Žmones įkalinęs snygis apnuogino elektros tiekėjų požiūrį: liepė nustoti zyzti, o tada atsiprašinėjo ESO atstovė siūlė: baikit zyzti, imkit kastuvus

Gausaus sniego praėjusią savaitę nepagailėjusi gamtos stichija bakstelėjo į Lietuvos elektros ūkį. Net 290 tūkstančių namų ūkių sutrikus elektros tiekimui, paaiškėjo, kad net ir stipresnis snygis bei vėjas pajėgus sujaukti žmonių gyvenimą.

 Vartotojai pašėlo sekmadienį, kai socialiniame tinkle pasirodė ESO klientų aptarnavimo valdymo departamento vadovė I.Matuolienė. <br> lrytas.lt koliažas.
 Vartotojai pašėlo sekmadienį, kai socialiniame tinkle pasirodė ESO klientų aptarnavimo valdymo departamento vadovė I.Matuolienė. <br> lrytas.lt koliažas.
Gausaus snygio neatlaikę medžiai ir jų šakos gadino elektros linijas.  <br> V.Ščiavinsko nuotr.
Gausaus snygio neatlaikę medžiai ir jų šakos gadino elektros linijas.  <br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Visas elektros perdavimo linijas paslėpti po žeme kainuotų apie 2,5 milijardo eurų, o tai reiškia, kad vartotojai turėtų mokėti gerokai daugiau.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Visas elektros perdavimo linijas paslėpti po žeme kainuotų apie 2,5 milijardo eurų, o tai reiškia, kad vartotojai turėtų mokėti gerokai daugiau.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Buvusį "Lietuvos energijos" (dabar "Ignitis grupė") generalinį direktorių D.Misiūną pribloškė požiūris į be elektros likusius vartotojus.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Buvusį "Lietuvos energijos" (dabar "Ignitis grupė") generalinį direktorių D.Misiūną pribloškė požiūris į be elektros likusius vartotojus.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Gausus snygis apsunkino gyvenimą. Atokesniuose vienkiemiuose sutrikusį elektros tiekimą atstatyti pavyko po savaitės.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Gausus snygis apsunkino gyvenimą. Atokesniuose vienkiemiuose sutrikusį elektros tiekimą atstatyti pavyko po savaitės.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 ESO vadovai bendrauti su vartotojais pradėjo pavėluotai.<br> Nuotr. iš socialinio tinklo Facebook
 ESO vadovai bendrauti su vartotojais pradėjo pavėluotai.<br> Nuotr. iš socialinio tinklo Facebook
 Daugybė vartotojų buvo pasipiktinę, kokiu tempu atkuriamas elektros tiekimas. <br> Nuotr. iš socialinio tinklo Facebook
 Daugybė vartotojų buvo pasipiktinę, kokiu tempu atkuriamas elektros tiekimas. <br> Nuotr. iš socialinio tinklo Facebook
 I.Matuolienė paaiškino, kaip turėtų elgtis elektros neturintys vartotojai. Tiesa, ESO padalinio vadovė po kilusio skandalo išsitrynė šį komentarą. <br> Nuotr. iš socialinio tinklo Facebook
 I.Matuolienė paaiškino, kaip turėtų elgtis elektros neturintys vartotojai. Tiesa, ESO padalinio vadovė po kilusio skandalo išsitrynė šį komentarą. <br> Nuotr. iš socialinio tinklo Facebook
Socialiniame tinkle Facebook vartotojai dalijosi įspūdžiais apie ESO remontininkų darbą.<br> Nuotr. iš socialinio tinklo Facebook
Socialiniame tinkle Facebook vartotojai dalijosi įspūdžiais apie ESO remontininkų darbą.<br> Nuotr. iš socialinio tinklo Facebook
 I.Matuolienė atsiprašė už pamokymus, bet skandalas nenurimo.<br> Nuotr. iš socialinio tinklo Facebook
 I.Matuolienė atsiprašė už pamokymus, bet skandalas nenurimo.<br> Nuotr. iš socialinio tinklo Facebook
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Feb 2, 2021, 1:08 PM

Vis dėlto labiausiai nustebino ne gamtos stichija, o bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) pasirengimas tokiems iššūkiams ir kai kurių vadovų bendravimas ir požiūris į klientus.

