Prisipirkę laivų lietuviai nebeturi, kur jų dėti: uostuose vietos nebėra, tenka gabenti į Lenkiją

Lietuviai laivams negaili ir kelių šimtų tūkstančių eurų, tačiau dėl tokio masiško pirkimo uosteliuose ėmė trūkti laisvų vietų. Pavyzdžiui, Drevernoje jų nėra 4 metams į priekį, tad lietuviai priversti dairytis net į Lenkiją.

Dreverna, laivai.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Dreverna, laivai.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Dreverna, laivai.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Dreverna, laivai.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Dreverna, laivai.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Dreverna, laivai.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Dreverna, laivai.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Dreverna, laivai.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Dėl masiško laivų pirkimo uosteliuose ėmė trūkti laisvų vietų.<br>Stop kadras.
Dėl masiško laivų pirkimo uosteliuose ėmė trūkti laisvų vietų.<br>Stop kadras.
Dėl masiško laivų pirkimo uosteliuose ėmė trūkti laisvų vietų.<br>Stop kadras.
Dėl masiško laivų pirkimo uosteliuose ėmė trūkti laisvų vietų.<br>Stop kadras.
Dėl masiško laivų pirkimo uosteliuose ėmė trūkti laisvų vietų.<br>Stop kadras.
Dėl masiško laivų pirkimo uosteliuose ėmė trūkti laisvų vietų.<br>Stop kadras.
D.Bublys.<br>Stop kadras.
D.Bublys.<br>Stop kadras.
D.Jasaitis.<br>V.Skaraičio nuotr.
D.Jasaitis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Elvyra Sakalauskaitė-Laukevičienė

Jul 3, 2022, 9:37 PM

Laivyno ekspertas Darius Bublys atskleidė už savo naują pirkinį – jachtą – sumokėjęs 240 tūkst. eurų.

„Gale yra širdutės: 2 varikliai po 300 arklių galių, lekiantys apie 70km/h“, – džiaugėsi jis.

Jachtoje telpa po vieną šeimininko ir vaikų bei du svečių miegamieji. O tokio laivo teko laukti net 1,5 metų.

„Užtrunka, kol Prancūzijoje gamykla pagamina, kol meistai variklį sumontuoja ir kol laivas atkeliauja“, – paaiškino D.Bublys.

Anot jo, ir kiti lietuviai tokiam pirkiniui negaili pinigų. Naujas laivas su kabina, dušu, virtuve bei garantijomis gali kainuoti 100–500 tūkst. eurų. O tokių laivų prekyba itin suaktyvėjo pandemijos metu.

D.Bublys tai aiškino gyventojų noru atsiskirti nuo kitų, pabūti daugiau gamtoje su šeima.

Tad, kai anksčiau laivų būdavo parduodama iki 10 per metus, dabar – apie 200.

Dėl tokio suaktyvėjusio pirkimo net ėmė trūkti vietų uostuose. Pavyzdžiui, Drevernoje per 100 laivų galinčiame priimti uoste laisvų vietų nebėra. Jos čia išpirktos 4 m. į priekį.

„Sulaukiame labai daug skambučių, visi nori į išpopuliarėjusią Dreverną, bet vietų tikrai neturime ir yra susidariusi ilga eilė. Šiuo metu vietos laukia apie 60 žmonių“, – „Lietuvos ryto“ televizijai kalbėjo Admontas Samalius, Drevernos uosto administratorius.

Pirkėjai laisvos vietos ima dairytis dar prieš įsigydami laivą, o situacija panaši ir Nidoje esančiame uoste.

„Turime apie 140 vietų ir visos užimtos. Šiemet laukiančių – apie 30“, – teigė Nidos uosto kapitonas Karolis Atkočaitis.

„Yra tokių, kurie kreipiasi, bet pasakome, kad nerašytų, nes beviltiška. Šiai dienai jei atsirastų 100 laisvų vietų, visos tikrai būtų užpildytos“, – patikino ir Neringos meras Darius Jasaitis.

Esant tokiai situacijai lietuviai laisvų vietų priversti ieškoti net Lenkijoje.

„Laivų gamintojai sako, jog reikia plėsti laivų stovėjimo vietas, nes daug kas neįsigyja laivų dėl to, kad juos reikia išvežti į Lenkiją arba laikyti krante“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė meras.

Pasak Vidaus vandens kelių direkcijos laivybos direktoriaus Aurelijaus Rimo, numatoma įrengti naujų uostų ir atnaujinti senų Nidoje, Juodkrantėje, Svencelėje. Tačiau teks šiek tiek palaukti, nes įrengimas greitai nevyksta.

Anot direkcijos atstovo, gyventojams, neturintiems, kur Vakarų Lietuvoje padėti laivo, išeitis yra ką tik atvertas Kauno pramoginių laivų uostas. Šioje vietoje užpildytos tik trečdalis iš 88 laisvų vietų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.