Kaip rašo „Delfi“, tokios aplinkybės paaiškėjo prieš Kalėdas vykusiame Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos posėdyje.
Nors „Lietuvos geležinkeliai“ tvirtina, kad jei sutartis nebūtų buvusi pakeista, būtų kilusi grėsmė prarasti ne vieną milijoną, „Delfi“ šaltinių teigimu, susitarimu buvo panaikinta sutartyje iki tol galiojusi „Lietuvos geležinkelių“ galimybė nedelsiant vienašališkai nutraukti sutartį „Belaruskalij“ pažeidus sutartyje numatytą atsiskaitymų tvarką arba susidarius įsiskolinimams „Lietuvos geležinkelių“ atžvilgiu.
ELTA primena, kad Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija gruodžio 21 d. priėmė sprendimą, kad 2018 m. OAO „Belaruskalij“ ir AB „Lietuvos geležinkelių“ sudaryta sutartis dėl krovinių vežimo geležinkeliais organizavimo, taip pat 2021 m. spalio mėnesio sutarties pakeitimas, neatitinka nacionalinio saugumo interesų.
Galutinį teisiškai ir faktiškai pagrįstą sprendimą dėl šio sandorio atitikties nacionalinio saugumo interesams turi priimti Ministrų Kabinetas. Premjerė Ingrida Šimonytė trečiadienį pranešė, kad dėl išvados Vyriausybėje bus apsispręsta kitą savaitę.
„Vyriausybė turi priimti sprendimą dėl Nacionaliniam saugumui svarbių objektų komisijos išvados, kuri buvo priimta prieš pat Kalėdas, iki sausio 13 d. Vyriausybė tą ir padarys“, – šios savaitės trečiadienį po Vyriausybės posėdžio sakė ministrė pirmininkė.
Į komisiją dėl „Lietuvos geležinkelių“ ir Baltarusijos bendrovės sutarties galimai keliamos rizikos Lietuvos nacionaliniam saugumui gruodžio pradžioje kreipėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis. Pasirašyta sutartis galioja iki 2023 m.
Gruodžio 8 d. dieną įsigaliojus Jungtinių Amerikos Valstijų sankcijoms valstybinei Baltarusijos kalio trąšų gamintojai „Belaruskalij“, įmonės krovinių judėjimas Lietuvos teritorija nesustojo, kadangi „Lietuvos geležinkeliai“ lapkričio pabaigoje iš bendrovės gavo netipinius išankstinius mokėjimus už jos krovinių pervežimus iki kovo.