„Kelių priežiūra“ plečia komercinę veiklą

Valstybinės reikšmės kelių priežiūra užsiimanti bendrovė „Kelių priežiūra“ siekia kuo geriau panaudoti turimus išteklius ir kasmet nuosekliai plečia komercinę veiklą, kuri padeda kompensuoti dėl pagrindinės veiklos patiriamus nuostolius.

„Kelių priežiūros“ atliekami darbai - dangos barstymas slydimą mažinančiomis priemonėmis, sniego valymas, išdaužų taisymas, kelio elementų atstatymas po sugadinimo, vasarą – dar ir žolės pjovimas.
„Kelių priežiūros“ atliekami darbai - dangos barstymas slydimą mažinančiomis priemonėmis, sniego valymas, išdaužų taisymas, kelio elementų atstatymas po sugadinimo, vasarą – dar ir žolės pjovimas.
Bendrovės vadovas R.Rutėnas norėtų didinti komercinės veiklos apimtį, nes papildomos pajamos padeda sumažinti iš pagrindinės veiklos patiriamus nuostolius.
Bendrovės vadovas R.Rutėnas norėtų didinti komercinės veiklos apimtį, nes papildomos pajamos padeda sumažinti iš pagrindinės veiklos patiriamus nuostolius.
„Kelių priežiūros“ atliekami darbai - dangos barstymas slydimą mažinančiomis priemonėmis, sniego valymas, išdaužų taisymas, kelio elementų atstatymas po sugadinimo, vasarą – dar ir žolės pjovimas.
„Kelių priežiūros“ atliekami darbai - dangos barstymas slydimą mažinančiomis priemonėmis, sniego valymas, išdaužų taisymas, kelio elementų atstatymas po sugadinimo, vasarą – dar ir žolės pjovimas.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 8, 2022, 7:00 AM

Bendrovės „Kelių priežiūra“ darbuotojams patikėta prižiūrėti apie 21 tūkst. kilometrų ilgio kelių tinklą – tai svarbiausios šalies transporto arterijos, esančios už miestų ribų.

„Dangos barstymas slydimą mažinančiomis priemonėmis, sniego valymas, išdaužų taisymas, kelio elementų atkūrimas po sugadinimo, vasarą – dar ir žolės pjovimas“, – svarbiausius atliekamus darbus vardijo bendrovės „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius Rolandas Rutėnas.

Pasak jo, pagal sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija atliekami visi darbai, susiję su kelio funkcionalumu.

Darbų apimtį diktuoja orai

Žiemos mėnesiais įmonei tenkančių darbų apimtį diktuoja orai, o darbuotojams tenka vidutiniškai 30 proc. didesnis darbo krūvis.

„Kuo žiema atšiauresnė, tuo daugiau turime darbo ir patiriame daugiau sąnaudų – perkame daugiau druskos, degalų“, – pasakojo R.Rutėnas.

Pasak jo, šiemet papildomu iššūkiu tapo kainų augimas – brango degalai, dujos, druska, transporto priemonių atsarginės detalės. Įmonė pajuto rinkoje didėjantį spaudimą dėl darbo užmokesčio.

Tuo metu už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą bendrovė gauna fiksuotą atlygį, todėl tenka ieškoti būdų amortizuoti papildomas išlaidas.

Atskleidė pokyčių priežastį

Vienas būdų tai padaryti – komercinė bendrovės veikla, kuri sudaro apie 30 proc. visų pajamų. Pernai ji buvo pelninga ir padėjo sumažinti iš pagrindinės veiklos patirtus nuostolius iki 3 mln. eurų.

„Galime atlikti visus darbus, susijusius su kelių infrastruktūra, – tai kelių tiesimas, remontas, asfalto, žvyro dangos tiesimas. Pernai pradėjome teikti horizontalaus ženklinimo paslaugas, turime projektuotojų komandą“, – pasakojo bendrovės „Kelių priežiūra“ vadovas R.Rutėnas.

Komercinius užsakymus bendrovė gauna dalyvaudama konkursuose, o juos skelbia Lietuvos automobilių kelių direkcija, savivaldybės, privačios įmonės.

„Viena strateginių bendrovės krypčių yra veiklos diversifikavimas, ieškome papildomų pajamų šaltinių, todėl aktyviai dalyvaujame tiek kelių statybos, tiek jų priežiūros konkursuose.

Kasmet šią veiklą plečiame, investuojame į techniką, specialistų kompetenciją“, – atskleidė R.Rutėnas.

Pasak vadovo, ateityje gali būti skelbiami konkursai ir valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti.

„Kelių priežiūra“ iš anksto ruošiasi tokiam galimam scenarijui ir veiklai naujomis sąlygomis.

Nurodė svarbų privalumą

Vienas didžiausių įmonės privalumų – visoje šalyje išsidėstę jos padaliniai, todėl „Kelių priežiūra“ gali imtis darbo net atokiausiose savivaldybėse.

Ar nekyla grėsmė, kad plėsdama komercinę veiklą ir gaudama didelius užsakymus įmonė nespės atlikti pagrindinio darbo?

„Stengiamės darbams pasiruošti taip, kad tokių situacijų nekiltų“, – tikino bendrovės vadovas R.Rutėnas.

Šiuo atveju gelbėja aplinkybė, kad bendrovė turi padalinių visoje šalyje.

Esant poreikiui vienos tarnybos darbuotojai važiuoja į gretimą rajoną padėti kolegoms. Tokiu atveju nenukenčia nei viena, nei kita veikla.

Turimos pajėgos – įspūdingos

Įmonė „Kelių priežiūra“ veiklą pradėjo 2018 metais sujungus 11 regioninių kelių priežiūros įmonių.

Dabar joje dirba 2300 darbuotojų, įsikūrusių 51 geografinėje vietovėje, naudojama daugiau kaip 2000 įvairios technikos – tai traktoriai, savivarčiai, greideriai.

„Sprendimas sujungti įmones buvo teisingas, sumažėjus administracinėms išlaidoms pavyko pasiekti didesnį ekonominį efektą“, – įsitikinęs „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius R.Rutėnas.

„Sujungimo procesas įvyko labai greitai, tačiau visos įmonės buvo šiek tiek skirtingos. Kai kurios buvo aktyvios komercinėje veikloje, kitos užsiėmė tik pagrindine veikla – kelių priežiūra“, – pasakojo R.Rutėnas.

Pasak jo, kiekvienas padalinys atsinešė ir savo darbo įpročius, todėl kultūrinis susijungimas tebevyksta.

Bendrovės vadovybė supranta, kad tai normalus procesas ir dirbtinai jo skubinti nėra jokios būtinybės.

„Šiais metais toliau stiprinsime savo pozicijas komercinėje veikloje, taip pat didelį akcentą skiriame procesų efektyvinimui ir standartizavimui. Tai padės efektyviau siekti užsibrėžtų rezultatų“, – tvirtino R.Rutėnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.