„Linava“: dabartinė koeficiento sistema mažina vežėjų konkurencingumą

Lietuvoje taikoma komandiruočių kompensacijų apskaičiavimo tvarka, kai jas apskaičiuoti naudojamas koeficientas, kuris 2019 m. pabaigoje buvo padidintas nuo 1,3 irki 1,65, neigiamai atsiliepia mūsų šalies transporto sektoriaus konkurencingumui.

Dabartinė koeficiento sistema mažina vežėjų konkurencingumą.<br>D.Umbraso nuotr.
Dabartinė koeficiento sistema mažina vežėjų konkurencingumą.<br>D.Umbraso nuotr.
Dabartinė koeficiento sistema mažina vežėjų konkurencingumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dabartinė koeficiento sistema mažina vežėjų konkurencingumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dabartinė koeficiento sistema mažina vežėjų konkurencingumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
Dabartinė koeficiento sistema mažina vežėjų konkurencingumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jun 7, 2021, 3:16 PM

Tai ženkliai didina transporto įmonių mokestinę naštą ir išlaidas, joms darosi vis sunkiau konkuruoti su užsienio šalių vežėjais, kurių šalyse – lengvesnė mokestinė našta vežėjams. Koeficiento sistemos turėtų būti atsisakyta.

Taip Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ reaguoja į šiandien paskelbtą Konstitucinio Teismo sprendimą, kurio pripažįstama, kad buvusios Vyriausybės sprendimas priimtas pažeidžiant šalyje galiojančios teisėkūros taisykles, kurių nebuvo paisoma.

Asociacijos generalinis sekretorius Zenonas Buivydas sako, kad šis Konstitucinio Teismo sprendimas yra tarsi gaivaus oro gūsis transporto sektoriaus įmonėms, nes patvirtino daug kartų vežėjų išsakytą nuomonę, kad toks sprendimas yra neteisėtas ir mažina mūsų šalies transporto įmonių konkurencingumą.

„Nei vienoje užsienio šalyje nėra taikomas koeficientas komandiruočių kompensacijoms apskaičiuoti, ir tai yra vienas iš veiksnių, mažinančių mūsų šalies vežėjų konkurencingumą. Būtent todėl vežėjai tampa vis mažiau konkurencingi su kitų šalių vežėjais, kurių valstybėse netaikoma koeficiento sistema, o jų valstybių mokestinė sistema yra subalansuota racionaliai, įvertinus ir verslo aplinką“, – sako Z. Buivydas.

Pasak jo, taikant padidintą koeficientą, Lietuvos transporto sektoriuje minimalus atlyginimas siekia 1059 eurus, kai tuo tarpu šalyje minimali mėnesinė alga – 642 eurus. Tai yra didžiuliai skirtumai mokestinės naštos, kurią verslas moka valstybei.

Asociacijos skaičiavimais, pavyzdžiui, vien per 2020 m. I-III ketvirčius dėl padidinto koeficiento transporto sektoriaus įmonės papildomai sumokėjo 37 mln. eurų, lyginant su atitinkamu 2019 m. laikotarpiu.

Minėtas koeficientas taikomas komandiruočių kompensacijoms apskaičiuoti. Iš jo turi būti padauginta minimalioji mėnesinė alga arba minimalusis valandinis atlygis apskaičiuojant dienpinigius, kurie laikomi komandiruočių į užsienį kompensacijomis.

Konstitucinis teismas, įvertinęs grupės Seimo narių prašymą pasisakyti dėl 2019 m. spalio 16 d. Vyriausybės nutarime priimto sprendimo taikyti didesnį – 1,65 – koeficientą komandiruočių kompensavimui apskaičiuoti vietoje anksčiau taikyto 1,3, nusprendė, kad šis Vyriausybės nutarimas pagal priėmimo tvarką prieštarauja Konstitucijos 94 straipsnio 2 punktui, konstituciniams teisinės valstybės, atsakingo valdymo principams, Teisėkūros pagrindų įstatymui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.