Kauno žiemos uoste pirmą kartą įrengtos vietos ir pramoginiams laivams, sumontuotos pontoninės prieplaukos, rekonstruota uosto aikštelė bei sukonstruota pirmoji Lietuvoje mobili degalų stotelė – degalinė ant vandens.
Degalinę pagamino valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) specialistai.
Iš viso bus įrengiamos keturios mobilios degalų stotelės, kurios bus pastatytos populiariose laivybai vietose: Kaune (žiemos uoste), Uostadvaryje, Nidoje bei Svencelėje. Pirmoji degalinė po savaitės pradės veikti Nidoje.
Plūduriuojančios degalinės stovės prie uostų ir prieplaukų. Vėliau dar dvi tokio pat tipo kuro talpyklos Jurbarke bei Kauno mariose.
Jos talpina 10 tonų degalų – tiek benzino, tiek dyzelino. Kaina bus artima kainai vietos degalinėse.
Pasak VVKD direktoriaus Vladimiro Vinokurovo, plūduriuojančios degalinės – ilgai lauktas įrenginys, kuris suteiks patogumo laivų šeimininkams, nes lig šiol degalus reikėdavo tampyti tiesiog kanistrais.
O laivų varikliai yra imlūs degalams. Per dieną sudeginti 100 litrų nėra įspūdingas rezultatas.
Kol kas degalai bus parduodami tik pagal išankstines sutartis, mat paprastesnė jų prekyba susijusi su būtinybe keisti teisės aktus.
„Niekas anksčiau negalvojo, kad gali būti plaukiojančios degalinės“, – kalbėjo V.Vinokurovas.
Naujam navigacijos sezonui Lietuvos vandenų keliai pažymėti daugiau kaip 400 bujų, iš kurių 100 – naujos, šviečiančios ir šiuolaikiškos.
Šiam laivybos sezonui VVKD taip pat pristato pirmąjį Lietuvos vidaus vandenų kelių interaktyvų navigacijos e-žemėlapį, kuriame laivybos dalyviai ras svarbiausią informaciją: navigaciniais ženklais pažymėtus laivakelius ir jų vidurio liniją, laivakelį formuojančių bunų vietas ir kelių gylius, uostų, prieplaukų ir kuro pasipildymo vietas, tiltus.
Judant žemėlapis pasislenka pagal naudotojo buvimo vietą.
„Sistema labai panaši į naudojamą automobiliuose“, – tikino V.Vinokurovas.
Vidaus vandens kelių ilgis šiuo metu siekia 877 kilometrus, iš jų naudojami laivybai 450 kilometrų. Šiemet jų ilgis padidėjo 5 kilometrais – laivybai pritaikytas papildomas ruožas Kuršių mariose.
Skaičiuojama, kad navigacijos sezonas šiais metais truks 277 paras.