Drastiškai sumažėjus klientų sostinės viešbučiai pradėjo peštis: tokių kainų nematėte seniai

Karantinas privertė nuleisti kainų kartelę net ir labai padorius sostinės viešbučius. Dabar juose galima apsistoti kone trečdaliu pigiau nei ankstesniais metais.

Karantinas privertė nuleisti kainų kartelę net ir labai padorius sostinės viešbučius.<br>T.Bauro asociatyvi nuotr.
Karantinas privertė nuleisti kainų kartelę net ir labai padorius sostinės viešbučius.<br>T.Bauro asociatyvi nuotr.
Karantinas privertė nuleisti kainų kartelę net ir labai padorius sostinės viešbučius.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas privertė nuleisti kainų kartelę net ir labai padorius sostinės viešbučius.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Pasak E.Šiškauskienės, visų viešbučių užimtumas siekia ne daugiau kaip 10–15 proc.<br> V.Skaraičio nuotr.
Pasak E.Šiškauskienės, visų viešbučių užimtumas siekia ne daugiau kaip 10–15 proc.<br> V.Skaraičio nuotr.
Tik „Kempinski“ kainų nemažino, nes tai nedera aukštos klasės viešbučiui.<br> V.Balkūno nuotr. 
Tik „Kempinski“ kainų nemažino, nes tai nedera aukštos klasės viešbučiui.<br> V.Balkūno nuotr. 
Tik „Kempinski“ kainų nemažino, nes tai nedera aukštos klasės viešbučiui.<br> V.Balkūno nuotr. 
Tik „Kempinski“ kainų nemažino, nes tai nedera aukštos klasės viešbučiui.<br> V.Balkūno nuotr. 
Karantinas privertė nuleisti kainų kartelę net ir labai padorius sostinės viešbučius.<br> V.Balkūno nuotr. 
Karantinas privertė nuleisti kainų kartelę net ir labai padorius sostinės viešbučius.<br> V.Balkūno nuotr. 
Karantinas privertė nuleisti kainų kartelę net ir labai padorius sostinės viešbučius.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas privertė nuleisti kainų kartelę net ir labai padorius sostinės viešbučius.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas privertė nuleisti kainų kartelę net ir labai padorius sostinės viešbučius.<br> A.Srėbalienės nuotr.
Karantinas privertė nuleisti kainų kartelę net ir labai padorius sostinės viešbučius.<br> A.Srėbalienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Mar 31, 2021, 7:10 PM, atnaujinta Mar 31, 2021, 7:10 PM

Daugelis sostinės viešbučių, mėginančių ištverti pandemiją, jau siūlo įvairių nuolaidų, kurios greičiausiai išliks ir vasarą.

Tiesa, viešbučiai pripažįsta, kad toks veiklos vykdymas tiktai primena egzistuojantį verslą, bet nėra darbas, suteikiantis pelno.

Griebiasi įvairių nuolaidų

Viešbučio „Radisson Blu Hotel Lietuva“ generalinis direktorius Danielius Baranovskis patikino, kad šiuo metu viešbutyje svečių yra, tačiau tai visiškai nepalyginami skaičiai su 2019 m.

Vasarą, net jei bus atvertos sienos, sumažinti kelionių ribojimai, klientų nesitikima nė pusės tiek, kiek buvo iki pandemijos, o šiuo metu viešbutis, norėdamas kaip nors pritraukti klientų, griebiasi įvairių nuolaidų.

„Mūsų premium klasės kambarį, tarkime, dviem asmenims savaitgaliui galima užsisakyti vos nuo 55 eurų nakčiai.

Labai tikėtina, kad tokios nuolaidos galios ir vasarą“, – kalbėjo D.Baranovskis.

Valstybės paramos šis viešbutis sulaukė, tačiau, anot D.Baranovskio, tai tik lašas jūroje, palyginti su visomis prarastomis pajamos.

Sunku bus ir vasarą

Šiuo metu viešbutis „Amberton Cathedral Square Hotel Vilnius“ klientų turi, bet jo užimtumas siekia tik apie 20–25 proc.

Visa „Amberton“ viešbučių grupė vykdo ir lojalumo programą, kurioje užsiregistravę klientai gauna specialių nuolaidų, pasiūlymų. Kainos taip pat reguliuojamos priklausomai nuo viešbučio užimtumo bei situacijos rinkoje.

