„Pramo prekyba“ įkūrėjas: „Pardavimai su „Pigu.lt“ auga po 20 proc. per mėnesį“

„Pirmasis mūsų milijonas jau pakeliui, o už jo – antrasis ir trečiasis“, – šypsosi „Pramo prekyba“ įkūrėjas Elvis Jurkevičius. Jau trečius metus e. platformoje „Pigu.lt“ prekiaujančios įmonės vadovas neslepia savo verslo ambicijų. Pirmojo karantino metu sėkmės formulę aptikęs verslininkas teigia, kad svarbiausia e. prekybos versle – atidi analitika, kuri leidžia numatyti, ko norės pirkėjas. Ir ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Estijoje.

Verslo brandos etapas atėjo 2021-ųjų vasarą, kai išsiplėtus veiklai, akcininkai nusprendė įkurti atskirą įmonę, kuri užsiimtų išimtinai e. prekyba.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
Verslo brandos etapas atėjo 2021-ųjų vasarą, kai išsiplėtus veiklai, akcininkai nusprendė įkurti atskirą įmonę, kuri užsiimtų išimtinai e. prekyba.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 22, 2022, 1:20 PM

Kaip prisipažįsta E.Jurkevičius, e. prekybos pradžia nebuvo labai lengva, nes visko teko mokytis iš naujo. 2011 metais įkurta bendrovė „Sentios“, kurioje dirbo verslininkas, specializavosi parduodama laboratorinę įrangą, medicinos ir elektronikos prekes, todėl didžioji jų klientų dalis buvo valstybės bei savivaldybės įstaigos. Na, o pradėti prekiauti mažmeninėje prekyboje reikėjo ir žinių, ir pastangų.

„Prieš trejus metus nusprendėme pradėti tiesiogiai dirbti su mažmeniniais klientais. Pasitarę su akcininkais, nutarėme išbandyti į „Pigu.lt“, galvojome, patyrinėsime rinką ir pažiūrėsime, kas iš to gausis. Šiandien jau raškome sėkmės vaisius“, – sako E.Jurkevičius.

Sėkmė – per karantiną

Pirmieji e. prekybos žingsniai buvo atsargūs: iš pradžių 10 pavadinimų prekių, po to 100, vėliau – 200. Kaip teigia verslininkas, lengva nebuvo. Pasirodo, turint ribotą kiekį prekių, sunku atrasti savo nišą. Maža to, įtikti šiuolaikinio kliento skoniui taip pat nėra taip paprasta. Todėl antruoju arba tikruoju startu E.Jurkevičius vadina 2020-ųjų antrąjį ketvirtį, kuomet visa Lietuva sustingo karantine.

„Tuomet ir pajutome didžiąją interneto prekybos galią, pasipylė užsakymai – vos spėjome suktis. Gerai, kad turėjome gerus tiekėjus, galiojančias sutartis, todėl galėjome itin greitai užsisakyti aktualiausių prekių – apsaugos priemonių, pirštinių, kaukių, respiratorių, dezinfekcinio skysčio“, – vardina E.Jurkevičius. Šias prekes žmonės pirko nesustodami – apyvarta iškart šoko du, tris, keturis kartus.

Verslo brandos etapas atėjo 2021-ųjų vasarą, kai išsiplėtus veiklai, akcininkai nusprendė įkurti atskirą įmonę, kuri užsiimtų išimtinai e. prekyba. Taip gimė dabartinė įmonė „Pramo prekyba“, kuri šiuo metu „Pigu.lt“ platformoje pristato daugiau kaip 34 tūkst. skirtingų pavadinimų prekių, o pardavimai auga po 20-25 proc. per mėnesį.

„Atrodo, dar praėjusių metų spalį juokavau, kad norėčiau pasiekti milijoninę apyvartą. Žiūriu, metų pabaigoje jau turime pusę milijono, tad milijonas tikrai ne riba, ambicijos auga kiekvieną dieną“, – teigia E.Jurkevičius. Kaip didelę paspirtį jis mato ir „Pigu.lt“ platformos pardavėjams organizuojamus mokymus.

Anot vadovo, net jei ir nepavyksta sudalyvauti mokymuose, kurie aktualiomis temomis yra organizuojami kas savaitę, jis siekia, kad internete šiuos mokymus peržiūrėtų ir jo komandos nariai.

Šiandien „Pramo prekyba“ jau turi 7 darbuotojus, dalis iš jų dirba su klientų aptarnavimu, prekių pakavimu ir siuntimu, kita dalis ieško naujų tiekėjų.

Prekių spektras labai įvairus: nuo plataus vartojimo gaminių iki elektronikos ar kosmetikos, nuo dulkių siurblių iki vaikų priežiūros prekių bei žaislų. Pasak E.Jurkevičiaus, e. parduotuvė nuolat siekia plėsti prekių asortimentą. Jau netrukus „Pramo prekyba“ ketina pradėti prekiauti vaikų baldais, sodo ir daržo įrankiais bei kitomis prekėmis, kurios tik bus aktualios pirkėjams sezono metu.

