Verslai virsta „stock–office“ bendruomene – ar jau tampame tvaria ekosistema?

Tie, kurie mėgsta lankytis išpardavimų miesteliuose („outlet“), pastebi tendenciją, kad verslai tampa vis labiau bendruomeniški. Gausybė įvairių parduotuvių, maitinimo ir pramogų įstaigos, įsikūrusios šalia, pluša tam, kad jų centre atsidūręs klientas gautų geriausią patirtį.

Vilniaus verslo parkas.<br>E.Stakėno nuotr.
Vilniaus verslo parkas.<br>E.Stakėno nuotr.
Mykolas Čiplys.
Mykolas Čiplys.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 8, 2022, 10:01 AM

Tokiomis pačiomis bendruomenėmis per artimiausius penkerius metus virs Lietuvoje vis populiarėjančios verslo sandėlių („stock–office“) erdvės, kur kaimynystėje gali įsikurti ir robotikos įmonė, ir vaikiškų prekių pardavėjas, ir elektroninio verslo startuolis.

Centre – klientas

„Dėmesio centre esančio kliento koncepcija nėra nauja, tačiau analitikai pastebi, kad po pandemijos ji patiria tikrą renesansą. Pirma, tos verslo įmonės, kurios išsilaikė per pandemiją, išmoko rūpintis klientu nuoširdžiai. Antra, atsirado didesnis tarpusavio solidarumo jausmas – tarp verslų ir jų klientų. Solidarumas verslams suteikia galimybę naudotis tomis pačiomis patalpomis ir infrastruktūra, nesibaiminant konkurencijos. Klientų pasitenkinimas dėl to tik auga – atvykę į vieną vietą jie gali gauti pilną spektrą prekių ir paslaugų“, – sako Mykolas Čiplys, „Darnu Group“ verslo miestelių nuomos vadovas.

Tai atsispindi ir tyrimuose: devyni iš dešimties klientų yra pasiryžę mokėti brangiau už ypatingą patirtį. Šių metų birželį PwC paskelbtas Globalus vartotojų įžvalgų leidinys skelbia, kad šiemet, per dešimtmečiais nematytą infliaciją, sutraukytas tiekimo grandines, prekių trūkumą, energijos kainų šuolį ir netgi karą klientų potraukis apsipirkti sklandžiai nesumažėjo.

„Esant tokioms tendencijoms, galime drąsiai prognozuoti, kad ilgainiui dabartinės prekyvietės ar prekybos sandėliai virs moderniais verslo miesteliais, kuriuose klientai galės ne tik apsipirkti, bet ir gauti koncentruotą paslaugų įvairovę“, – pastebi M. Čiplys.

Nuo išpardavimų miestelių prekybos sandėliai skiriais tuo, kad pastarieji skirti ne kasdienėms paslaugoms, o dažniau suburia verslus pagal jų veiklos sritis. Pavyzdžiui, įsirenginėjant namus, viename prekybos sandėlyje gali rasti viską: dažų, langų, durų ir grindų pasirinkimą, o taip pat greta konsultuojančius dizainerius ir interjero specialistus. Tokia sinergija suteikia naudos ir patogumo ne tik pavieniams klientams, bet ir įmonėms, kurios įsirenginėja viešbučius, barus ar maitinimo įstaigas.

„Stock–office“ populiarina ir e. komercija, ir noras pamatyti prekę gyvai

„Darnu group“ buvo pirmoji, kuri pasiūlė Vilniaus rinkai prekybinių sandėlių koncepciją. Nors buvo abejojančių, ar tokie sandėliai elektroninio verslo amžiuje, yra reikalingi, projekto „Vilniaus verslo parkas“ sėkmė rodo visai ką kita. Beveik 24 tūkst. kv. metrų prekybos ir sandėlių plotą verslai įsigijo ar išsinuomojo per vienerius metus. Naujoviška idėja atliepė rinkos poreikį, todėl jau pradėtas planuoti antrasis „Vilniaus verslo parko“ projekto etapas, dar vienas „stock–office“ objektas netrukus pradės kilti ir Gariūnų gatvėje.

Kaip pastebi M. Čiplys, viena iš priežasčių, kodėl matome tokį prekybinių sandėlių populiarumą – tos pačios elektroninės prekybos šuolis. 2022 metų Europos e. prekybos apžvalgoje teigiama, kad šiemet bandžiusių įsigyti prekes internetu skaičius išaugo iki 75 proc., o didžiausią įtaką pirkėjų sprendimui pirkti daro tai, ar prekę galima gauti tuoj pat.

„Tai reiškia, kad verslams reikia prekių turėti čia ir dabar, juolab, kad didelė dalis žmonių prieš įsigydami prekę nori pamatyti ją gyvai. Štai dėl to „stock–office“ mada po pandemijos tampa raktu į sėkmę. Vieta, kurią tu gali adaptuoti pagal savo poreikius – turėti prekybos ekspoziciją, sandėlį, gamybos dirbtuves, klientų aptarnavimo centrą ir reprezentacines patalpas, kuriose geriausią patirtį gali dovanoti ne tik klientams, bet ir savo darbuotojams“, – teigia „Darnu Group“ verslo miestelių nuomos vadovas.

Europoje gausu specializuotų prekybos miestelių, kuriose buriasi e. komercijos, statybos, interjero, architektūros, technologijų ir konsultacijų verslai. Šalia savo darbo vietas steigia smulkūs gamybininkai ir amatininkai, pagalbininkai, maitinimo ir pramogų įmonės – formuojasi ištisa ekosistema.

Be to, patogu turi būti ne tik klientams, bet ir būsimiems „stock–office“ darbuotojams – jie nori dirbti komfortiškuose ir ergonomiškuose biuruose, verslo miestelyje, kuriame pasirūpinta visa būtiniausia infrastruktūra.

Naudos: nuo taupymo iki sinergijos

Ekspertai įžvelgia, kad „stock–office“ gali nešti daug papildomų naudų verslui, apie kurias susimąsto dar nedaugelis. Visų pirma, dirbdami bendrame „stock–office“ miestelyje, verslai gali mažinti savo išlaidas, kurios skirtos tobulinti infrastruktūrą, organizuoti bendrą klientų srautą ir didinti jų pasitenkinimą.

Anot „Darnu Group“ atstovo, antroji dažnai pažymima „stock–office“ nauda – lengvesnė personalo paieška, ypatingai paprastesnių užduočių reikalaujančioms pareigoms: pardavėjų, administratorių, vadybininkų, kurjerių. Taip pat atsiranda galimybės verslams koordinuoti tarpusavio rinkodarą, siūlyti grupines nuolaidas, organizuoti akcijas ir t.t.

„Itin svarbu, kad dirbdami „stock–office“ ir atstovaudami skirtingus verslus, sritis ir atšakas, verslininkai gali ieškoti savo išskirtinumo, nišos ir specializacijos gylio. Taip auga kompetencija ir konkurencinis pranašumas. Galų gale atsiranda įvairių sinergijų kalbant apie infrastruktūros vystymą, elektros energijos ir kitų resursų tiekimą“, – sako M. Čiplys.

Be to, moksliniai tyrimai rodo, kad inovacijos gimsta ne dirbant atskirai, o simbiozėje su kitomis sritimis: Štai kodėl besiformuojanti bendruomenė ir ekosistema yra naudinga verslo augimui. Kolektyviniai veiksmai, tvarus požiūris ir nuolatinis bendradarbiavimas „stock–office“ nariams gali suteikti naujų impulsų tobulėti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.