Po žinių apie mįslingą orlaivio iš Lietuvos skrydį nusprendė įsikišti ir policija

Sumaištį Europos padangėje sukėlęs lėktuvas iš Lietuvos buvo parduotas, o įvykio aplinkybes toliau aiškinsis Kriminalinės policijos biuro pareigūnai. 

Lietuvoje pakilusio lėktuvas lakūnas elgėsi labai neįprastai. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvoje pakilusio lėktuvas lakūnas elgėsi labai neįprastai. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvoje pakilusio lėktuvas lakūnas elgėsi labai neįprastai. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvoje pakilusio lėktuvas lakūnas elgėsi labai neįprastai. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvoje pakilusio lėktuvas lakūnas elgėsi labai neįprastai. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvoje pakilusio lėktuvas lakūnas elgėsi labai neįprastai. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2022-06-10 11:43, atnaujinta 2022-06-10 15:39

Trečiadienį iš Lietuvos pakilęs dviejų variklių lėktuvas „Piper PA-23–250-Aztec“ (LY-LOO) be leidimo praskrido virš kelių Rytų Europos šalių ir pritraukė karinių oro pajėgų dėmesį. 

Lėktuvas nusileido Bulgarijoje, o lakūnas pasišalino ir vietos tarnyboms nepavyko nustatyti jo tapatybės. 

Lėktuvas skrido virš Vengrijos, trumpam įskrido į Serbijos, paskui į Rumunijos, o trečiadienį 19 val. 9 min. vietos (ir Lietuvos) laiku – į Bulgarijos oro erdvę. 

Lietuvoje registruotas „Piper“ su dviem žmonėmis neturėjo patvirtinto skrydžio plano, o jo atsakikliai buvo išjungti. Lakūnas nereagavo į radijo užklausas ir vizualinius signalus, nurodė Rumunijos gynybos ministerija. 

Du Vengrijos naikintuvai „Gripen“, du JAV naikintuvai F-16 ir du Rumunijos naikintuvai F-16 vienas po kito perėmė pažeidėją ir lydėjo jį tol, kol jis įskrido į Bulgarijos oro erdvę. 

Bulgarų oro pajėgos iš karto nepakėlė naikintuvų, nes „lėktuvas jokiu metu nebuvo laikomas keliančiu grėsmę“, – žurnalistams sakė gynybos ministras Dragomiras Zakovas.

Jo vadovaujama ministerija pranešė, kad skrydžio sąlygos buvo sudėtingos: siautėjo audra su perkūnija ir smarkiu lietumi. Lėktuvas buvo sustojęs pasipildyti degalų ant Dunojaus pakrantės įsikūrusiame Vidino mieste Bulgarijos šiaurės vakaruose. 

Vėliau pareigūnai rado orlaivį sename aerodrome netoli šalies rytinio Tergovištės miesto. 

Vidaus reikalų ministras Boiko Raškovas žurnalistams sakė, kad lėktuvo variklis dar buvo šiltas, tačiau įgulos nariai dingo ir jų buvimo vieta vis dar nežinoma.

B.Raškovo duomenimis, lėktuvas savo kelionę pradėjo Lietuvoje. Jis taip pat skrido virš Lenkijos ir Slovakijos teritorijos – taigi, orlaivis iš viso be leidimo buvo įskridęs į septynių Rytų Europos šalių oro erdvę.

Transporto kompetencijų agentūros Civilinės aviacijos departamento (CAD) direktorius Alvydas Šumskas pranešė, kad „Piper“ savininkas birželio 6 dieną dėl orlaivio išregistravimo, mat jis buvo parduotas.

„Procedūros nepavyko atlikti, nes trūko kai kurių dokumentų, kuriuos turėjo pateikti savininkas“, – aiškino A.Šumskas. 

Tikėtina, kad naujasis lėktuvo savininkas juo išskrido nespėjus sutvarkyti visų procedūrų. 

Buvęs lėktuvo savininkas CAD darbuotojams žinomas, o kas juo išskrido iš Lietuvos – nežinia. 

Daugiau aplinkybių A.Šumskas negalėjo atskleisti, nes tyrimą pradėjo Kriminalinės policijos biuro pareigūnai. 

Lėktuvas „Piper PA-23–250-Aztec“ pagamintas prieš 60 metų JAV. Anksčiau jis buvo registruotas Prancūzijoje, JAV ir Šveicarijos. Lietuvos orlaivių registre lėktuvas atsidūrė 2006-aisiais. 

Viešai pateiktuose skelbimuose nurodyta, kad lėktuvas parduodamas už 29 tūkst. eurų. 

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.