Klaipėdoje – jau du 14 aukštų namo dydžio laivai: plaukdami į Lietuvą turėjo saugotis piratų

Balandžio 21 d. į Klaipėdą atplaukė ką tik Kinijoje pastatytas Danijos kompanijos DFDS ro-pax laivas „Luna Seavays“. Iki Lietuvos laivo įgulai teko įveikti 13 tūkst. jūrmylių. Pakeliui į namus ji žaidė krepšinį, laivas buvo saugomas nuo piratų, o Kopenhagoje jame suorganizuota atvirų durų diena.

„Luna Seaways“ talpina net 4,5 km automobilių, juo gali keliauti 600 keleivių. Jo ilgis – 230, plotis – 32 metrai. Jo aukštis nuo kilio iki viršaus prilygsta 14-15 aukštų namui. Už jo matyti ir „Aura Seaways“.<br>„DFDS Seaways“ nuotr.
„Luna Seaways“ talpina net 4,5 km automobilių, juo gali keliauti 600 keleivių. Jo ilgis – 230, plotis – 32 metrai. Jo aukštis nuo kilio iki viršaus prilygsta 14-15 aukštų namui. Už jo matyti ir „Aura Seaways“.<br>„DFDS Seaways“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Dalia Bikauskaitė

Apr 24, 2022, 2:33 PM

„Luna Seaways“ yra lygiai tokio paties dydžio kaip ir „Aura Seaways“, šiemet sausį atvykusi į Lietuvos uostą ir pradėjusi kursuoti maršrutu Klaipėda-Karlshamnas (Švedija). Šie du laivai yra keltai dvyniai. „Luna Seaways“ turėtų pradėti plaukti ta pačia linija balandžio pabaigoje. Pagal krovinių pervežimo pajėgumą jie yra didžiausi ro-pax keltai Baltijos jūroje.

Nors „Aura Seaways“ ir „Luna Seaways“ plaukioja su Danijos vėliava, nes juos statyti užsakė motininė šios šalies kompanija DFDS, bet jie bazuojasi Lietuvos uoste, švartuojasi Centriniame Klaipėdos terminale (CKT), juose dirba lietuviškos įgulos, laivus aptarnauja Klaipėdoje įsikūrusi AB „DFDS Seaways“.

Kituose vienuolikoje „DFDS Seaways“ laivų yra Lietuvos vėliava. Neatmetama galimybė, kad ateityje ir naujieji keltai plaukios su mūsų šalies vėliava. Laivo „Luna Seaways“ kaip ir „Aura Seaways“ įgulą jam kursuojant minėtų maršrutu sudarys 53 nariai.

Jeigu viskas gerai seksis, planuojama, kad naujausias keltas iš Klaipėdos į Karlshamną, į pirmąjį savo komercinį reisą išplauks balandžio 29 d. Šiuo metu vyksta paruošiamieji darbai, atliekamos įvairios patikros. Naujasis keltas turėtų keisti šiuo metu į Karlshamną plaukiojantį keltą „Optima Seaways“.

Laivynui trūksta įgulos narių

Žinia, šie laivai dvyniai yra gerokai didesni už kitus „DFDS Seaways“ keltus, kurie plaukioja iš Klaipėdos į Kylį (Vokietija), į Karlshamną. Jų aukštis nuo kilio iki viršaus yra toks kaip 14-15 aukštų namo. Kai jie stovi šalia kitų laivų, juntamas akivaizdus skirtumas. Priminsime, kad norint juos švartuoti CKT, teko pailginti pirsą. „Luna Seaways“ talpina net 4,5 km automobilių, juo gali keliauti 600 keleivių. Jos ilgis – 230, plotis – 32 metrai.

Kadangi bendrovė įsigijo du naujus didelius laivus, jai tenka priimti į darbą apie 200 naujų darbuotojų, kurie dirbtų keltuose. Didžioji dalis jų jau priimti į darbą. Naujuose laivuose stengiamasi įdarbinti didesnę patirtį turinčius jūrininkus.

Šiuo metu baigiamos komplektuoti viso „DFDS Seaways“ laivyno laivų įgulos. Laivynui dar trūksta 30 įgulų narių. „Aura Seaways' jau turi abi įgulas, „Luna Seaways“ vieną taip pat, o antrai dar trūksta kelių narių.

Singapūre nuvalytas korpusas

„Luna Seaways“ kelionė į Klaipėdą buvo gana ilga. Ji iš Kinijos laivų statyklos išplaukė pačioje kovo pradžioje ir atvyko į Pietų Korėjos Busano uostą, kuriame ją perėmė 19 įgulos narių, atvykusių iš Lietuvos. Jiems vadovavo kapitonas Mindaugas Nosavičius. Kovo 9 d. jie išplaukė Lietuvos link ekonominiu režimu taupydami kurą ir atvykdami į Klaipėdą įveikė apie 13 tūkst. jūrmylių.

Pakeliui į Lietuvos uostamiestį keltas buvo užsukęs į Singapūrą, pasipildė maisto ir kuro atsargas, įsigijo įvairių laivui eksploatuoti reikalingų cheminių medžiagų. Beje, ten buvo nuvalytas laivo korpusas, nes šiltuose vandenyse jis labai greitai apauga visokiomis kriauklelėmis ir žolelėmis. Dėl šios priežasties keltas praranda greitį, sunaudoja daugiau kuro, labiau teršia aplinką.

Singapūre laivo įgula gavo krepšinio stovą su pora kamuolių, tad plaukdama namo surengė „Lunos“ turnyrą.

Turėjo apsaugą nuo piratų

Iš Singapūro keltas plaukė Indijos vandenynu Sueco kanalo link. Kelionės tarp Jemeno ir Somalio metu jis turėjo specialią apsaugą nuo piratų, kadangi tie vandenys garsėja jų išpuoliais. Atviri bortai buvo apvynioti spygliuota viela, uždarytos durys, iliuminatoriai uždengti neperšviečiama medžiaga, tam, kad naktį laivas skleistų kuo mažiau šviesos.

Apie situaciją nuolatos buvo informuojamas ir vietinis krizių valdymo centras, ir specialus centras, atsakingas už laivų saugumą tuose vandenyse. Tik įplaukus į Raudonąją jūrą apsaugininkai paliko laivą.

Balandžio 5 d. „Luna Seaways“ pasiekė Sueco kanalą. Priminsime, kad jame vienpusis eismas, tad laivai iš abiejų pusių turi išplaukti taip, kad viduryje susitiktų, nes tik ten yra dvipusis eismas, kur laivai gali prasilenkti. Balandžio 9 d. keltas jau buvo Maltoje. Į jį įlipo dar 14 įgulos narių iš Lietuvos. Kadangi pūtė stiprus vėjas laivas turėjo manevruoti, kad jie galėtų saugiai įlipti į jį.

Balandžio 13 d. ro-pax keltas buvo sustojęs Gibraltare, pasipildė kuro atsargas. „Balandžio 20 d. „Luna Seaways“ Kopenhagoje prisišvartavo prie krantinės, kurioje stovi naujas centrinis DFDS biuras. Jo darbuotojai ir jų šeimos nariai galėjo aplankyti laivą, naują kompanijos pirkinį. Buvo suorganizuota atvirų durų diena, o 22 val. keltas išplaukė į Klaipėdą“, – pasakojo Vaidas Klumbys, DFDS komunikacijos vadovas Baltijos šalims.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.