Pasienyje vis dar laukia keli šimtai vilkikų – muitininkai su pasieniečiais surezgė B planą

Medininkų pasienio kontrolės poste įtampos dar – į valias. Muitinės informacinės sistemos dar neveikia, tačiau vilkikų eilės ir į Baltarusijos pusę, ir iš jos šiek tiek aptirpo.

Muitininkai keleivių terminale padarė papildomą koridorių tuštiems – krovinių neturintiems vilkikams.<br>V.Skaraičio nuotr.
Muitininkai keleivių terminale padarė papildomą koridorių tuštiems – krovinių neturintiems vilkikams.<br>V.Skaraičio nuotr.
Muitininkai keleivių terminale padarė papildomą koridorių tuštiems – krovinių neturintiems vilkikams.<br>V.Skaraičio nuotr.
Muitininkai keleivių terminale padarė papildomą koridorių tuštiems – krovinių neturintiems vilkikams.<br>V.Skaraičio nuotr.
Muitininkai keleivių terminale padarė papildomą koridorių tuštiems – krovinių neturintiems vilkikams.<br>V.Skaraičio nuotr.
Muitininkai keleivių terminale padarė papildomą koridorių tuštiems – krovinių neturintiems vilkikams.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 25, 2021, 1:40 PM, atnaujinta Mar 25, 2021, 2:08 PM

Trečiadienio vakare apie 18 val. eilėje įvažiuoti iš Baltarusijos į Lietuvą šiame poste laukė apie 600 transporto priemonių, dabar – gerokai mažiau.

Pasak Muitinės kontrolės organizavimo skyriaus vedėjo Laimio Žlabio, muitinės informacinių sistemų centro specialistai žadėjo jas atkurti iki 14 valandos, tačiau jis dar nėra gavęs jokio signalo – jokio skambučio, kad būtent tuo laiku jos atgis.

Taigi kol kas vilkikų vairuotojai pildo popierines deklaracijas. Bet muitininkai su pasieniečiais rado ir porą būdų, paspartinusių darbą.

„Jeigu anksčiau per parą pavykdavo praleisti vos 88 vilkikus, atvykstančius iš Baltarusijos, per paskutinę parą pasienio postą jau kirto 360 vilkikų.

Šiuo metu prie išvažiavimo iš Lietuvos jų laukia apie 60. Vakar iš Lietuvos išvykti laukiančiųjų buvo apie 100“, – sakė L.Žlabys.

Pasak jo, nors muitinės IT sistema vis dar neveikia, Medininkų poste dirbantiems muitininkams šiuo metu padeda iš kitų pasienio postų atvykę pareigūnai. Pasak L.Žlabio, kuo daugiau poste darbuotojų, tuo greičiau vairuotojai užpildo muitinės deklaracijas.

„Kartu su pasieniečiais radome dar vieną svarbų sprendimą. Pasinaudojome tokia aplinkybe: dabar juk pandemija, pasienio kontrolės postą kerta vos vienas kitas lengvasis automobilis.

Štai todėl keleivių terminale padarėme papildomą koridorių tuštiems – krovinių neturintiems vilkikams.

Ir šis mūsų B planas suveikė – per 5 minutes apiforminamas vienas bekrovininis vilkikas. Mūsų kolegos baltarusiai taip pat ištesėjo pažadą ir padarė tą patį. Tad tikimės, kad eiles išnaikinsime greičiau, nei pradės veikti IT sistema“, – kalbėjo L.Žlabys.

 „Nenoriu būti pranašu, bet tikiuosi, kad per šią dieną viskas pagaliau bus sutvarkyta,“ – pridūrė  jis.

Eilės pasienyje susidarė sugedus muitinės serveriui. Teigiama, kad tai nutiko dėl technologinio ir moralinio nusidėvėjimo sukeltos techninės infrastruktūros problemos.

Ir trečiadienį, ir ketvirtadienį muitinė dirba priimdama popierines deklaracijas. 

Tuo tarpu Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ skaičiuoja, kad per šią naktį Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje įstrigo dar daugiau vilkikų, ypač kaimyninės šalies pusėje.

Naujausiais duomenimis, Baltarusijos pusėje stovi apie 2 tūkst. vilkikų, o Lietuvos pusėje eilė šiek tiek sumažėjo – ryte vidiniuose muitinės postuose buvo įstrigę apie 300 vilkikų, kurie negalėjo judėti nei pirmyn, nei atgal.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.