Bankininkas paaiškino, kokiais mitais tiki būsto paskolas norintys gauti klientai

2018 m. SEB bankas buvo vienas pirmųjų rinkoje, pradėjęs klientams teikti būsto paskolas nuotoliniu būdu. Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių. Apie tai „Žinių radijo“ laidoje „Tarp keturių sienų“ kalbėjo SEB banko privačių klientų segmento vadovas Arūnas Badaras.

Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Fizines konsultacijas ir paskolų suteikimą gyvai pakeitęs paslaugų teikimas nuotoliu klientus paskatino pereiti prie naujovių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Oct 29, 2021, 4:28 PM, atnaujinta Oct 29, 2021, 4:28 PM

Greitai išpopuliarėjo

Jo teigimu, kad gautum būsto kreditą ar kitokio tipo kreditą nuotoliu, reikia tik vaizdo konsultacijų ir elektroninių dokumentų pasirašymo platformos – pakanka minimalių resursų. Vienas iš veiksnių, paskatinęs pereiti į darbą nuotoliu – koronaviruso pandemijos metu atrasta galimybė.

2018 metais SEB bankas buvo vienas pirmųjų, teikęs būsto kredito paskolas tokiu būdu. Pasak A.Badaro, tuo metu jie išsiskyrė tik tuo, kad vaizdo konsultacijos buvo rengiamos ne vienoje iš vaizdo skambučių platformoje, bet prisijungus per interneto banką.

Pašnekovas skaičiuoja, kad tik įvedus konsultacijas ir būsto paskolų teikimą nuotoliu, per mėnesį sulaukdavo nuo šimto iki dviejų šimtų klientų. Šiuo metu situacija pasikeitusi – per mėnesį jau kreipiasi apie 2-3 tūkst. klientų.

„7 iš 10 mūsų klientų naudoja mobilųjį parašą, „Smart-ID“, tad visus dokumentus gali pasirašyti kvalifikuotu saugiu būdu ir tą dokumentą išsisaugoti. Užsiversti popieriniais dokumentais tikrai noro nėra“, – teigia specialistas.

„Nuo 2020 metų rugpjūčio ir rugsėjo matome augimą, didesnį poreikį skolintis“, – sako jis apie klientų kreipimosi tendencijas. Pastebimas ne tik didesnis besikreipiančių klientų skaičius, bet ir padidėjusios vidutinės skolinimosi sumos bei nekilnojamojo turto kainos.

A.Badaro tikinimu, toks klientų aktyvumas keičia ir paties banko darbo principą – visi specialistai, dirbantys su būsto paskolomis, sukoncentruoti vienoje vietoje. Taip užtikrinamas aptarnavimo efektyvumas ir klientai gali greičiau gauti atsakymą.

Mobilumas pasiteisino

„Šiai dienai 8 iš 10 klientų, kurie pasiima būsto paskolą, pabaigoje mums duoda dešimtbalį įvertinimą“, – apžvalgos rezultatais dalijasi specialistas. Lankstus darbo principas šiuo metu patenkina didžiąją dalį paslaugas nuotoliu gaunančių klientų.

Pašnekovo teigimu, prieš keliasdešimt metų būstą skolintomis lėšomis perkantis žmogus turėdavo padaryti apie 12 gyvų vizitų į banką, pas notarą ar Registrų centrą. Teigiama, kad dabar tokie apsilankymai yra sumažėję iki kelių kartų – tai vizitas pas notarą.

Paslaugas gaunantys žmonės turi galimybę sutaupyti savo laiką ir išspręsti logistikos problemas į konsultacijas prisijungiant iš namų ar darbo vietos ir taip gauti specialistų pagalbą. Tai leidžia profesionalias konsultacijas gauti ir klientams iš mažesnių miestų. Pašnekovas sako, jog apie 40 proc. visų būstų įsigyjama Vilniuje, Kaune beveik 20 proc., o kituose Lietuvos miestuose poreikis yra mažesnis.

Nors sakoma, kad jaučiama konkurencija tarp tokias paslaugas teikiančių bankų, klientui būtinos ne tik tinkamos kainos, bet ir patogumas. Anot banko atstovo, taip pat siūlomos ir nuotolinės paslaugos po sutarties pasirašymo: kredito mokėjimo dienos, sąskaitos, nuo kurios nurašomas paskolos keitimas arba savo paskolos dalies padengimas.

Po truputį atsikrato baimių

A.Badaras sako, kad iš senesnių laikų užsilikusios klientų baimės susijusios su paraiškos gavimu ir perdavimu atsakingiems asmenims, asmens duomenų apsauga.

Anot pašnekovo, naudojantis paslaugomis internetu ir teikiant reikalingus dokumentus bei paraiškas, nereikia jaudintis, kad ši informacija pasimes: viskas, kas atsiranda internete, ten ir išlieka. „Jeigu klientas pildo paraišką ar interneto banke, ar tiesiog interneto svetainėje, ji tikrai mus pasieks“, – aiškina specialistas. Tikinama, kad toks dokumentų pateikimo būdas yra net saugesnis, jei lygintume su popierine paraiška. Nuotoliu pasirašytų dokumentų nereikia kaupti namuose.

„Visą laiką klientas, prisijungęs prie interneto banko, gali prieiti prie visų elektroninių dokumentų ir juos visą laiką ten pamatyti,“ – pasakoja banko atstovas.

Taip pat dažnai jaudinamasi ir dėl asmens duomenų apsaugos klausimo. A.Badaras užtikrina, kad „kibernetinis saugumas ir duomenų apsauga visada yra pirmoje vietoje“. Naudojantis paslaugomis mobiliojoje aplikacijoje arba interneto banku tikinama, kad asmeniniai duomenys apsaugomi specialistų. Pašnekovas sako, kad jautri informacija apsaugoma: kliento pajamas, įsipareigojimus ir kitą informaciją mato tik tie žmonės, kuriems būtina ją žinoti, kad galėtų įvertinti kliento galimybes, gaunant kreditą.

Siekiant greito paraiškos ir sutarčių užpildymo ir pateikimo, šiuose dokumentuose prašoma tik pačios svarbiausios informacijos, kuri reikalinga kokybiškų paslaugų suteikimui.

Klientų baimių sumažėjimas taip pat atsispindi ir banko vykdomuose apklausose, kurios, pasak pašnekovo, rodo, kad tokias paslaugas klientai visgi vertina teigiamai – aštuoni iš dešimt klientų visą procesą vertina pozityviai. „Savo buto raktus gauna tikrai sklandžiai“, – tikina A.Badaras.

Laidoje „Tarp keturių sienų“ pašnekovas taip pat sako, kad jei vis dėlto žmogus nori gyvų konsultacijų, jis tai visada gali gauti – tai yra kliento pasirinkimas.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Oponentai: ar valdančioji koalicija valdoma ultimatumais?