Kasdienis darbas: geros kainos ir asortimentas

Šiemet lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ švenčia 30 metų jubiliejų. Per tiek metų teko įveikti daugybę iššūkių, nes mažmeninės prekybos rinka dinamiška, ją veikia tiek lokalūs, tiek globalūs veiksniai.

„Maxima“ – lietuviškas prekybos tinklas, daugiau nei du trečdaliai šviežio maisto „Maximos“ parduotuvėse yra lietuviško, o Lietuvoje pagamintos prekės sudaro beveik 50 proc. visų parduodamų gaminių.
„Maxima“ – lietuviškas prekybos tinklas, daugiau nei du trečdaliai šviežio maisto „Maximos“ parduotuvėse yra lietuviško, o Lietuvoje pagamintos prekės sudaro beveik 50 proc. visų parduodamų gaminių.
Pasak bendrovės „Maxima LT“ generalinės direktorės J.Bivainytės, spartesnį atlyginimo augimą pajuto mažesnių Lietuvos miestų ir miestelių darbuotojai.
Pasak bendrovės „Maxima LT“ generalinės direktorės J.Bivainytės, spartesnį atlyginimo augimą pajuto mažesnių Lietuvos miestų ir miestelių darbuotojai.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 1, 2022, 8:00 AM

Naujų iššūkių – didesnių ir mažesnių – netrūksta ir šiemet, vis dėlto įsibėgėjant 2022-iesiems prie didžiausių šių metų iššūkių Jolanta Bivainytė, bendrovės „Maxima LT“ generalinė direktorė, priskiria infliaciją.

Infliacija iš tiesų yra vienas didžiausių šių metų iššūkių mažmeninės prekybos sektoriuje. Vadovaujuosi ekonomistų vertinimais, kad šiais metais infliacija bus didesnė nei 2021 metais. Pirmasis šių metų pusmetis bus įtemptas, tačiau antrajame galima tikėtis infliacijos mažėjimo. Šiemet toliau matysime prekių ir paslaugų kainų augimą. Sparčiai didėjančios veiklos sąnaudos skatins ypač daug dėmesio skirti sprendimams, kurie leistų efektyviau organizuoti veiklą, o padidėjusios žmonių pajamos didins ir vartojimą, nors prekių vartojimas neaugs tiek, kiek pajamos, dėl išaugusių elektros ir dujų kainų“, – sako J.Bivainytė.

Pasak jos, šiemet prekybininkai taip pat jaus įtampą ir dėl tiekimo grandinės valdymo iššūkių. „Ir tai svarbu ne tik dėl vartojimo prekių, bet ir dėl prekybos įrangos, kuri svarbi vykdant plėtrą ir rekonstruojant parduotuves, pristatymo“, – pabrėžia „Maximos“, kuri šiuo metu visoje Lietuvoje valdo 251 parduotuvę, generalinė direktorė.

Kainos – ilgalaikė strategija

Nuo metų pradžios vienas svarbiausių klausimų – kokią įtaką Lietuvos prekybininkams turės Lenkijos mokestinės politikos pokyčiai – nulinis PVM maisto produktams? Tačiau J.Bivainytė primena, kad ir iki šiol Lenkijoje PVM maisto produktams buvo gerokai mažesnis.

„Mano nuomone, daug svarbiau ne vienkartiniai žingsniai, trumpalaikės kampanijos, o ilgalaikė strategija. Pasiūlyti pirkėjams gerą asortimentą ir geras kainas yra kasdienis mūsų darbas. O akcijų pasiūlymai yra „Maximos“ stiprybė. Tikiu, kad galime pasiūlyti savo pirkėjams patrauklias kainas net ir šiomis pasikeitusiomis aplinkybėmis“, – įsitikinusi ji.