Atrasti savo nišą

Tiems, kurie nori prekiauti internete, E.Jurkevičius drąsiai rekomenduoja išbandyti „Pigu.lt“ platformą. Vienas iš privalumų, kad per ją galima prekiauti ir Latvijoje veikiančioje e. prekyvietėje „220.lv“ bei Estijoje populiarioje „Kaup24.ee“.

Skaičiuojama, kad jau dabar apie 50 proc. „Pramo prekyba“ pardavimų sudaro pirkėjai iš Lietuvos, antrą pusę – kitų Baltijos šalių gyventojai. Netrukus „Pigu.lt“ pardavėjams bus sudaryta galimybė pasiekti Suomijos pirkėjus, tačiau E.Jurkevičius sako, kad konkuruoti su Skandinavijos pardavėjais lietuviai taip pat neturėtų bijoti.

„Patirtis rodo, kad galime pasiūlyti aukštos kokybės prekių Latvijai ir Estijoje, o užtikrinę konkurencingas produktų kainas galėsime įsitvirtinti ir Suomijos rinkoje“, – teigia E.Jurkevičius.

Pats logistikos procesas sudėliotas labai paprastai – „Pramo prekyba“ supakuoja prekes ir siunčia jas į „Pigu.lt“ sandėlį Vilniuje, o toliau jau viskuo pasirūpina didžiausia Baltijos šalyse e. prekybos platforma. Labai naudinga smulkiajam verslui ir „Fulfillment by Pigu“ paslauga, kuri sudaro galimybę pardavėjams savo populiariausias prekes pirkėjams pristatyti itin greitai.

„Tokia pagalba smulkiam verslui labai reikalinga. Vis tik svarbiausia yra atrasti savo nišą, orientuotis į pačias perkamiausias prekes, mokėti atsirinkti tas, kurios yra konkurencingos pagal savo kainą ir kokybę“, – būsimiems pardavėjams pataria E.Jurkevičius.

Finansininko išsilavinimą turintis verslininkas daugiau kaip 10 metų dirbo finansų srityje, taigi prie duomenų analizės jau pripratęs. Jo manymu, būtent atidi analitika gali lemti sėkmę – jis pats nuolat analizuoja, kokios prekės yra populiarios „Amazon“ ir „Ebay“, stengiasi užčiuopti madas, kurios atsikartos ir Baltijos valstybėse.

Reklamą padaro ir „Netflix

Pasak E.Jurkevičiaus, kadangi „Pramo prekyba“ orientuojasi į platų vartotojų spektrą, didelių reklaminių veiksmų planuoti nereikia. Vadovo nuomone, pati „Pigu.lt“ e. platforma vykdo itin plačią reklaminę kampaniją, todėl pirkėjų srautas į parduotuvę nenutrūksta. Pavyzdžiui, „Juodojo penktadienio“ akcijos metu kelis kartu pakilęs pirkėjų skaičius neslūgo iki pat Naujųjų metų.

„Mes nuolat stebime tendencijas, pirkėjų srautus, prekių populiarumą, tad, jeigu turi gerą prekę už geriausią kainą, pirkėjai atranda ją patys, be didelių reklamos sąnaudų“, – savo požiūrį dėsto E.Jurkevičius.

Viena iš populiariausių jo parduotuvės elektronikos prekių – paprasti ausinukai, kurie patraukė pirkėjų dėmesį savo kokybe ir kaina, todėl kas mėnesį jų nuperkama po 50-100 vienetų. Pasaulinio garso sportinių drabužių prekės ženklams „Adidas“ ar „Puma“ taip pat didelės reklamos nereikia: tie, kas žino kokybę, ieško prekės ir ją suranda. Svarbu, kad prekės aprašymas būtų aiškus, suprantamas ir atitiktų pirkėjų lūkesčius.

„Aišku, jeigu pavyksta pakilti ant bangos, kuri staiga įsivyrauja visame pasaulyje, tampa dvigubai maloniau“, – pastebi E.Jurkevičius.

Štai po visą pasaulį sujaudinusio „Netflix“ serialo „Karalienės gambitas“ išpopuliarėję šachmatai, sulaukia pirkėjų dėmesio iki dabar. Pasak „Pramo prekyba“ įkūrėjo, šachmatus žmones perka kone kasdien – po vieną, du ar tris šio intelektualaus žaidimo rinkinius e. parduotuvė išsiunčia skirtingose Baltijos valstybėse gyvenantiems žmonėms.

Ambicingas verslininkas mano, kad ateitis priklauso būtent e. prekybai – jo manymu, išmokę pirkti internete, žmonės pirks ir toliau. Belieka palinkėti sėkmės, kad pirmasis milijonas neužtruktų, ir su savimi atsivestų dar daugiau lojalių pirkėjų ir vertingų patirčių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.