vykdoma griežtesnė muitinės patikra.<br>V.Skaraičio nuotr.
Nors susitarta dėl prekybos be muitų ir kvotų, nuo Naujųjų metų vykdoma griežtesnė muitinės patikra.<br>V.Skaraičio nuotr.
Nors susitarta dėl prekybos be muitų ir kvotų, nuo Naujųjų metų vykdoma griežtesnė muitinės patikra.<br>V.Skaraičio nuotr.
Nors susitarta dėl prekybos be muitų ir kvotų, nuo Naujųjų metų vykdoma griežtesnė muitinės patikra.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jan 11, 2021, 3:39 PM

„Tikrai yra nesklandumų, tikrai daug sugaištama laiko, bet čia yra Europos Sąjungos ir Jungtinės Karalystės klausimas. Klausimai neišspręsti ir jie tikrai vėlai pradėti spręsti. Aš skaitau spaudoje, ką rašo vežėjai iš Jungtinės Karalystės, kurie sugaišta po 3–4 kartus daugiau laiko dokumentikų forminimui negu buvo iki šiol. Tai akivaizdžiai rodo, kad procesui nebuvo pasiruošta“, – Eltai sakė R. Austinskas.

„Šiandien kyla klausimų, o kokių vis dėlto dokumentų reikia, kad jie būtų teisingi ir nekiltų problemų atvažiavus į Jungtinę Karalystę“, – pridūrė jis.

Pasak jo, dėl dokumentų formalumų vairuotojai priversti stovėti, o vertė nesukuriama.

„Yra išlaidos, kaštai, kuriuos turime dengti: bankai, draudimai, vairuotojų apmokėjimas, komandiruotpinigiai ir panašiai. Per tą laiką vairuotojai stovi, o vertės nesukuria“, – sakė „Linava“ prezidentas.

R. Austinskas taip pat teigė, kad pati Jungtinė Karalystė nepasirengė sklandžiam procesui.

„Pati Jungtinė Karalystė nebuvo pasiruošusi ir dabar nėra pasiruošusi tiek turėti muitinių galingumo, (...) netgi neilgam užvažiavimui. 5 minučių papildomas laiko tarpas, skirtas vienam automobiliui, užaugina kilometrus, dešimtis kilometrų automobilių (eilių – ELTA). Tai tik 5 minutės, o tikrai sugaištama daugiau“, – teigė R. Austinskas.

Vis dėlto jis teigė, kad vežėjai tikisi, jog situacija ateityje gerės.

„Tikimės, kad situacija gerės, tik ji negrįš į tą būseną, kuri buvo iki šiol, nes mes puikiai žinome, kaip kirtome Lietuvos–Lenkijos sieną, kai nebuvome ES narė ir Šengeno zonos valstybė. Tai eilės buvo milžiniškos ir formalumų buvo daug, ir kyšininkavimų, ir netvarkos. Visa tai išsprendus mes pradėjome judėti be sustojimų ir mūsų transportas tapo efektyvesnis. Dabar tą pačią problemą turime su Jungtine Karalyste“, – teigė „Linavos“ prezidentas.

Jungtinė Karalystė nuo šių metų sausio 1 dienos paliko ES bendrąją rinką. Nors susitarta dėl prekybos be muitų ir kvotų, nuo Naujųjų metų vykdoma griežtesnė muitinės patikra.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.