J.Bivainytės nuomone, Lenkijos mokestinės politikos pokyčiai tikrai turės įtakos Lietuvos prekybininkų apyvartai. „Kiek – prognozuoti nesiimsiu, – sako ji. – Mes esame lietuviškas prekybos tinklas, daugiau nei du trečdaliai siūlomo šviežio maisto „Maximos“ parduotuvėse yra lietuviško, o Lietuvoje pagamintos prekės sudaro beveik 50 proc. visų parduodamų gaminių. Mums svarbu palaikyti Lietuvos gamintojus ir tiekėjus, todėl viliamės, kad ir pirkėjai yra atradę savo mėgstamus ir kokybiškus Lietuvos gamintojų produktus.“

Metus pradėjo algų pakėlimu

Naujų metų pradžią prekybos tinkle „Maxima“ jau tradiciškai žymėjo atlyginimų pakėlimas. Nuo 2022 metų sausio 1 dienos atlyginimai buvo padidinti 90 proc., arba daugiau nei 10 tūkst. prekybos tinklo „Maxima“ darbuotojų. Didesnį darbo užmokestį gauna faktiškai visi „Maximos“ parduotuvių ir maisto gamybos cechų darbuotojai. Taip pat algos padidintos didesnei daliai logistikos centrų ir trečdaliui administracijos darbuotojų.

„Šiemet algos didėjo vidutiniškai 12 proc. – nuo 6 proc. iki 18 proc. Spartesnį atlyginimo augimą pajuto mažesnių Lietuvos miestų ir miestelių darbuotojai. Priėmėme sprendimą papildomai algas didinti dirbantiems regionuose, kur pagal bendrą Lietuvos darbo rinką matomas atotrūkis. Esame didžiausias Lietuvos darbdavys, todėl norime išlaikyti tvarų atlyginimų augimą visuose Lietuvos regionuose“, – sako J.Bivainytė.

Taip pat darbuotojams ir toliau mokamos skatinamosios premijos. Jau antrus metus „Maximos“ darbuotojų premijavimo apimtis yra išplėsta. Kasmėnesiniai priedai siekia apie 15 proc. darbo užmokesčio. Pernai darbuotojams išmokėta beveik 18 mln. eurų skatinamųjų premijų, t.y. 26 proc. daugiau nei 2020-aisiais. Tad augant bazinei darbo užmokesčio daliai išlieka galimybė papildomai užsidirbti ir per kintamąją atlygio dalį. Įdiegta motyvacinė atlygio sistema leidžia ne tik gauti didesnį atlygį, bet ir skatina darbuotojus tobulėti.

Įvertino ir darbuotojai

Nuoseklūs žingsniai gerinant darbo sąlygas buvo įvertinti ir potencialių darbuotojų. „Maxima“ kasmetiniuose „TOP darbdavio“ rinkimuose, kuriuos organizuoja „CV-Online“, antrus metus iš eilės pelnė pripažinimą kaip daugiausia darbuotojų susidomėjimo sulaukianti Lietuvos prekybos įmonė, taip pat pakilo į ketvirtąją vietą bendrame labiausiai darbuotojus dominančių šalies darbdavių reitinge.

„Mums svarbu, kad kiekvienas darbuotojas jaustųsi saugus tiek finansiškai, tiek ir emociškai. Neslopstant COVID-19 pandemijai pagrindinis prioritetas yra kolegų sveikata ir saugi darbo aplinka. Stengiamės sudaryti kuo geresnes uždarbio, motyvavimo ir karjeros galimybes. Džiaugiamės, kad visa tai įvertina ne tik esami, bet ir potencialūs darbuotojai, kurie ieškodami darbo prioritetą skiria būtent mūsų prekybos tinklui“, – pažymi J.Bivainytė.

Vieno didžiausių darbo skelbimų paieškos portalų šalyje „CV-Online“ kasmet rengiamuose „TOP darbdavio“ rinkimuose į geriausiųjų 50-uką pateko 7 šalyje veikiančios prekybos įmonės. Vienintelis prekybos tinklas „Maxima“ iš jų pasiekė daugiausia dėmesio sulaukusių šalies darbdavių dešimtuką.

