Įveikti pandemiją padeda verslo atsakomybė: į darbuotojų ir klientų saugumą investuojanti „Maxima“ – populiariausias darbdavys tarp prekybininkų

Saugumas – svarbiausia. Tokiu principu lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ vadovaujasi daugiau nei metus – nuo pat karantino pradžios. Šias pastangas įvertino ir pirkėjai, ir įmonės darbuotojai.

Prekybos tinklas „Maxima“ pandemijos pradžioje įrengė parduotuves pagal griežčiausius reikalavimus, o apsaugos priemonės, kurių tuo metu stigo, darbuotojams ir klientams buvo gabenamos ir lėktuvais.
Prekybos tinklas „Maxima“ pandemijos pradžioje įrengė parduotuves pagal griežčiausius reikalavimus, o apsaugos priemonės, kurių tuo metu stigo, darbuotojams ir klientams buvo gabenamos ir lėktuvais.
J.Bivainytė: „Nuo pandemijos pradžios nutarėme visuomenę informuoti apie kiekvieną „Maximos“ darbuotojo užsikrėtimo koronavirusu atvejį.“
J.Bivainytė: „Nuo pandemijos pradžios nutarėme visuomenę informuoti apie kiekvieną „Maximos“ darbuotojo užsikrėtimo koronavirusu atvejį.“
Prekybos tinklas „Maxima“ pandemijos pradžioje įrengė parduotuves pagal griežčiausius reikalavimus, o apsaugos priemonės, kurių tuo metu stigo, darbuotojams ir klientams buvo gabenamos ir lėktuvais.
Prekybos tinklas „Maxima“ pandemijos pradžioje įrengė parduotuves pagal griežčiausius reikalavimus, o apsaugos priemonės, kurių tuo metu stigo, darbuotojams ir klientams buvo gabenamos ir lėktuvais.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jun 10, 2021, 11:53 AM, atnaujinta Jun 10, 2021, 11:53 AM

Nors mažmeninės prekybos maisto produktais ir kitomis būtiniausiomis prekėmis sektoriaus veikla pandemijos metu nebuvo nutraukta, iššūkių verslui netrūko.

Prekybos įmonėms jau seniai tapo aišku, kad visiškai išvengti COVID-19 atvejų niekaip nepavyks. Tačiau sumažinti riziką iki minimalios, kartu išlaikant didžiausią atvirumą visuomenei, visiškai įmanoma.

Tai įrodė lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“.

Teko daug investuoti

Ši prekybos įmonė vos prasidėjus pirmajam karantinui subūrė specialią komandą COVID-19 situacijai suvaldyti.

Šios komandos atstovai nuo pat pradžios glaudžiai bendradarbiauja su Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru (NVSC), patys surenka ir operatyviai teikia informaciją apie susirgusių darbuotojų galimus kontaktus ir vadovaujasi NVSC rekomendacijomis.

Nedelsiant buvo patvirtinta vidaus tvarka ir sukurti procesai, kad koronavirusas būtų užkardytas kuo greičiau.

Kasdienybe tapo apsauginės veido kaukės, vienkartinės pirštinės, pertvaros, įvairios dezinfekavimo priemonės.

Pradėti reguliuoti klientų srautai, o darbuotojai apdrausti nuo COVID-19.

Tam „Maxima“ nuo pandemijos pradžios 2020-ųjų pavasarį jau skyrė apie 6 mln. eurų.

Tiek pernai pavasarinio karantino metu, tiek rudenį Lietuvoje prasidėjus antrajai koronaviruso bangai „Maximos“ parduotuvėse įvesti itin sugriežtinti higienos reikalavimai.

Po kiekvieno panaudojimo dezinfekuojami pirkinių vežimėliai ir krepšeliai, reguliariai dezinfekuojami ir kiti paviršiai – kasų juostos, prekių susidėjimo zonos, svarstyklės, kortelių skaitytuvai ir pan.

Įvairūs paviršiai dezinfekuojami ir tarnybinėse patalpose. Parduotuvės reguliariai valomos šlapiuoju būdu, o jų vėdinimo sistemose padidinta šviežio oro cirkuliacija.

Viešumas – irgi svarbu

Vienu esminių ginklų tiek prieš pačią pandemiją, tiek prieš dezinformaciją, susijusią su ja, gali tapti viešumas.

