Rusų oro bendroves palieka vadovai – avialinijos sulaukė pranešimų apie nutraukiamas perdraudimo sutartis

Dauguma Rusijos oro linijų iš lėktuvų lizingo bendrovių Europoje gavo pranešimus, kad kovo 8-osios naktį bus nutrauktos perdraudimo sutartys. Tokią informaciją pavyko gauti dienraščiui „Kommersant“. Aviatoriai aiškina, kad toks žingsnis reiškia, jog jie nebegalės vykdyti skrydžių.

Pasak „Kommersant“, kol kas tik „Aeroflot“ pavyko susitarti dėl 20 orlaivių įsigijimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pasak „Kommersant“, kol kas tik „Aeroflot“ pavyko susitarti dėl 20 orlaivių įsigijimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2022-03-05 14:43, atnaujinta 2022-03-05 15:09

Pasak dienraščio „Kommersant“, dėl šios priežasties Andrejus Kalmykovas pasitraukė iš „Pobeda Airlines“ generalinio direktoriaus pareigų. Dienraščio šaltinių teigimu, savo postą paliko ir „Aeroflot“ vadovas Michailas Polubojarinovas.

Aviatoriai tikisi, kad jiems pavyks pratęsti sutartis iki mėnesio galo arba išpirkti dalį laivyno. Pasak „Kommersant“, kol kas tik „Aeroflot“ pavyko susitarti dėl 20 orlaivių įsigijimo. Sandoris turi būti baigtas iki kovo 28 d. Kitos bendrovės, su kuriomis kalbėjosi „Kommersant“, teigė, kad nei jos, nei lizingo bendrovės nemato galimybių išpirkti lėktuvus.

Šaltiniai aviacijos rinkoje „Kommersant“ sakė, kad „Pobeda“ generalinis direktorius A.Kalmykovas, apie kurio pasitraukimą tapo žinoma kovo 4 d. rytą, bendrovę paliko dėl iš esmės pasikeitusių veiklos sąlygų. Dabar laikinai vadovo pareigas eina generalinio direktoriaus pavaduotojas Andrejus Jurikovas.

Be to, dienraščio pašnekovai teigia, kad iš pareigų atsistatydinęs „Aeroflot“ vadovas M.Polubojarinovas išvyko iš šalies ir jau kelias dienas su juo nepavyksta susisiekti. Pasak „Kommersant“ šaltinių, laikinai einančiu direktoriaus pareigas paskirtas oro linijų bendrovės „Rossiya“ generalinis direktorius Sergejus Aleksandrovskis.

Susiklosčius tokiai situacijai, kaip pažymi „Kommersant“ šaltinis, priimtas sprendimas sujungti „Aeroflot“ ir „Russia“ lėktuvų parkus. Tiesa, du trečdaliai iš „Pobedos“ turimų 44 lėktuvų parko priklauso Rusijos lizingo bendrovei, tad vis dėlto šios oro linijos gali likti atskira kompanija. Bendrovės „Aeroflot“, „Russia“ ir „Pobeda“ dienraščiui atsisakė pateikti komentarus.

Iš viso Rusijos oro linijos naudoja apie tūkstantį keleivinių orlaivių, iš kurių daugiau nei 770 yra nuomojami. Vežėjai iš lėktuvų savininkų užsienyje nuomojasi 515 orlaivių, kurių rinkos vertė siekia apie 10 mlrd. dolerių, dar 200 orlaivių priklauso Rusijos nuomotojams, o kelios dešimtys orlaivių priklauso tiesiogiai patiems vežėjams.

Be to, Rusijoje pagaminta apie 200 regioninių lėktuvų SSJ 100 („Sukhoi Superjet 100“). Daroma prielaida, kad visi šie orlaiviai bus apdrausti draudimo bendrovėje RNPK. Kovo 3 d. Rusijos centrinis bankas padidino jos kapitalą iki 300 mlrd. rublių. Pasak „Kommersant“, diskutuojama apie tolesnį rekapitalizavimą iki 500 mlrd. ir 1 trln. rublių.

Aviacijos pramonės atstovai priduria, kad Europos bendrovėms ypač didelį susirūpinimą kelia publikacijos apie galimą orlaivių nacionalizavimą.

Pavyzdžiui, „Telegram“ kanaluose pasirodė žinutės, raginančios kreiptis dėl „visų užsienyje registruotų eksploatuojamų orlaivių perregistravimo į Rusijos registrą“. Tačiau „Kommersant“ šaltinis Transporto ministerijoje tikino, kad tai tebuvo rekomendacija vežėjams susitarti dėl galimybės persiregistruoti lėktuvus, kad galėtų tęsti skrydžius.

Vis dėlto Rusijos oro transporto agentūra „Rosaviacija“ rekomenduoja oro transporto bendrovėms, skraidančiomis užsienio registruose įregistruotais orlaiviais, nuo kovo 6 d. sustabdyti keliones į užsienį.

„Dėl nedraugiškų kelių užsienio valstybių sprendimų Rusijos civilinės aviacijos atžvilgiu Rusijos aviacijos bendrovės ir keleiviai tapo politinės kovos įrankiu ir įkaitais. Be oro erdvės naudojimo apribojimų, sankcijose dalyvaujančios užsienio valstybės taiko papildomus apribojimus – areštuoja arba sulaiko užsienio šalyse registruotus ir užsienio nuomotojams priklausančius Rusijos oro transporto bendrovių orlaivius“, – sakoma agentūros pranešime spaudai.

Todėl „Rosaviacija“ rekomenduoja į užsienį skraidyti tik toms Rusijos oro transporto bendrovėms, kurių orlaiviai įregistruoti užsienio šalių registruose.

Dėl Rusijos Ukrainoje sukelto karo ES uždraudė Europos bendrovėms tiekti, nuomoti, prižiūrėti ir drausti orlaivius Rusijoje.

Kaip remdamasi naujienų agentūra AFP pranešė naujienų agentūra „Elta“, Rusijos avialinijos „Aeroflot“ šeštadienį paskelbė nuo kovo 8 d. stabdančios visus tarptautinius skrydžius.

„Aeroflot“ išplatino pareiškimą, kuriame sakoma, kad visi tarptautiniai skrydžiai laikinai stabdomi dėl „aplinkybių, trukdančių vykdyti skrydžius“.

Pabrėžiama, kad avialinijų lėktuvai toliau skraidys Rusijoje ir į Baltarusiją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.