Būtent šiuo metu kainos, pasak „Amberton Cathedral Square Hotel Vilnius“ generalinės direktorės Giedrės Ramonaitės, tikrai kritusios.

„Standartinio kambario kaina vienai nakčiai su pusryčiais šiuo metu yra apie 50 eurų. Palyginti su panašiu metu prieš pandemiją, kainos kritusios apie 30 proc.“, – apskaičiavo G.Ramonaitė.

Viešbučio situacija bus itin sunki ir vasarą.

„Atvykstamojo turizmo iš kitų šalių faktiškai nėra, verslo kelionių skaičiai irgi minimalūs, o ir vietinis turizmas vasarą orientuojasi ne į Vilnių, bet į pajūrį“, – sakė G.Ramonaitė.

Vyksta peštynės dėl klientų

„Visi Vilniaus viešbučiai pešasi dėl klientų, kurių srautai dramatiškai sumažėję. Šiuo metu beveik nėra skirtumo, ar užsisakai dviejų, trijų ar keturių žvaigždučių viešbutį – kainos visų yra labai panašios“, – sakė šiuo metu tik verslo klientų sulaukiančio „Urbihop“ viešbučio generalinis direktorius Vilius Vaičekauskas.

Jų viešbutyje kambarį visam savaitgaliui dviem asmenims galima gauti už 50–60 eurų, nors iki pandemijos tiek kainuodavo viena naktis. Vasarai dar mažesnių kainų V.Vaičekauskas nežadėjo, o jeigu paklausa šiek tiek atsigaus, truputį kils ir kainos.

„Dauguma turistų į Lietuvą atvyksta iš kaimyninių šalių. Miesto viešbučiai, ypač Vilniaus, sunkiai gali tikėtis rimtesnio atsigavimo iš Lietuvos keliautojų, todėl labiau stebime tai, kas vyksta Europoje ir pasaulyje“, – aiškino V.Vaičekauskas.

Nuolaidomis tiki ne visi

„Grand Hotel Kempinski Vilnius“ generalinis direktorius Kai Schukowski nuolaidomis netiki.

„Tai netinka prabangiems prekės ženklams. Mes nebloginame savo teikiamų paslaugų lygio, siekiame išlaikyti aukštus standartus, kaip visada.

Sutelkiame dėmesį į pridėtinę vertę: siūlome kambario kategorijos pagerinimą ar kitus patogumus už panašią kainą, kurie yra daug patrauklesni nei paprasta nuolaida“, – aiškino kitokią išeitį radęs K.Schukowski.

Šiame viešbutyje už naktį porai tektų susimokėti nuo 220 eurų.

Konkurentai siūlo daug mažesnes kainas, tačiau, K.Schukowski manymu, tai ir daro jų viešbutį išskirtinį, nes suteikiama aukščiausios kokybės patirtis.

Nors dabar kaina, palyginti su ikipandeminiu laikotarpiu, šiame viešbutyje nėra kritusi, K.Schukowski patikino, kad kainų sezoniškumas šiemet bus mažesnis nei ankstesniais metais.

K.Schukowski į vasarą žvelgia optimistiškai. Jis tiki, kad keliavimo apribojimai bus sušvelninti, tačiau pripažįsta, kad tokio klientų skaičiaus, koks būdavo iki pandemijos, tikrai nesulauks.

„Nemanau, kad šią vasarą grįš turistai iš JAV ar Kinijos, kurie anksčiau sudarydavo didžiausią mūsų svečių dalį, bet artimiausi kaimynai ir europiečiai, daug dėmesio skyrę kelionėms automobiliais, šią vasarą tikrai padidins viešbučio užimtumą“, – kalbėjo K.Schukowski.

Dirba, kad turėtų ką veikti darbuotojai

Evalda Šiškauskienė, 

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė:

„Viešbučiai stengiasi prisitaikyti ir rengti įvairias šventes, teikia specialius pasiūlymus Valentino dienai, Kovo 8-ajai ir šiuo metu vykstančiam „Kino pavasariui“.

Bet visų viešbučių užimtumas siekia ne daugiau kaip 10–15 proc., o toks bandymas dirbti tik šiek tiek mažina minusą, bet tikrai nedirbama į pliusą.

Tai nėra uždarbis, o tik darbuotojų įveiklinimas, kad jie neatsipalaiduotų, kad vyktų kažkokia veikla, o pajamų prasme yra juodas minusas.

Jeigu kambarių kainos nukrinta iki 30 eurų, tada išvis nebeapsimoka dirbti.“

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.