Kilęs skandalas privertė prabilti ir buvusį „Lietuvos energijos“ (dabar – „Igničio grupė“) vadovą Dalių Misiūną, kurį požiūris į klientą pribloškė vos pradėjus vadovauti šiai valstybės įmonei.

Remontavo visą savaitę

Problemų elektros vartotojams pasipylė nuo praėjusios savaitės pradžios. Jų buvo išties daug – paskaičiuota, kad elektros tiekimas buvo nutrūkęs į 290 tūkst. namų ūkių, o nemažai daliai bėdos kartojosi.

Ne visai buvo išspręstos problemos ir praėjusį pirmadienį, nors ESO pranešė, kad elektros tiekimas atnaujintas visiems vartotojams. Tiesa, tame pačiame pranešime užsiminta, kad į Alytaus ir Varėnos rajonus išvežta generatorių – taip užtikrintas tiekimas elektros neturintiems vartotojams.

Per savaitę užfiksuota net 520 tūkstančių ilgalaikių ir trumpalaikių elektros atsijungimų, mat kai kuriuose namų ūkiuose tiekimas buvo nutrūkęs ne kartą. ESO tikina dėjusi visas pastangas – šalinant avarijas nuolat dirbo 200-250 brigadų.

Patarimas – nustoti „zyst“

Bene didžiausią pasipiktinimo bangą sukėlė ne avarijos ir užsitęsęs jų šalinimas. Vartotojai pašėlo sekmadienį, kai socialiniame tinkle pasirodė ESO klientų aptarnavimo valdymo departamento vadovė Ingrida Matuolienė. 

„Verkiantys ir zyziantys, rėkiantys ir besikeikiantys, kad neturit elektros – pasiimkit kastuvus ir 12val be perstojo (be maisto, be tualeto, be prisėdimo) nukaskit sniegą, nurinkit nuverstus medžius ne tik nuo kelių, o laukuose ir miškuose link nutrūkusių linijų. Bus ne tik naudinga, bet ir nebeturėsit jėgų zyst“ (kalba netaisyta. – Red.), – nepatenkintiems vartotojams patarimus žarstė I.Matuolienė.

ESO viena vadovių pareiškė, kad neturintys elektros privalo registruoti gedimą ir kantriai laukti: „Neturi elektros – registruok savitarnoje ir kantriai išlauk, tikrai bus sutvarkyta. Esi tikrai ne vienas. Nenori tokių patogumų – pasirūpink savo namais iš anksto, turėk generatorių arba eik kasti sniego, tam elektros nereikia. Oj kokia aš pikta, kai supratimas baigiasi ties kambario durim...“

Po pykčio bangos – atsiprašymai

Tiesa, ESO klientų aptarnavimo valdymo departamento vadovės komentaras neužsibuvo – greitai buvo ištrintas iš asmeninės paskyros. 

Vietoj jo atsirado atsiprašymo tekstas: „Tai ne pasiteisinimas, o nuoširdus atsiprašymas. Begalinis nuovargis lėmė, kad savo ankstesniame įraše suklydau ir galėjau įžeisti daug nekaltų žmonių. Atsiprašau visų. Pasikarščiavau ir peržengiau ribą išreikšdama savo asmeninę emociją, kuri net neatspindi mano tikrojo požiūrio į klientus. Mano ankstesnis įrašas neturi nieko bendro su mano kolegų ir visos ESO pozicija. ESO darbuotojai deda maksimalias pastangas, kad padėtų klientams – kasdien esu šalia ir tai matau. Didžiuojuosi komanda, kuri susivienijo neskaičiuodama valandų. Dar kartą atsiprašau.“

Atsiprašymas pasirodė ir ESO paskyroje socialiniame tinkle: „klientų aptarnavimo valdymo departamento vadovė soc. tinkluose išsakė savo asmeninę nuomonę, susijusią su klientų aptarnavimu. Kolegė gailisi – tai buvo nuovargio iššaukta emocinė reakcija, kuri neatspindi nei ESO darbuotojų, nei pačios įmonės pozicijos. Dar kartą atsiprašome visų klientų dėl patirtų bei patiriamų nepatogumų ir dėkojame už kantrybę. Darome viską, kad užtikrintume kuo geresnį klientų aptarnavimą.“

