Teismas ginče dėl „LGC Cargo“ nesuteiktų pajėgumų lauks ESTT išaiškinimo

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonės „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ netiesiogiai susijusios su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD), skundas dėl jai nesuteiktų geležinkelio pajėgumų 2019-2020 metais bus nagrinėjamas tik gavus Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) išaiškinimą ir išnagrinėjus analogišką „Gargždų geležinkelio“ skundą.

Orlen Lietuva, krovinys, kroviniai, Lietuvos geležinkeliai A. Srėbalienės nuotr<br>A.Srėbalienės nuotr.
Orlen Lietuva, krovinys, kroviniai, Lietuvos geležinkeliai A. Srėbalienės nuotr<br>A.Srėbalienės nuotr.
Belaruskalij,Lietuvos geležinkeliai,trąšos,vagonai<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Belaruskalij,Lietuvos geležinkeliai,trąšos,vagonai<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 27, 2022, 3:52 PM

Kaip BNS informavo Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) atstovė Neringa Lukoševičienė, LVAT teisėjų kolegija sausio 26 dieną sustabdė „LGC Cargo“ skundo nagrinėjimą.

„Neskundžiama nutartimi teismas sustabdė šią administracinę bylą, iki mūsų teisme bus išnagrinėta kita panaši byla“, – BNS sakė N.Lukoševičienė.

Nagrinėdamas „Gargždų geležinkelio“ skundą dėl nesuteiktų geležinkelio pajėgumų 2019-2020 metais, LVAT pernai lapkritį kreipėsi į ESTT prašydamas išaiškinti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą, kuria buvo sukurta bendra Europos geležinkelių erdvė.

Vilniaus apygardos administracinis teismas 2020 lapkritį atmetė „LGC Cargo“ skundą, nes įmonė gavusi prašomus pajėgumus galėtų vežti krovinius nuo Lietuvos sienos su Latvija ar Baltarusija iki Karaliaučiaus srities ir atvirkščiai ir tokiu būdu vykdyti tranzitą.

Įmonė prašė vežti krovinius per visą Lietuvos geležinkelių tinklą, visus sienos kirtimus – su Baltarusija, Latvija ir Karaliaučiaus sritimi.

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atstovai tuomet BNS sakė, kad įmonei pajėgumai nebuvo skirti tose linijose, kur pervežimai galėtų turėti tranzito požymių.

Pagal Lietuvos įstatymus krovinius bei keleivius vežti tranzitu – tai yra iš trečiųjų į trečiąsias šalis – gali tik valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“. Jos antrinės įmonės „LTG Cargo“ ir „LTG Link“ 2019 metais gavo visus prašytus leidimus.

„LGC Cargo“ 2019 metais apskundė Lietuvą Europos Komisijai (EK). Įmonė, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, teigė norinti vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Karaliaučiumi.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.