„Kaltų yra labai daug. Problemų ir neatsakytų klausimų taip pat yra labai daug. Kalbant apie pačios sutarties pakeitimus, kurie turėjo būti pateikti už nacionalinį saugumą atsakingoms institucijoms, baigiant avansais, kurie vis dėlto buvo priimti“, – trečiadienį sakė M.Skuodis.
„Čia yra tie klausimai, į kuriuos atsakysime, bet man dabar daug svarbiau visiems šiek tiek nusiraminti, susėsti prie stalo visoms institucijoms. Aš pasiruošęs sukviesti pakartotinai, tiek, kiek reikės, Užsienio reikalų ministeriją, „Lietuvos geležinkelius“ ir kitas įstaigas bei surasti geriausius sprendimus“, – tęsė ministras.
Anot jo, sprendimų, kaip nutraukti „Belaruskalij“ trąšų tranzitą per Lietuvą, yra keletas, apie juos ministras žada informuoti, kai bus priimti konkretesni nutarimai.
„Sprendimų yra ne vienas. Nenorėdamas kartoti klaidų, nenoriu jų įvardyti iš anksto, minėti jokių datų. Kai sutarsime ir būsime tikri dėl sprendimų, kurie priklauso nuo mūsų, tada aiškiai juos komunikuosime“, – tikino M.Skuodis.
ELTA primena, kad praėjus nepilnai savaitei po Vyriausybę sudrebinusio skandalo dėl „Belaruskalij“ trąšų tranzito, I.Šimonytė apsisprendė – Ministrų Kabineto sudėtis nesikeis. Pasak jos, užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis ir M.Skuodis liks užimamuose postuose, o Vyriausybė toliau tęs darbus, nes, akcentavo premjerė, šiuo metu Seime nėra matoma jokia reali alternatyvi dauguma, kuri galėtų imtis lyderystės ir iniciatyvos.
Politiniams oponentams reikalaujant politinės atsakomybės, užsienio reikalų ir susisiekimo ministrai dėl kilusio skandalo jau anksčiau premjerei įteikė atsistatydinimo pareiškimus.
Tuo tarpu antradienio vakare „Lietuvos geležinkelių“ valdyba pranešė nutarusi, kad įmonės direktorius Mantas Bartuška pasitrauks iš posto po pereinamojo laikotarpio.
Anot valdybos pirmininko Kęstučio Šliužo, šis bendras valdybos ir M.Bartuškos sprendimas priimtas, „siekiant deeskaluoti situaciją ir minimizuoti reputacines rizikas, susijusias su įmone, visų suinteresuotų šalių labui ir verslo tęstinumui“.
Vyriausybėje krizė kilo kai pastarąją savaitę įsigaliojus Jungtinių Amerikos Valstijų sankcijoms Baltarusijos valstybinei kalio trąšų gamintojai „Belaruskalij“, šios įmonės produkcijos tranzitas per Lietuvą nesustojo.
Kaip atskleidė M.Bartuška, Baltarusijos bendrovė „Lietuvos geležinkeliams“ pervedė avansinį mokėjimą už trąšų tranzitą už lapkritį, gruodį ir pusę sausio mėnesio.