Giria sprendimą drausti Rusijos ir Baltarusios vilkikams įvažiuoti į ES: tai apvalys nuo korupcijos

Europos Sąjunga priėmė penktąjį sankcijų paketą, kuriuo uždraudė (išskyrus vilkikus, gabenančius vaistus, medicinos reikmenis, žemės ūkio ir maisto produktus bei humanitarinę pagalbą, o taip pat vykstančius tranzitu į Kaliningrado sritį (pastaroji išimtis galioja tik Rusijoje registruotiems vilkikams) Rusijos ir Baltarusios vilkikams įvažiuoti į ES.

Giria sprendimą drausti Rusijos ir Baltarusios vilkikams įvažiuoti į ES: tai apvalys nuo korupcijos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Giria sprendimą drausti Rusijos ir Baltarusios vilkikams įvažiuoti į ES: tai apvalys nuo korupcijos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ž.Mauricas.<br>T.Bauro nuotr.
Ž.Mauricas.<br>T.Bauro nuotr.
Europos Sąjunga priėmė penktąjį sankcijų paketą, kuriuo uždraudė Rusijos ir Baltarusios vilkikams įvažiuoti į ES.<br>„Facebook“ nuotr.
Europos Sąjunga priėmė penktąjį sankcijų paketą, kuriuo uždraudė Rusijos ir Baltarusios vilkikams įvažiuoti į ES.<br>„Facebook“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 11, 2022, 3:08 PM, atnaujinta Apr 11, 2022, 4:46 PM

Anot „Luminor“ banko vyriausiojo ekonomisto Žygimanto Maurico, ir gerai, kad uždraudė, nes tai sumažins ekonominę ir politinę ES priklausomybę nuo Rusijos bei apvalys Vokietiją nuo korupcijos ir kvailysčių. Savo socialionio tinklo „Facebook“ paskyroje jis išvardino savo argumentus:

„1. Ekonomika: Nuo 2014 metų Krymo aneksijos Rusija kaišiojo pagalius į ratus ES (ir Lietuvos) krovininio kelių transporto įmonėms, pamažu išstumdama jas iš ES-Rusijos Rytų-Vakarų maršruto.

Tai puikiai iliustruoja krovininio kelių transporto paslaugų prekybos statistika: iki 2014 m. Lietuva (bei visa ES) turėjo teigiamą prekybos balansą su Rusija, tačiau nuo 2015 m. balansas pradėjo prastėti, tad dabar Lietuva (ir visa ES) turi neigiamą prekybos balansą su Rusija (žr. grafiką).

Kitaip tariant, ES įmonės buvo išstumtos iš šio verslo, o jų vietą užėmė Rusijoje registruotos įmonės, kurios mokesčius moka Rusijoje, tokiu būdu netiesiogiai finansuodamos Putino režimo karą Ukrainoje (turbūt patys pastebėjote, kad pastaruoju metu vis daugiau vilkikų su rusiškais/baltarusiškais registracijos numeriais rieda mūsų keliuose). Tad Putino režimas dėl šio draudimo nukentės labiau nei ES.

2. Politika: Ar žinote, kuri ES šalis daugiausiai sumoka Rusijai už krovininio kelių transporto paslaugas? Pasakysiu jums užuominą: tai yra ta pati šalis, kuri dėl korupcijos ir kvailumo įlindo Rusijai gerokai giliau nei į kišenę energetikos sektoriuje.

Taip, atspėjote – tai yra Vokietija, kuri Rusijai kasmet už transporto paslaugas sumoka ~300 mln. eurų per metus (antra yra Austrija). Turint omenyje, kad Putino režimui transporto sektorius yra antras pagal svarbą po energetikos sektoriaus, toks Vokietijos elgesys dar labiau sustiprino Putino režimą ir jo įtaką ES.

Be to, šiame kontekste labai keistai atrodo Mobilumo paketo išimtys (kas galėtų paneigti, kad čia galimai taip pat kyšo korupcijos ausys?), leidžiančios trečiųjų šalių (pvz. Rusijos) vežėjams nesilaikyti dalies Mobilumo paketo reikalavimų, tuo būdu sustiprinant jų konkurencinį pranašumą – ypač prieš periferinių ES šalių, tokių kaip Lietuva ar Lenkija, vežėjus“, – rašė jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.