Įvertino net pūgos mastą

Tuo tarpu ESO oficialiame tinklapyje eso.lt apie I.Matuolienės akibrokštą – nė žodžio. Čia nepateikta net informacijos, kaip visą savaitę vyko ar vyks atnaujinimo darbai, ko galėjo tikėtis vartotojai. Tokių apžvalgų buvo galima rasti tik socialiniame tinkle esančioje paskyroje.

Tiesa, po savaitės trukusios tylos, sausio 29-ąją, ir tinklapyje pasirodė žinia, kad šalį buvo užgriuvusi neeilinė stichija. „Lietuvą užklupus vienai didžiausių pūgų per pastaruosius kelis dešimtmečius“, – dramatiškai pranešta vartotojams, bet nepatikslinta, koks „ekspertas“ nustatė tos gamtos stichijos mastą.

Čia pat nurodyta, kad reiktų platinti miško proskynas, nes lūžtantys medžiai ir šakos nutraukia laidus, gadina atramas. Toks siūlymas jau pateiktas Aplinkos ir Energetikos ministerijoms, o medžių šalinimas kainuotų 50-60 milijonų eurų.

Pranešta, kad oro linijų pakeitimas požeminėmis kainuotų net 2,5 milijardo eurų, o tai atgultų ant vartotojų pečių – tarifas didėtų daugiau kaip dukart.

Atsiprašymas elektros neturėjusiems vartotojams įdėtas tik po skandalo – pirmadienį tinklapyje pasirodžiusioje žinutėje, kad atnaujintas elektros tiekimas visiems vartotojams.

Pribloškė požiūris į klientą

Buvęs „Lietuvos energijos“ įmonių grupės vadovas D.Misiūnas socialiniame tinkle nusistebėjo I.Matuolienės akibrokštu: „Turint monopolininko poziciją, galima galvoti, kad klientų aptarnavimas yra tiesiog bereikalingi kaštai – juk klientas niekur nepabėgs. Būdami monopolininkai, ilgus metus energetikai nežinojo žodžio „Klientas“. Prisijungusius prie JŲ tinklo (ir mokančius jiems pinigus) energetikai vadino abonentais.“

ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto rektorius neslėpė nusivylimo tokiu akibrokštu: „esmė įrašo autorystėje. Jį parašė ESO (elektros tinklą valdančios valstybinės įmonės) klientų aptarnavimo vadovė. Taip, būtent klientų aptarnavimo. Bet kurioje įmonėje požiūris prasideda nuo viršaus – akcininkų vadovų. Jie formuoja bendrus prioritetus. Jeigu požiūris susiveda į tai, kad klientai turėtų „eiti kasti sniego“, patylėti ir palaukti, neverta diskutuoti apie požeminių linijų kainas, brigadų skaičių ar generatorius ilgiausiai be elektros esantiems. Čia žingsnis į „abonentų“ laikus. Taigi, kai kitą kartą jums dings elektra – prisiminkite eso klientų aptarnavimo vadovės instrukciją. Beje, pabandykit įsivaizduoti, jeigu panaši instrukcija ateitų iš jūsų mobiliojo ryšio operatoriaus...“

Susižėrė milžinišką pelną

2020 m. ESO gavo 484,8 milijonų eurų pajamų, arba 15,8% daugiau nei 2019 m. (418,8 milijono eurų).

Pajamos augo, nes 11 proc. pabrango elektros persiuntimo paslauga , 7,7 proc. augęs  persiųstos elektros energijos kiekis buities vartotojams.

ESO koreguotas pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją siekė 199,5 milijono eurų. 2019 m. jis buvo 10,5 proc. mažesnis – 180,5 mln. eurų. 

Pasak ESO, tokį pelno augimą garantuoja „efektyvi veikla bei auganti reguliacinio turto bazė.“  

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.