Energetinių tyrimų institutas ramina „Perlas energija“ vartotojus: tokia situacija nesitęs ilgai

Penktadienį „Perlas energija“ paskelbė, kad visus savo vartotojus perkelia į kintančios elektros kainos planą „Birža“, o nesutinkantys su tokiais pakeitimais vartotojai gali per 30 dienų nutraukti sutartis, savo feisbuko paskyroje skelbia Energetinių tyrimų institutas.

„Perlas energija“ paskelbė, kad visus savo vartotojus perkelia į kintančios elektros kainos planą „Birža“.
„Perlas energija“ paskelbė, kad visus savo vartotojus perkelia į kintančios elektros kainos planą „Birža“.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 7, 2022, 2:00 PM, atnaujinta Aug 7, 2022, 2:04 PM

Iki šiol „Perlas energija“ turėjo kiek daugiau nei 178 tūkst. vartotojų arba daugiau nei 15 proc. visų pasirinkusiųjų nepriklausomą elektros tiekimą.

Tai buvo antras (po „Ignitis“) didžiausias pagal vartotojų skaičių nepriklausomas elektros tiekėjas Lietuvoje. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) jau pateikė išaiškinimą, kokios yra elektros vartotojų teisės.

Pagrindinė išvada – „Perlas energija“ neturi teisės taip vienašališkai keisti sutarčių, o vartotojai turi teisę nesutikti su tokiais pakeitimais. Kitaip tariant, galima ir toliau likti prie pasirinktų fiksuotų tarifų. Kilus ginčams tarp vartotojų ir „Perlas energija“, tiek VERT, tiek potencialių teismų sprendimai greičiausiai bus vartotojo naudai.

Iš to kyla kelios išvados: „Perlas energijavartotojai, turintys fiksuotų planų sutartis, gali ir toliau mokėti pagal numatytus tarifus ir neskubėti nutraukti sutarties ar priimti siūlomus kintančios kainos tarifus.

Vis dėlto tokia situacija nesitęs ilgai ir „Energetinių tyrimų instituto“ vertinimu, anksčiau ar vėliau „Perlas energija“ pripažins, jog negali vykdyti įsipareigojimų ir arba savo noru nutrauks veiklą, įvykdys reorganizaciją, arba jo veikla bus sustabdyta VERT sprendimu.

Tokiu atveju visi „Perlas energijavartotojai bus perduoti kitam nepriklausomams elektros tiekėjui arba patys galės pasirinkti, su kuriuo tiekėju sudaryti naują sutartį. Teisės aktuose nustatyta, jog siekiant užtikrinti klientų interesą, net tuo atveju kai vienas tiekėjas užbaigia veiklą yra numatyta galimybė tokiomis pat sąlygomis užtikrinti paslaugos tęstinumą iš kito tiekėjo.

Toks precedentas jau buvo, pavyzdžiui 2021 m. „Inregnum“ nutraukus veiklą, o įmonės klientams tokiomis pat sąlygomis perėjus pas „Elektrum Lietuva“.

Tiesa, ar tai bus įmanoma visiems „Perlas energija“ vartotojams – kol kas sunku spręsti, nes „Perlas energija“ vartotojų yra daug ir jų perkėlimas kažkuriam vienam nepriklausomam elektros tiekėjui gali būti sudėtingas (ar net pabloginti šio tiekėjo finansinę situaciją). Šiuo metu situacija elektros biržoje yra itin sudėtinga, tačiau artimiausiu metu sunkiai tikėtina, kad kainos galėtų reikšmingai sumažėti.

Tai lemia netikrumas dėl Rusijos dujų tiekimo ES šalims, didėjančios konkurencijos dėl suskystintų gamtinių dujų ir nestabilaus atsinaujinančių energijos išteklių (vėjo, saulės, vandens) generuojamų elektros pajėgumų. Tenka susitaikyti, kad „gerų sprendimų“ artimiausią pusmetį ar net metus tiesiog nebus – sąskaitos už elektrą neišvengiamai augs, nesvarbu, ar dabar bus pasirinktas fiksuotos ar kintančios kainos planas.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.