Vienintelė augusi kategorija – krovininių automobilių ar jų priekabų ir autobusų, sveriančių daugiau nei 5 t, perkėlimai. Šių transporto priemonių šiemet perkelta per 24 tūkst., o pernai – per 20 tūkst.
Rezultatai. Pasak bendrovės generalinio direktoriaus M.Čiako, per devynis mėnesius transporto priemonių iš viso perkelta 3 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, tačiau rezultatas nuo plano atsiliko tik 0,3 proc.
„Daugiausia įtakos veiklos rezultatams turėjo besitęsianti pandemija. Keleivių srautai itin mažėjo rugpjūtį, kuris šiemet buvo vėsesnis nei įprastai. Sumenkęs perkeliamų keleivių ir transporto priemonių skaičius neišvengiamai atsiliepė ir pajamų mažėjimui“, – sakė M.Čiakas.
2021 m. devynių mėnesių „Smiltynės perkėlos“ pajamos, palyginti su 2020 m., sumažėjo 4 proc. – nuo beveik 4,37 mln. eurų iki 4,21 mln. eurų.
Devynių mėnesių pelnas šiemet buvo mažesnis 18 proc., palyginti su 2020 m., tačiau gerokai didesnis, nei planuotas veiklos rezultatas, ir sudarė 982 tūkst. eurų. Didesniam pelnui įtaką turėjo 11 proc. mažesnės, nei planuota, patirtos sąnaudos.
Sklandumas. Tarp pasiektų kitų „Smiltynės perkėlos“ numatytų metinių tikslų – sklandi bendrovės veikla. Šiemet išvengta keltų avarinių situacijų ir incidentų juose, neviršytas keltų darbo sutrikimų ir techninių gedimų skaičius.
„Kiekvieną dieną perkeliame tūkstančius keleivių ir lengvųjų automobilių, tad nepriekaištingai veikianti technika ir sklandūs procesai turi užtikrinti ne tik paslaugos kokybę, bet ir maksimalų saugumą. Džiaugiamės, kad šiais metais, nepaisant dėl pandemijos tvyrančios įtampos, dirbome gana sėkmingai“, – pasakojo generalinis direktorius.
Investicijos. „Smiltynės perkėlai“ pavyko įgyvendinti ir investicinius planus – baigta Naujosios perkėlos infrastruktūros rekonstrukcija, pastatytas naujas universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“.
Naujuoju keltu, kuris yra 60 m ilgio ir 14 m pločio, vienu metu galima pervežti iki tūkstančio keleivių arba 40 lengvųjų automobilių ir 600 keleivių. Laive sumontuota šiuolaikinė aukščiausius saugos ir priešgaisrinius reikalavimus atitinkanti įranga.
Kelto jėgainės turi išmetamųjų dujų valymo sistemą ir atitinka aukščiausius šiuo metu galiojančios gamtosauginius reikalavimus.
„Keltas „Klaipėda“ pagerins keleivių pralaidumą dirbdamas tiek Naujosios, tiek Senosios perkėlos terminaluose – tai jau šeštas laivas mūsų keltų flotilėje.
Ateities planuose – dar labiau pagerinti susisiekimą keleiviams, įrengiant autobusų stotelę Naujoje perkėloje, kad persėsti iš kelto į autobusą ir atvirkščiai būtų kuo patogiau“, – pasakojo M.Čiakas.
Naujosios perkėlos rekonstrukcijos metu įrengtos 5 kasos su 10 juostų pakeliamais užtvarais patekti į keltus (prieš tai buvo 3 kasos su 3 juostomis), atnaujinti ir užbaigti pėsčiųjų ir dviračių takai.
Be to, perkėloje įrengtas modernus elektros energiją taupantis lauko apšvietimas. Investicijos į rekonstrukciją siekia 1,21 mln. eurų.
„Visus išsikeltus tikslus padėjo pasiekti bendras komandinis darbas, kuris neįmanomas be darbuotojų įsitraukimo. Pernai planavome pasiekti 79 proc. darbuotojų įsitraukimą, o šiemet galime džiaugtis 80 proc. rezultatu. Vadinasi, esame teisingame kelyje“, – džiaugėsi bendrovės vadovas.
98,99 proc. „Smiltynės perkėlos“ kontrolinį akcijų paketą valdo Susisiekimo ministerija.
Likusios akcijos priklauso 36 fiziniams asmenims. Šiuo metu bendrovėje dirba apie 90 darbuotojų.