Per karantiną perkama daugiau
Parduotuvės „Rolando daržovės“ savininkas Rolandas Vestartas sako, kad į jo parduotuvę Šiaurės miestelyje per dieną užsuka apie 100 žmonių, o prie parduotuvės durų kartais net nutįsta eilė.
Verslininkas teigia, kad per pirmą karantiną sulaukė pirkėjų antplūdžio. Jų gausa džiaugiasi ir dabar – antrojo karantino metu. Čia prasukantys žmonės ieško šviežių maisto produktų, mat dažniau gamina namuose.
„Kai buvo atidaryti restoranai, iškart jautėsi labai stiprus kritimas, kadangi žmonės daugiau gavo laisvės apsilankyti tiek kavinėse, tiek restoranuose ar kažkur daugiau pasivažinėt, išeit į laisvę. Dabar vėl grįžom į tą pačią stadiją – visi uždaryti, visi sėdi namie, visi valgyt nori“, – teigia Vilniuje šviežiomis daržovėmis ir vaisiais prekiaujantis R.Vestartas.
Anot jo, labiausiai perkami produktai yra bulvės, cukinijos, brokoliai.
Pirkėjai taip pat neslepia – pirkti daugiau produktų jie priversti dėl karantino. Ne visi naudojasi kavinių ir restoranų teikiama galimybe maistą užsisakyti, mat gaminti namuose, kai kuriems netgi paprasčiau.
„Matot, dabar užsisakyti karšto maisto iš restorano praktiškai neįmanoma, nes kol atvažiuoja, reikia vėl šildyti“, – pasakoja sutikta praeivė.
Daugiau gamina patys
Prekybos tinklai tikina per karantiną maisto produktų taip pat parduodantys daugiau, mat žmonės dažniau namuose gamina patys. Ypač išaugo šviežio maisto – pieno produktų, mėsos, žuvies, duonos ir daržovių pardavimai.
„Maistą namuose ruošia net ir tie, kurie anksčiau to nedarydavo, todėl įprastiniai ir kasdieniniai produktai yra perkami šiek tiek didesniais kiekiais“, – teigia „Maxima“ viešųjų ryšių atstovas Tomas Bašarovas.
Anot jo, pastebima, jog sumažėjo kulinarinių gaminių, kurie jau iškart paruošti valgyti, pardavimai. Tai patvirtina, jog žmonės daugiau laiko praleidžia besisukiodami savo virtuvėje.
T.Bašarovas teigia, jog užsidarius kavinėms ir barams, parduotuvėse šoko ir kavos pardavimai.
„Karantinas keičia žmonių gyvenimo būdą ir, tikėtina, kad kavos gėrimo ritualai, kurie anksčiau vykdavo biuruose ar kavinėse, dabar vyksta namuose“, – teigia T.Bašarovas.
Štai „Rimi“ viešųjų ryšių atstovė Renata Keršienė teigia, jog žmonės karantino metu virtuvėje linkę eksperimentuoti, tad perkami maisto produktai – įvairūs.
„Žmonės kepasi tiek desertus, tiek pagrindinius patiekalus. Matyt, ir duoną kepa namuose, mat įvairiausių miltų, ne tik tradicinių, bet ir sveikesnių, pardavimai auga sparčiai“, – pasakoja R.Keršienė.
Maisto pardavėjams – aukso amžius
Iš parduotuvių išeinant pilnesniais krepšiais, augo prekybos centrų apyvarta – ypač per pimąjį karantiną.
„Būtent kovo mėnesis, kai žmonės dar nežinojo, kas bus ir kaip, pasižymėjo tuo, jog prekyba maistu išaugo 5,5 proc., palyginti su praeitų metų tuo pačiu mėnesiu“, – teigia Lietuvos statistikos departamento atstovė Alina Ramaškevičienė.
Anot R.Keršienės, teigiamos tendencijos pastebimos ir dabar. Palyginus šių metų sausį su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, pardavimai „Rimi“ tinkle išaugo 50 proc.
Džiūgauja ir ūkininkai. Per karantiną restoranams ir kavinėms užvėrus duris, o žmonėms pradėjus daugiau gaminti namuose, išaugo šalies ūkininkų teikiamos produkcijos paklausa.
Žemės ūkio ministerijos duomenimis, šalyje skerdžiama daugiau kiaulių, o supirkėjams priduodama daugiau pieno.