„Nuo COVID-19 pandemijos pradžios esame priėmę sprendimą visuomenę informuoti apie kiekvieną „Maximos“ darbuotojo užsikrėtimo koronavirusu atvejį. Viešumas irgi yra vienas būdų kovoti su COVID-19 pandemija.

Norime užbėgti už akių mitams ir legendoms apie susirgimus mūsų įmonėje, todėl patys atvirai visuomenei pranešame apie COVID-19 atvejus „Maximos“ parduotuvėse ar kituose padaliniuose“, – teigė „Maximos“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė.

Informuojant pirkėjus, kad vienoje ar kitoje „Maximos“ parduotuvėje dirbo žmogus, kuris susirgo COVID-19, aiškiai pasakoma, kokie veiksmai po to sekė, kodėl klientai gali būti ramūs ir saugiai toliau lankytis toje parduotuvėje.

„Laikomės nuomonės, kad pirkėjai jausis saugiau, jei žinos, kur buvo fiksuotas susirgimas COVID-19 ir kas po to buvo padaryta, nei nieko nežinos ir manys, kad koronaviruso aplink jį nėra.

Šiandien nė vienas nesame apsaugoti nuo koronaviruso, todėl norime paskatini žmones laikytis COVID-19 saugumo reikalavimų, atsakingai rūpintis ne tik savimi, bet ir aplinkiniais“, – aiškino J.Bivainytė.

Interneto svetainėje išsamiai pateikiamos saugaus apsipirkimo rekomendacijos ir informacija apie prekybos tinkle „Maxima“ taikomas koronaviruso prevencijos priemones.

Reguliarus testavimas

Stiprindama COVID-19 prevenciją ir siekdama užkardyti koronaviruso plitimo riziką bendrovė šį pavasarį pradėjo reguliarius prevencinius darbuotojų tikrinimus greitaisiais COVID-19 antigenų testais.

Prevencinis darbuotojų nuo COVID-19 testavimas yra pasiteisinusi praktika.

Anksčiau prevenciškai „Maximos“ darbuotojų testavimas PGR tyrimais buvo atliekamas tik tuose padaliniuose, kuriuose užfiksuojama pasikartojančių užsikrėtimo COVID-19 atvejų, o dabar vykdomas reguliarus greitasis tikslinių darbuotojų grupių testavimas.

„Mūsų komandos sveikata ir saugumas sudėtingu COVID-19 pandemijos laikotarpiu yra pagrindinis prioritetas. Tik tinkamai apsaugodami savo darbuotojus nuo koronaviruso užsikrėtimo rizikos galime tikėtis sklandžios veiklos užtikrinimo.

Tikimės, kad reguliarus prevencinis darbuotojų tikrinimas greitaisiais antigenų testais padės užkirsti kelią COVID-19 infekcijos plitimui“, – sakė J.Bivainytė.

Darbuotojams atliekamus greituosius COVID-19 antigenų testus „Maxima“ apmoka savo lėšomis, nesinaudodama jokiomis valstybės numatytomis kompensacijomis.

Greitajam darbuotojų testavimui kas mėnesį skiriama apie 10 tūkst. eurų.

Visi darbuotojai apdrausti

Visi esami ir būsimi „Maximos“ darbuotojai yra apdrausti specialiu draudimu nuo COVID-19. Šis draudimas numato, kad kiekvienam, susirgusiam COVID-19 ir besigydančiam ligoninėje, bus mokami ligonpinigiai ir vienkartinė išmoka.

Taip pat visi „Maximos“ darbuotojai yra apdrausti ir papildomu sveikatos draudimu. Jis užtikrina šeimos ar gydytojo specialisto konsultaciją, paskirtų diagnostinių tyrimų atlikimą, ambulatorinį gydymą tiek valstybinėse, tiek privačiose gydymo įstaigose, taip pat odontologijos ir reabilitacijos paslaugas visoje Lietuvoje.

Šiuo sudėtingu laikotarpiu visiems „Maximos“ darbuotojams ir jų šeimos nariams, kurie patiria stresą, nerimą ar baimę, teikiamos nemokamos anoniminės psichologų konsultacijos.

Tikimasi, kad profesionali emocinė parama leis lengviau įveikti kasdienybę lydinčius iššūkius.

Per COVID-19 pandemiją pernai buvo išplėsta darbuotojų premijavimo sistema. Praėjusiais metais „Maximos“ darbuotojams išmokėtas skatinamųjų premijų fondas siekė 15 mln. eurų ir, palyginti su 2019-aisiais, buvo net 44 proc. didesnis.

