Rumunijos uoste pakrautas pirmas laivas su eksportui skirtais grūdais iš Ukrainos Išplaukė ir kukurūzų pakrautas laivas

Rumunijos Konstancos uoste į laivą „Unity N“ pakrauta 71 tūkst. tonų eksportui skirtų kukurūzų grūdų iš Ukrainos, praneša „Reuters“.

Paremti ukrainietiškų grūdų eksportą – tai reiškia užkirsti kelią badui pasaulyje, kurį gali sukelti Ukrainos uostų blokavimas.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Paremti ukrainietiškų grūdų eksportą – tai reiškia užkirsti kelią badui pasaulyje, kurį gali sukelti Ukrainos uostų blokavimas.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 29, 2022, 12:32 PM, atnaujinta Apr 29, 2022, 4:50 PM

Nuo karo pradžios Rusija blokuoja Ukrainos jūrų uostus, todėl šalis priversta gabenti krovinius traukiniais per vakarinę sieną arba laivais per nedidelius upių uostus prie Dunojaus į Rumuniją.

„Tai pirmas „Panamax“ klasės laivas su grūdais iš Ukrainos, išplauksiantis iš Konstancos“, – sakė uosto operatorės „Comvex“ vadovas Viorelas Panaitas.

„Paremti ukrainietiškų grūdų eksportą – tai reiškia užkirsti kelią badui pasaulyje, kurį gali sukelti Ukrainos uostų blokavimas“, – pabrėžė jis.

Pasak V.Panaito, anksčiau šią savaitę buvo baigtas krauti laivas, kuris gabena apie 35 tūkst. tonų geležies rūdos iš Ukrainos, o antrą tikimasi pakrauti iki gegužės 15 d.

Šiuo metu į Konstancą gabenama dar apie 80 tūkst. tonų ukrainietiškų grūdų.

V.Panaitas pritaria Rumunijos vyriausybės planams atnaujinti kelias geležinkelio linijas, jungiančias šalies uostus su Ukraina.

Penktadienį iš Rumunijos uosto Juodosios jūros pakrantėje išplaukė pirmasis Ukrainoje užaugintų kukurūzų pakrautas laivas, taip Kijevui radus būdą išvengti Rusijos blokados, nukreiptos į svarbų šalies grūdų eksportą.

Rumunija suteikė Ukrainai prieigą prie Konstancos uosto, kai po vasario 24 dieną pradėtos Rusijos invazijos karo draskomos šalies uostai liko atskirti nuo pasaulio.

Laivas, gabenantis 70 tūkst. tonų kukurūzų, išplaukė prieš aušrą, pranešė operatorės „Comvex“ generalinis direktorius Viorelas Panaitas, neatskleidęs galutinio kelionės tikslo.

„Tai labai svarbi akimirka, rodanti Rumunijos pasiryžimą solidarizuotis su karo draskoma Ukraina“, – teigė jis naujienų agentūrai AFP, pagyręs savo bendrovę už tai, kad ji pirmoji ėmėsi tokio žingsnio

229 metrų ilgio laivas „Unity T“ plaukioja su Maršalo Salų vėliava, naujienų agentūrai AFP teigė šaltinis iš uosto administracijos.

Bukareštas pastarosiomis savaitėmis įsipareigojo modernizuoti savo uosto ir geležinkelių infrastruktūrą, kad būtų galima vykdyti eksportą iš Ukrainos, turinčios 650 kilometrų sieną su Rumunija.

Transporto ministerija paskelbė konkursą atnaujinti geležinkelio liniją, jungiančią Moldovos Džurdžuleštų miestą su Galaciumi Rytų Rumunijoje.

Ši jungtis yra labai svarbi, nes suderinamas vėžės plotis palengvina krovinių gabenimą.

„Galacio uostas prie Dunojaus taps pagrindine kryžkele regione, kartu su Konstanca, gabenant prekes ir žaliavas iš Ukrainos per Moldovą“, – šią savaitę socialiniame tinkle „Facebook“ parašė Rumunijos transporto ministras Sorinas Grindeanu.

„Susiformuos transporto tinklas, padėsiantis Ukrainai eksportuoti savo žemės ūkio produkciją“, – pridūrė V. Panaitas, pridūręs, jog tai padės išvengti „bado“ grėsmės pasaulyje.

Prieš karą Ukraina per savo uostus eksportuodavo 4,5 mln. tonų žemės ūkio produkcijos – 12 proc. pasaulinio kviečių, 15 proc. kukurūzų ir 50 proc. saulėgrąžų aliejaus kiekio.

Tačiau Rusijos blokada „de facto sustabdė mūsų eksportą“, kovo pabaigoje naujienų agentūrai AFP teigė Ukrainos žemės ūkio ministras Mykola Solskis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.