Koronaviruso pandemijos pabaiga ir atsivėrę užsienio kurortai sumenkino Palangos populiarumą.
Birželį ir liepą didžiausią šalies kurortą aplankė gerokai mažiau poilsiautojų nei pernai per tą patį laiką.
Rugpjūčio karščiai, tikėtina, statistiką dar pakoreguos, bet kol kas menkesnį svečių skaičių liudija geriamojo vandens suvartojimas: vandentvarkos įmonės „Palangos vandenys“ dviejų vasaros mėnesių apyvarta buvo menkesnė nei tuo pat metu pernai.
Pernai per birželį įmonė pardavė 169 tūkst. kubinių metrų vandens, o šįmet per tą patį laiką kurorto gyventojams buvo patiekta 16 tūkst. kubinių metrų mažiau – 153 tūkst.
Dar didesnis vandens suvartojimo atotrūkis buvo liepą.
Šiais metais kurortiniam miestui prireikė 192 tūkstančių kubinių metrų vandens, tuo tarpu pernai per tą patį mėnesį vandens buvo parduota kone 40 tūkst. kubinių metrų daugiau.
Vis dėlto, nepaisant smukusio vandens pardavimo per du vasaros mėnesius, šiuos praradimus su kaupu kompensuoja gerokai išaugęs vandens vartojimas ne sezono metu.
Per 7 šių metų mėnesius bendrovės apyvarta išliko didesnė nei per tą patį laikotarpį pernai.
Pernai už vandens pardavimą gauta 637,6 tūkst. eurų, o šiemet – 26 tūkst. eurų daugiau.
Prognozuojama, kad vandens mažiau bus suvartota ir rugpjūtį, tačiau įmonės ekonomistai tikisi, kad iki vasaros sezono pabaigos „Palangos vandenys“ išlaikys už pernykštę didesnę šių metų apyvartą.
Pasak bendrovės „Palangos vandenys“ vadovo Virgilijaus Beržanskio, įmonės 7 mėnesių apyvartą rekordine pavertė pastaruoju metu gerokai išaugęs nuolatinių vartotojų skaičius.
Palangoje sparčiai plečiasi poilsiui skirto būsto statyba, o į patalpas dažnai atvykstantys savininkai didina vandens suvartojimą ne sezono metu.
Nors per birželį ir liepą vandens parduota mažiau, tačiau dėl sparčiai padidėjusio vandens poreikio per pirmuosius penkis šių metų mėnesius bendra įmonės apyvarta išaugo.
Todėl tikimasi, kad, pasibaigus šiltajam sezonui, šį rudenį ir gruodį vėl padidėsiantis vandens suvartojimas per šiuos metus vandentvarkos įmonės apyvartą padidins iki rekordinės.
„Nuo metų pradžios iki šiol vandens tiekimo sutartis esame pasirašę kone su 700 naujų būstų savininkų ir 80 juridinių asmenų.
Šiuo metu iš viso turime beveik 16,9 tūkst. vandens vartotojų ir abonentų, tuo tarpu prieš trejus metus jų tebuvo apie 14,6 tūkst.
Toks spartus mūsų klientų skaičiaus didėjimas įmonės apyvartą daro mažiau priklausomą nuo sezoninių vandens pardavimo svyravimų“, – sakė V.Beržanskis.