Vienai prekei Ukrainoje suteiktas strateginės žaliavos statusas: vietoj jos į Lietuvą išveža grūdus

Nuo karo Ukrainoje pradžios popieriui šioje šalyje suteiktas strateginės žaliavos statusas. Popierius kariaujančiai valstybei tapo svarbus taip pat, kaip likusiam pasauliui – grūdų eksportas.

Pusė grūdų Lietuvoje pergabenama geležinkelio vagonais, pusė – vilkikais.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pusė grūdų Lietuvoje pergabenama geležinkelio vagonais, pusė – vilkikais.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Grigeo Klaipėda“.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Grigeo Klaipėda“.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Grigeo“.<br>V.Skaraičio nuotr.
„Grigeo“.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Elvyra Sakalauskaitė-Laukevičienė

2022-09-07 16:36

Popierių Ukrainai ėmė tiekti lietuviai, prieš mėnesį geležinkeliu išvyko pirmieji kartonu užpildyti konteineriai, o iš Ukrainos jie grįžo su grūdais. Klaipėdos uostas skaičiuoja, kad šiemet iš Ukrainos atkeliavo 136 tūkst. tonų krovinių.

Vairuotojas iš Ukrainos Jurijus pasakoja, kad po nuolatinio bombardavimo iš jo motinos namo neliko nieko, tik sviedinio išrausta duobė. Dabar Jurijaus šeima gyvena moduliniame namelyje, o jis iš Lietuvos į savo šalį veža strateginę žaliavą – kartoną.

Iš uostamiestyje veikiančios popieriaus gamybos įmonės pagamintas kartonas per Lenkiją keliauja į Ukrainą. Nuo karo pradžios popieriui Ukrainoje suteiktas strateginės žaliavos statusas. Iš Lietuvos į Ukrainą atvežtas kartonas naudojamas maisto, higienos ir kitų prekių pakuotėms.

„Kadangi pas juos situacija yra labai sudėtinga, dalis fabrikų subombarduota, dalis neveikia, dalis okupuotose teritorijose, tai, kad užsitikrintų reikiamą popieriaus kiekį, jie suteikia šitai produkcijai tokį statusą“, – aiškino „Grigeo Klaipėda“ generalinis direktorius Tomas Eikinas.

Klaipėdos įmonėje kartonas gaminamas iš perdirbtos makulatūros. „Per metus perdirbame iki 120 tūkst. tonų makulatūros, žaliavą nusiperkame iš Baltijos šalių – Estijos, Latvijos, Lietuvos. Iš mūsų popieriaus pagaminamos pakavimo dėžės“, – kalbėjo „Grigeo Klaipėda“ Technologijų grupės vadovas Irmantas Zubrus.

„Yra virš 600 tonų produkcijos, kurią planuojame greitu laiku krauti į Ukrainą, į konteinerius“, – rodė T.Eikinas.

Kartonas į Ukrainą keliauja automobiliais ir traukiniais. Pastarasis gabenimo būdas yra pigesnis, be to, atgal jūriniai konteineriai grįžta su ukrainietiškais grūdais.

„Tais konteineriais, į kuriuos krauname savo produkciją, atkeliauja grūdai iš Ukrainos, kurie yra jų eksportinė žaliava, kuri pasaulyje labai reikalinga. Tad ieškom sinergijų, kaip atpiginti transportavimą ir tuo pačiu transportu atlikti 2 darbus“, – pasakojo T.Eikinas.

Pasak Jūrų uosto generalinio direktoriaus Algio Latako, iš Ukrainos į Klaipėdą šiemet atvežta 136 tūkst. tonų krovinių.

„Tai, sakyčiau nėra labai daug, maždaug pusė kiekio atvežta automobiliais, pusė – geležinkeliais. Terminalai dirba, kiekvienas terminalas pasiruošęs, priima, yra atkrauti laivai su ukrainietiškais grūdais. Iškrauti grūdai maišomi su lietuviškais ar kitais grūdais“, – kalbėjo jis.

Klaipėdoje pagamintas kartonas vežamas į kitą grupės įmonę – gofruoto kartono gamyklą Ukrainoje, kurios veikla prasidėjus karui buvo sustabdyta, o gegužės mėnesį vėl atnaujinta.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.