Lietuvos oro uostai papasakojo, su kuo susiduria: situacija primena laikotarpį prieš pandemiją

Kai kuriuose Europos oro uostuose patiriant iššūkių dėl aktyvaus srautų augimo bei atšaukiamų skrydžių, Lietuvos oro uostai teigia, kad situacija Lietuvoje yra nepakitusi, atšaukiamų skrydžių skaičius nedidelis ir nedaro įtakos didesniam keliautojų ratui, o bendra situacija primena laikotarpį prieš pandemiją.

Vilniaus oro uoste birželį atšauktų skrydžių skaičius buvo apie 1 proc. nuo bendro skrydžių skaičiaus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vilniaus oro uoste birželį atšauktų skrydžių skaičius buvo apie 1 proc. nuo bendro skrydžių skaičiaus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vilniaus oro uoste birželį atšauktų skrydžių skaičius buvo apie 1 proc. nuo bendro skrydžių skaičiaus.<br>D.Umbraso nuotr.
Vilniaus oro uoste birželį atšauktų skrydžių skaičius buvo apie 1 proc. nuo bendro skrydžių skaičiaus.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 1, 2022, 10:01 AM

Lietuvos oro uostų laikinojo vadovo Aurimo Stikliūno teigimu, Vilniaus oro uoste birželį atšauktų skrydžių skaičius buvo apie 1 proc. nuo bendro skrydžių skaičiaus. 2019 metais buvo atšaukta beveik 1,3 proc. nuo visų skrydžių. Panaši situacija ir Kauno bei Palangos oro uostuose, kur atšaukiamų skrydžių proporcija dar mažesnė.

Jo teigimu, skrydžių vėlavimai birželio mėnesį taip pat nebuvo stipriai išaugę. Vėlavimų, kurie truko dvi valandas ir daugiau, skaičius labai panašus į tą, kuris buvo dar prieš pandemiją ir siekia apie 2,3 proc. nuo bendro skrydžių skaičiaus.

„Skrydžių atšaukimai bei vėlavimai aktualūs didesniems Vakarų Europos aviacijos centrams, kurie susiduria su iššūkiais dėl darbuotojų skaičiaus. Be to, oro bendrovės patiria spaudimą dėl orlaivių trūkumo ir išaugusios kelionių paklausos pasibaigus COVID-19 pandemijai. Lietuvos oro uostų siūlomuose maršrutuose šios problemos neišryškėja“, – pranešime sakė A. Stikliūnas.

Anot jo, skrydžių atšaukimai ir vėlavimai vyksta dėl oro sąlygų, orlaivių komponentų tiekimo sutrikimų, darbuotojų streikų bei įgulų, skrydžių kontrolės ir oro uostų darbuotojų trūkumo.

„Jeigu lyginame šiuos metus su 2019 metais Europos oro uostuose, pastebime, kad jau priartėjome prie panašaus skrydžių vėlavimo lygio. Vis tik norime pabrėžti, kad situacija Lietuvos oro uostuose yra stabili“, – sakė A. Stikliūnas.

Oro linijų bendrovės Europoje susiduria su galimu chaosu vasarą, kurį gali sukelti darbuotojų trūkumas ir jų streikai. Kelias pastarąsias savaites keleiviai susidūrė su skrydžių vėlavimais ir atšaukimais dėl darbuotojų trūkumo oro uostuose ir streikų, darbuotojams kovojant dėl didesnių atlyginimų.

Ketvirtadienį daugiau kaip 50 „Ryanair“ skrydžių į Ispaniją ir iš jos buvo atšaukta, o per 300 kitų atidėti dėl šios aviakompanijos skrydžių palydovų streiko. Jos darbuotojų streikai taip pat vyksta Portugalijoje, Belgijoje, Italijoje ir Prancūzijoje, reikalaujant gerbti darbo teisę ir mokėti didesnius atlyginimus.

Penktadienį „Ryanair“ konkurentės „EasyJet“ darbuotojai taip pat pradės streikuoti pirmąjį iš trijų numatytų liepos mėnesio savaitgalių, reikalaudami vienodų darbo sąlygų su kolegomis iš daugumos kitų Europos aviakompanijų.

Apie planuojamus streikus anksčiau birželį įspėjo Skandinavijos SAS pilotai, „British Airways“ darbuotojai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.