Investuoja į darbo aplinką

Kaip teigia J.Bivainytė, būdamas didžiausias darbdavys Lietuvoje prekybos tinklas „Maxima“ supranta savo atsakomybę tiek darbuotojams, tiek visai aplinkai. Tai atsispindi ir keliant atlyginimus, ir kuriant motyvuojančią darbo aplinką. Prekybos tinklas reguliariai dalijasi informacija apie atlygį ir darbo sąlygas. Informacija viešai skelbiama ir interneto svetainėje.

„Investuojame į motyvuojančią darbo aplinką, kuri suteiktų galimybes darbuotojams augti ir tobulėti, eiti aukštesnes pareigas ar išplėstų atsakomybės ribas, o kartu leistų daugiau užsidirbti.

Pavyzdžiui, atsidėkodami darbuotojams jau ne vienus metus kiekvieną mėnesį vertindami pirkėjų paliktus atsiliepimus išrenkame 9 darbuotojus herojus ir suteikiame jiems papildomų paskatų. Nuo kovo mėnesio herojai bus renkami ir logistikos bei gamybos padaliniuose. Kas mėnesį taip pat renkamos geriausios parduotuvės ir sveikinami jų kolektyvai“, – pasakoja J.Bivainytė.

Pernai prekybos tinkle pradėta kampanija „Įdarbinkite geriausią savo patirtį“, kuria siekiama padrąsinti žmones pasitikėti savo asmeninėmis savybėmis ir įdarbinti savo geriausią turimą patirtį.

„Svarbiausia, kad žmogus būtų motyvuotas dirbti, o reikiamų įgūdžių mes galime suteikti“, – įsitikinusi J.Bivainytė.

Vienas pavyzdžių, kaip galima tobulėti pačios įmonės viduje, – „Greičio valdyba“, arba, kitaip tariant, šešėlinė valdyba. Jos nariai su kolegomis mentoriais ieško verslo iššūkių sprendimo būdų ir prisideda prie vidinių įmonės pokyčių. 2021 metais darbą pradėjo jau antroji „Greičio valdyba“.

Visi pirmosios kadencijos nariai padidino savo kompetenciją ir tęsia karjerą tiek „Maximos LT“, tiek VP grupės įmonėse.

Dėmesys tvarumui

Tvarus atlyginimų augimas yra tik viena krypčių. Prekybos tinklas „Maxima“, suprasdamas savo veiklos mastą, taip pat nuolat ieško ir investuoja į sprendimus, kurie leistų kuo efektyviau panaudoti išteklius ir daryti mažesnį poveikį aplinkai. Pavyzdžiui, įmonė pereina prie LED apšvietimo technologijos, kuri leidžia suvartoti mažiau elektros energijos.

Investicijų į LED apšvietimo sistemas atsiperkamumas, pasak J.Bivainytės, brangstant elektros energijai šiandien kaip niekada yra akivaizdus.

„Mūsų skaičiavimai rodo, kad įdiegta LED technologija išlaidas vienai „Maximos“ parduotuvei apšviesti leidžia sumažinti maždaug 46 proc. Tai įrodymas, kaip aplinkai palankūs sprendimai kuria apčiuopiamą finansinę naudą, – pažymi ji ir priduria: – net namuose pakeitus tradicines lemputes į LED išlaidas už apšvietimui suvartojamą elektros energiją galima sumažinti kelis kartus.“

Šiuo metu kas antroje „Maximos“ parduotuvėje ir beveik visuose sandėliuose jau yra įrengtas LED apšvietimas. Apšvietimo sistemoms atnaujinti šįmet numatyta 776 tūkst. eurų, kad dar 64 objektuose būtų įdiegtas tvarus ir pažangus LED apšvietimas. Tiek objektų, turinčių LED apšvietimą, per vienus metus padės sumažinti išlaidas elektrai iki 0,5 mln. eurų.

O vienas naujausių „Maximos“ sprendimų tvarumo srityje – galimybė atsisakyti popierinių kvitų atsiskaitant savitarnos kasose. Nuo šiol visi pirkėjai „Maximos“ programėlės nustatymuose gali visam laikui atsisakyti spausdintų kvitų ir savitarnos kasoje nuskaitę QR kodą kvitą gauti tiesiog į savo elektroninio pašto dėžutę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.