„Lietuvos geležinkelių“ vadovas M. Bartuška trauksis iš pareigų Tvirtina, kad rastas geriausias sprendimas

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška trauksis po pereinamojo laikotarpio – iki tol jis turės rasti sprendimus suvaldyti situaciją, susijusią su „Belaruskalij“ trąšų tranzitu, antradienio vakarą patvirtino įmonės valdybos pirmininkas Kęstutis Šliužas.

Mantas Bartuška<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mantas Bartuška<br>V.Ščiavinsko nuotr.
K.Šliužas.<br>T.Bauro nuotr.
K.Šliužas.<br>T.Bauro nuotr.
Mantas Bartuška<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mantas Bartuška<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Dec 14, 2021, 8:32 PM, atnaujinta Dec 14, 2021, 10:02 PM

„Įmonės veiklos tęstinumui geriausias sprendimas būtų dabar sutarti su vadovu dėl pereinamojo laikotarpio, kada vadovas galėtų pasitraukti iš užimamų pareigų“, – žurnalistams antradienį vakare sakė K. Šliužas.

Pereinamojo laikotarpio trukmės jis neįvardijo. K. Šliužas pabrėžė, kad tokiam sprendimui vienbalsiai pritarė valdyba ir pats M. Bartuška.

„Lietuvos geležinkelių“ valdybos pirmininkas teigė, kad M. Bartuška trauksis siekiant deeskaluoti situaciją dėl nepaisant JAV sankcijų „Belaruskalij“ tebesitęsiančio trąšų tranzito per Lietuvą ir sumažinti reputacines įmonės rizikas.

Pasak K. Šliužo, iki atsistatydinimo M. Bartuška su komanda turės sukurti „labai aiškų, skaidrų ir efektyvų“ veiksmų planą, kaip toliau valdyti situaciją.

„Nepaisant to, kokį mes sprendimą šiandien priėmėme, problemos šaknis ir diskusijų esmė niekur nedingsta“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ valdybos pirmininkas.

„Sprendimus dėl to reikės priimti artimiausioje ateityje ir tęsti įmonės veiklą, vadovaujantis geriausiais jos interesais ir vykdant akcininko valią“, – pridūrė jis.

K. Šliužas teigė, jog įmonės vadovai koncentravosi į finansinių rizikų minimizavimą dėl galimų pasekmių nevykdant sutarties, tačiau tai sukėlė reputacines rizikas įmonei. Anot jo, valdyba priėjo išvados, kad reputacinės rizikos įmonei kilo dėl neatitikimo tarp politinės valios nutraukti „Belaruskalij“ tranzitą ir teisinių instrumentų ją įgyvendinti.

„Kalbant apie aiškumą, vienareikšmiškumą, skaidrumą, be jokios abejonės, pats geriausias instrumentas būtų Europos Sąjungos sankcijos, priklausomai kaip jos suformuluotos. Bet jei tokie sprendimai būtų Europos Sąjungos lygmenyje, tai jokio atotrūkio tarp politinės valios ir teisinių instrumentų nebūtų ir toks sprendimas geriausiai atitiktų įmonės interesus“, – sakė jis. 

Pasak K. Šliužo, situaciją spręsti galėtų padėti ir Lietuvos teisė bei sprendimai valstybės mastu. 

Jis taip pat minėjo, kad klausimas dėl valdybos pirmininko atsakomybės posėdyje nebuvo svarstomas. Pasak K. Šliužo, tokį klausimą gali svarstyti įmonės akcininkė Susisiekimo ministerija. 

Rastas geriausias sprendimas

 Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ valdybai ir įmonės vadovui M.Bartuškai sutarus, kad pastarasis pasitrauks iš posto po neįvardijamos trukmės pereinamojo laikotarpio, jis teigia, jog rastas geriausias sprendimas. 

„Buvo konstruktyvios diskusijos, visi profesionalai. Manau, kad radome geriausią sprendimą iš esamos situacijos“, – BNS vėlų antradienio vakarą sakė penkerius metus geležinkeliams vadovaujantis M. Bartuška.  

Jis sakė, kad dėl pereinamojo laikotarpio trukmės kol kas nėra sutarta.

„Šiandien pasiekėme principinį sutarimą, kad įgyvendinsime pokytį (vadovų – BNS), dėl detalių kol kas anksti komentuoti. Reikia užbaigti pokalbius. Bet ką svarbu pažymėti, kad šiandien turime bendrą abipusį sutarimą, kad tą pokyti įgyvendinsime“, – kalbėjo M. Bartuška. 

Geležinkelių vadovas konkrečiai neatsakė, ar likęs jo darbo laikas susijęs su sutarties su „Belaruskalij“ nutraukimu. 

„Tai susiję su situacija, kai reikia pabaigti tą susitarimą konkretizuojant detales, kurį priėmėm siekdami geriausių interesų tiek „Lietuvos geležinkeliams“, tiek Lietuvos valstybei, siekiant deeskaluoti situaciją, stabilizuoti situaciją ir užtikrinti tolimesnę stabilią „Lietuvos geležinkelių“ veiklą ir įgyvendinti strategiją“, – aiškino M. Bartuška. 

Jis taip pat neatsakė į klausimą, ar antradienį įteikė valdybai atsistatydinimo pareiškimą. Kas laikinai perims vadovavimą įmonei, anot M. Bartuškos, valdyboje nekalbėta. 

Komentuodamas, kaip, jo nuomone, turi išsispręsti trąšų tranzito per Lietuvą problema, įmonės generlainis direktorius aiškino, jog vertinami visi scenarijai.

„Teisinis geriausias scenarijus, jeigu ES sankcijos būtų įvestos. Kitas scenarijus, jeigu Lietuva nacionaliniu lygiu įvestų, kas yra inicijuota, ir čia „Lietuvos geležinkeliai“ labai aktyviai padeda tokį teisinį režimą įgyvendinti. Arba kiti scenarijai, jeigu nieko neįvyksta, yra – vistiek įtaka tai logistikos grandinei bus“, – kalbėjo M. Bartuška.       

„Kada sustos trąšų vežimas, priklausys, ar valstybė iki tol laiko priims teisinius sprendimus (...) Tikslas toks yra – kad nuo sausio nevažiuotų“, – teigė jis. 

Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą tęsiasi nepaisant praėjusią savaitę įsigaliojusių JAV sankcijų šiai įmonei. Baltarusijos įmonė prieš įsigaliojant sankcijoms pervedė avansą krovinių pervežimą vykdantiems „Lietuvos geležinkeliams“ už kelis mėnesius į priekį.

Vyriausybė jau įsigaliojus sankcijoms paskelbė siekianti nutraukti „Lietuvos geležinkelių“ sutartį su „Belaruskalij“, nors teigia, kad JAV sankcijos trąšų tranzitui Lietuvoje tiesiogiai nėra taikomos.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.