Iki 15 mln. eurų per praėjusius metus išaugęs skatinamųjų premijų fondas, pasak „Maximos“ vadovės, ir šįmet išliks panašaus dydžio.

„Skatinamosios premijos yra tik dalis mūsų darbuotojų pastangų įvertinimo. 2021-uosius jau pradėjome didindami bazinius darbuotojų atlyginimus, jiems skirta beveik 8 mln. eurų“, – pabrėžė J.Bivainytė.

Be finansinės motyvacijos, bendrovė savo darbuotojams, kurie jaučia baimę ar įtampą, sudaro lanksčias sąlygas išeiti tiek mokamų, tiek nemokamų atostogų.

Atlygis – lojalumas

Tokios kompanijos pastangos neliko neįvertintos. Vieno didžiausių darbo skelbimų paieškos portalų šalyje „CV-Online“ kasmet rengiamuose „TOP darbdavio“ rinkimuose prekybos tinklas „Maxima“ praėjusiais metais tapo vienintele prekybos įmone, patekusia į daugiausia dėmesio sulaukusių šalies darbdavių dešimtuką.

Iš viso į TOP darbdavių 50-uką pateko 7 šalyje veikiančios prekybos įmonės.

„TOP darbdavio“ įvertinimas – įrodymas, kad bendrovė yra tarp darbdavių, kuriems 2020 m. ieškantys darbo teikė pirmenybę.

„Šis įvertinimas yra nuoseklaus ir kryptingo darbo sąlygų gerinimo „Maximoje“ rezultatas. Sudėtingos COVID-19 pandemijos akivaizdoje darbuotojų saugumo užtikrinimas yra dėmesio centre. Kartu norime suteikti kuo patrauklesnes uždarbio, papildomo motyvavimo ir karjeros galimybes.

Džiaugiamės, kad visa tai įvertina ne tik esami, bet ir potencialūs darbuotojai, kurie ieškodami darbo prioritetą skiria būtent mūsų prekybos tinklui“, – sakė „Maximos“ generalinė direktorė.

Be to, patys darbuotojai, jusdami įmonės rūpinimąsi jais, tampa vis lojalesni.

„Praėjusiais metais darbuotojų kaita sumažėjo net 11 procentinių punktų.

Tam įtakos turėjo ir netipinė, pandeminė, situacija šalyje – žmonės labiau vertino savo darbo vietą ir stabilų patikimą darbdavį – ir veiksmai, kuriuos darbo sąlygoms gerinti darėme visus metus ir stengiamės daryti toliau. Džiaugiuosi, kad veiksmai yra teisingi ir duoda rezultatų“, – pabrėžė „Maximos“ vadovė J.Bivainytė.

Pusė darbuotojų turi imuninį atsparumą

- Gyventojų vakcinacijai nuo COVID-19 įgaunant vis didesnį pagreitį kasdien daugėja pasiskiepijusių ir didžiausio Lietuvos darbdavio – prekybos tinklo „Maxima“ – komandoje.

- Po pirmą vakcinos dozę jau yra gavę per 40 proc. „Maximos“ darbuotojų.

- „Sprendimas skiepytis nuo COVID-19 yra kiekvieno žmogaus asmeninis pasirinkimas. Tikrai gerbiame ir gerbsime kiekvieno „Maximos“ darbuotojo teisę rinktis. Labai džiaugiamės, kad mūsų kolegos supranta vakcinacijos svarbą ir aktyviai skiepijasi“, – sakė J.Bivainytė.

- Šiuo metu per 5 tūkst. „Maximos“ darbuotojų jau yra pasiskiepiję pirmąja vakcinos doze. Per pastaruosius 6 mėnesius COVID-19 infekcija yra persirgę apie 1,4 tūkst. darbuotojų. Galimą imuninį atsparumą koronavirusui turi 50 proc. aktyviai dirbančių „Maximos“ darbuotojų.

- Prekybos tinklas „Maxima“, reikšdamas palaikymą darbuotojams, kurie pasiskiepijo nuo COVID-19, kiekvienam padovanoja po simbolinį 10 eurų vertės Eurovaistinės dovanų kuponą.

- „Tai yra padėka darbuotojams už jų priimtą sąmoningą sprendimą, kuris yra naudingas ne tik mūsų kolektyvui, bet ir visai visuomenei“, – pažymėjo J.Bivainytė.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.