LPK: peržiūrint mokesčių lengvatas, turi būti vertinama, ar jos nukreiptos prioritetinėms verslo sritims

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas Vidmantas Janulevičius sako, kad, peržiūrint mokesčių lengvatas, reikia įvertinti, ar lengvatos nukreiptos į tas verslo sritis, kurias valstybė įvardija kaip prioritetines.

Kai kuriais atvejais mokesčių lengvatos turėtų būti ribotos trukmės, kadangi ilgainiui jos gali tapti neaktualios ar net rinką iškreipiančios, nes buvo priimtos esant kitoms ekonominėms ar socialinėms sąlygoms.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Kai kuriais atvejais mokesčių lengvatos turėtų būti ribotos trukmės, kadangi ilgainiui jos gali tapti neaktualios ar net rinką iškreipiančios, nes buvo priimtos esant kitoms ekonominėms ar socialinėms sąlygoms.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Janulevičius.<br>D.Umbraso nuotr.
V.Janulevičius.<br>D.Umbraso nuotr.
Kai kuriais atvejais mokesčių lengvatos turėtų būti ribotos trukmės, kadangi ilgainiui jos gali tapti neaktualios ar net rinką iškreipiančios, nes buvo priimtos esant kitoms ekonominėms ar socialinėms sąlygoms.<br>D.Umbraso nuotr.
Kai kuriais atvejais mokesčių lengvatos turėtų būti ribotos trukmės, kadangi ilgainiui jos gali tapti neaktualios ar net rinką iškreipiančios, nes buvo priimtos esant kitoms ekonominėms ar socialinėms sąlygoms.<br>D.Umbraso nuotr.
Kai kuriais atvejais mokesčių lengvatos turėtų būti ribotos trukmės, kadangi ilgainiui jos gali tapti neaktualios ar net rinką iškreipiančios, nes buvo priimtos esant kitoms ekonominėms ar socialinėms sąlygoms.<br>V.Skaraičio nuotr.
Kai kuriais atvejais mokesčių lengvatos turėtų būti ribotos trukmės, kadangi ilgainiui jos gali tapti neaktualios ar net rinką iškreipiančios, nes buvo priimtos esant kitoms ekonominėms ar socialinėms sąlygoms.<br>V.Skaraičio nuotr.
Kai kuriais atvejais mokesčių lengvatos turėtų būti ribotos trukmės, kadangi ilgainiui jos gali tapti neaktualios ar net rinką iškreipiančios, nes buvo priimtos esant kitoms ekonominėms ar socialinėms sąlygoms.<br>T.Bauro nuotr.
Kai kuriais atvejais mokesčių lengvatos turėtų būti ribotos trukmės, kadangi ilgainiui jos gali tapti neaktualios ar net rinką iškreipiančios, nes buvo priimtos esant kitoms ekonominėms ar socialinėms sąlygoms.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Feb 11, 2021, 2:35 PM

Kaip teigiama pranešime, LPK, atsakydama į Finansų ministerijos kvietimą, pateikė savo siūlymus dėl mokesčių lengvatų peržiūros.

Konfederacija akcentuoja būtinybę užtikrinti prognozuojamą mokesčių sistemą, todėl panaikinti lengvatų, kurios sąlyginai neseniai priimtos, LPK nuomone, nederėtų, o apsisprendus atsisakyti kokių nors lengvatų turi būti numatytas pakankamas pereinamasis laikotarpis.

„Peržiūrint mokesčių lengvatas, turi būti vertinama, ar lengvatos tinkamai nukreiptos toms verslo sritims, kurias valstybė įvardina kaip prioritetines, ar ateityje tokios paskatos duos valstybei didžiausią mokestinę grąžą.

Visuomenė turėtų matyti, kiek kainuoja mokesčių lengvatos ir kas gauna naudą, taip pat svarbu, kad lengvatos būtų aiškiai apibrėžtos, kad neliktų galimybės ją skirtingai interpretuoti ir nebūtų pažeidžiamas mokesčių mokėtojų lygybės principas, kai sąžiningi mokesčių mokėtojai sumoka daugiau mokesčių nei nesąžiningi“, – pranešime cituojamas V.Janulevičius.

Pasak jo, kai kuriais atvejais mokesčių lengvatos turėtų būti ribotos trukmės, kadangi ilgainiui jos gali tapti neaktualios ar net rinką iškreipiančios, nes buvo priimtos esant kitoms ekonominėms ar socialinėms sąlygoms.

LPK vietoje gyventojų pajamų mokesčio (GPM) lengvatos už pirktas namų, lengvųjų automobilių remonto bei vaikų priežiūros paslaugas siūlo apsvarstyti dalies pridėtinės vertės mokesčio (PVM) grąžinimo idėją, nes PVM, pasak konfederacijos, administruoti galima paprasčiau ir operatyviau, tokia praktika egzistuoja užsienio valstybėse.

Taip pat siūloma peržiūrėti veiklų pagal verslo liudijimus sąrašą, nes, anot LPK, neretai verslo liudijimais pridengiama nelegali veikla, kai jais naudojasi ne smulkusis verslas.

„Panaikinus PVM lengvatą šildymui, sutaupytas lėšas būtų galima tikslingai skirti kitomis formomis, būtent sunkiausiai gyvenantiems. Taip pat LPK siūlo peržiūrėti dabartinį nekilnojamojo turto mokesčio lengvatų sąrašą ir jo pagrįstumą.

LPK nekart akcentavo, kad tiek Tarptautinis valiutos fondas, tiek Pasaulio bankas ne kartą rekomendavo Lietuvai įvesti visuotinį NT mokestį, kuriuo, su tam tikromis nedidelėmis išimtimis, būtų apmokestinamas visas fiziniams ir juridiniams asmenims priklausantis nekilnojamasis turtas“, – teigia konfederacija.

Nurodoma, kad apmokestinus valstybės ar savivaldybių valdomą NT, papildomai kasmet būtų surenkama apie 9 mln. eurų.

Finansų ministerijai pateiktuose siūlymuose LPK bendruomenė teigiamai vertina pelno mokesčio lengvatą reinvestuojamam pelnui bei palaiko neapmokestinamojo pajamų dydžio didinimą iki minimaliosios mėnesinės algos lygio bei „Sodros“ įmokų lubų mažinimą.

LPK pasisako už mokesčių lengvatas moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai, siekiant įmonių transformacijos skaitmenine ir žalinimosi linkme, už tai, kad išlaidos darbuotojų apgyvendinimui (įdarbinant iš regiono), transporto išlaidos į darbą ir iš jo neturėtų būti GPM objektas, taip pat už lengvatinį 9 proc. PVM tarifą keleivių vežimo veiklai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.