Tilto per Nerį konkursą laimėjusi su Kinija siejama Ispanijos įmonė teismui apskundė Lietuvos Vyriausybę ir komisiją

Kinijos korporacijos valdoma Ispanijos tiltų ir kelių infrastruktūros statybos bendrovė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ teismui apskundė Vyriausybės ir jos komisijos sprendimus, eliminavusius įmonę iš europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį konkurso.

Kinijos korporacijos valdoma Ispanijos tiltų ir kelių infrastruktūros statybos bendrovė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ teismui apskundė Vyriausybės ir jos komisijos sprendimus, eliminavusius įmonę iš europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį konkurso.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kinijos korporacijos valdoma Ispanijos tiltų ir kelių infrastruktūros statybos bendrovė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ teismui apskundė Vyriausybės ir jos komisijos sprendimus, eliminavusius įmonę iš europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį konkurso.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2022-02-01 17:31

Tai BNS antradienį patvirtino Vilniaus apygardos administracinio teismo atstovas spaudai Audris Kutrevičius. Pasak jo, bendrovės skundas gautas sausio 25 dieną, o sprendimą, ar jį nagrinės, teismas turėtų priimti šią savaitę.

A. Kutrevičiaus teigimu, pareiškėja prašo bylą nagrinėti neviešuose posėdžiuose, todėl daugiau skundo detalių jis neatskleidė.

BNS žiniomis, konkursą laimėjusi Ispanijos įmonė teismo prašo panaikinti Vyriausybės nutarimą ir komisijos išvadą, taip pat laikinai stabdyti jų galiojimą.

„Rail Baltica“ koordinavimo vadovas Arenijus Jackus antradienį LTG komentare teigė, kad laiku nepasirašius ir nespėjus įgyvendinti tilto statybos sutarties gali būti prarasta beveik 70 mln. eurų projektui skirtų lėšų.

Vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija pernai gruodį nutarė, kad geležinkelio tilto per Nerį konkursą laimėjusi bendrovė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ kelia grėsmę šalies saugumui, o Vyriausybė sausio pradžioje šią išvadą patvirtino.

Sprendimas reiškia, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „LTG Infra“ negali pasirašyti 62,5 mln. eurų vertės sutarties su konkursą laimėjusia įmone.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai anksčiau yra sakę, kad tokiu atveju sutartis būtų pasirašoma su antros vietos laimėtoja Italijos statybų milžine „Rizzani de Eccher“, tačiau tik po to, jei tokiam sandoriui pritars vyriausybinė komisija. Jos sprendimo dar laukiama, BNS antradienį patvirtino LTG atstovė Gintarė Žalytė-Štarienė.

Italų bendrovė siūlo geležinkelio tiltą per Nerį pastatyti už beveik 63,957 mln. eurų (be PVM).

Naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias toks tiltas Baltijos šalyse. Jo ilgis sieks 1510 metrų, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.

Pasak LRT, du trečdalius Ispanijos „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ akcijų 2020 metais įsigijo Kinijos valstybinė įmonė „China Road and Bridge Corporation“, kurią valdo didelė Kinijos valstybinė kompanija „China Communications Construction“ – jai 2020-ųjų rugpjūtį JAV pradėjo taikyti sankcijas, nes sieja ją su Kinijos karinėmis struktūromis.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės linija nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.