Nutyso eilės ilgiau nei metams
Laivus gaminančios įmonės „Marex Boats“ vadovo pavaduotojas Edvinas Norkevičius paskaičiavo, kad pandemijos metu lietuvių susidomėjimas laivais išaugo kone dvigubai. Anksčiau pirkėjams laivo tekdavo laukti apie pusę metų, tačiau dabar savo užsakymo galima sulaukti tik po pusantrų metų.
„Tai rodo, kad pandemija išaugino padavimus. Nebespėjame netgi tiek pateikti šiuo metu“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė E.Norkevičius.
Pasak jo, lietuviai prabangiems pirkiniams negaili ir pusės milijono eurų.
„Renkasi komplektaciją, spalvas, audinius, variklio galingumą. Renkasi kaip automobilį. Lietuvaičiai neperka pigių laivų, netaupo, pasirinkimų yra nemažai. Lietuvio brangiausia jachta kainavo per pusę milijono eurų“, – atskleidė E.Norkevičius.
Lietuviai pinigų negaili, perka net brangiausius
Kad susidomėjimas pramoginiais laivais išaugęs, pastebi ir Drevernos mažųjų laivų uosto administratorius Admontas Samalius. Anot jo, 110 laivų skirtame Drevernos uoste vietos vandens transporto priemonėms išpirktos buvo dar rudenį.
„Žmonių skaičius tikrai didelis. Galbūt šie metai bus pirmieji, kai paslaugų negalėsime suteikti visiems, kadangi yra tiek daug norinčių Drevernoje laikyti laivus“, – pasakojo jis.
Uosto administratorius taip pat pastebėjo, kad lietuviai kasmet atplaukia vis prabangesniais laivais.
„Jachtų, laivelių kokybė pastebimai gerėja. Anksčiau, prieš 6–8 m., buvo vienos kokybės, dabar jau visiškai kitos – geresnės, laivai prabangesni, gražesni“, – teigė A.Samalius.
Kad Lietuvoje laivų daugėja ir jie vis brangesni, sako ir trisdešimties metų kapitono patirtį turintis Darius Bublys.
„Didesnės solidžių gamintojų jachtos, priklausomai nuo dydžio, rūšies, kainuoja 300–800 tūkst. eurų ar milijoną ir daugiau. Lietuvoje yra keletas jachtų, kurių sumos viršyja šešių nulių skaičius“, – atskleidė jis.
Anot kapitono, per pastaruosius trisdešimt metų laivų Lietuvoje padaugėjo keliskart.
„Kai daugiau nei prieš 30 metų pradėjau grimzti į katerių ir laivų pasaulį, Lietuvoje buvo tik vienas kitas senas kateriukas ar laivas iš Sovietų Sąjungos. Po tiek metų, be abejo, viskas pasikeitė. Mes neturime tokių tradicijų kaip Skandinavijoje, Pietuose ar Vokietijoje. Bet reikia pripažinti, kad šios tradicijos kuriasi“, – aiškino kapitonas D.Bublys.
Pramoginius laivus įsigiję lietuviai plaukioja ne tik Lietuvos, bet ir užsienio vandenyse. Daugiausia laivus švartuoja Kauno, Klaipėdos, Kuršių Nerijos, Šilutės, Drevernos uostuose.
Šiuo metu Lietuvoje registruota apie 20 tūkst. laivų.