E. Lazauskas: Ukrainos krovinių srautas į Klaipėdą yra išaugęs Tranzitinių krovinių į Kaliningradą mažėja

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad iš Ukrainos per Lenkiją į Lietuvą gabenamų krovinių srautas pastaraisiais mėnesiais yra išaugęs. Pasak Egidijaus Lazausko, šiuo metu iš Ukrainos į Klaipėdą daugiausia vežami grūdai, o atgal keliauja kuras.

Ukrainos krovinių srautas į Klaipėdą yra išaugęs.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ukrainos krovinių srautas į Klaipėdą yra išaugęs.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 30, 2022, 9:51 AM, atnaujinta Sep 30, 2022, 12:30 PM

„Ukrainiečiai kaip alternatyvą Odesai į Lietuvą atveža grūdus, o iš Klaipėdos namo gabenasi dyzeliną, nes jo poreikis Ukrainoje šiuo metu yra milžiniškas ir yra problemų su jo tiekimu“, – BNS sakė E. Lazauskas.

Pasak jo, gegužę krovinių vežimo bendrovei „LTG Cargo“ pradėjus gabenti žemės ūkio produkciją iš Ukrainos į Klaipėdos uostą per Lenkiją, iki rugsėjo pervežta apie 50 tūkst. tonų šių krovinių.

„Pastaraisiais mėnesiais šių krovinių kiekiai yra išaugę ir siekia apie 15 tūkst. tonų per mėnesį, per metus galėtų susidaryti apie 200 tūkst. tonų“, – sakė LTG vadovas.

LTG BNS pranešė, kad nuo gegužės iki rugpjūčio pabaigos iš Ukrainos į Lietuvą atvažiavo 31 traukinys.

E. Lazauskas nenorėjo komentuoti buvusios vienos didžiausių Klaipėdos uosto krovos bendrovių Birių krovinių terminalas (BKT) akcininko Igorio Udovickio planų, jog BKT galėtų perkrauti apie 1 mln. tonų ukrainietiškų grūdų per mėnesį arba apie 10 mln. tonų iki kitų metų derliaus.

„Sunku komentuoti tokius pareiškimus, nes tam reikia turėti tiek užsakymų. Šiai dienai tie 10 mln. labiau siejami su „Belkalio“ („Belaruskalij“ – BNS) vežtais dešimtimis milijonų tonų ir tiek žinių, nes labai panašūs skaičiai“, – sakė LTG vadovas.

I. Udovickis BNS praėjusį penktadienį pakartojo, kad BKT yra pasirengęs krauti milijonus tonų Ukrainos grūdų, o sprendimą dėl įmonės terminalo naudojimo turėtų priimti Ukrainos pusė.

„„BKT terminalas yra pasirengęs nedelsiant priimti ukrainietiškus grūdus, visi parengiamieji darbai yra atlikti, terminalas yra sertifikuotas grūdams ir kitoms kultūroms krauti, pavyzdžiui, kukurūzams, saulėgrąžoms, rupiniams ir kt. BKT gali priimti ir iškrauti iki 15 geležinkelio sąstatų kasdien ir vienu metu krauti 3 panamax tipo laivus“, – atsakyme BNS teigė I. Udovickis.

Rugsėjo pradžioje jis teigė, jog BKT pasiūlė Ukrainai savo pajėgumus grūdams krauti – milijonus „Belaruskalij“ trąšų iki šių metų vasario krovusi, bet dėl Vakarų sankcijų jų netekusi įmonė galėtų, anot jo, perkrauti apie 1 mln. tonų ukrainietiškų grūdų per mėnesį.

„Lietuvos geležinkelių“ grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė birželį BNS yra sakiusi, kad įmonė į Klaipėdos uostą galėtų vežti daugiausia apie 3 mln. tonų Ukrainos grūdų per metus – šešis sąstatus po maždaug 1300 tonų per parą.

Logistikos ekspertai yra paskaičiavę, kad dabar per Lietuvą galėtų būti vežama tik apie 1 mln. tonų ukrainiečių grūdų per metus, nes šalies logistikos grandinė, pirmiausia geležinkeliai, nepasirengę pervežti didelio jų kiekio.

Tuo metu Klaipėdos uostas, kurio įmonės jau dabar krauna nedaug Ukrainos grūdų, teigia galintis jų krovą padidinti iki 8–9 mln. tonų.

Tranzitinių krovinių į Kaliningradą mažėja

Lietuvos bankams nuo rugsėjo nebeaptarnaujant Rusijos ir Baltarusijos prekių gabenimo per Lietuvą į Kaliningrado sritį, avansinių mokėjimų iki tol gavę „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) teigia, jog šių tranzitinių krovinių srautas mažėja.

Pasak grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“, šiuo metu dalis tranzitu tarp Rusijos ir Kaliningrado srities per Lietuvą gabenamų krovinių vežama naudojant klientų iki rugsėjo pradžios avansu gautus pinigus.

„Bendrovės duomenimis, už šių krovinių gabenimą atliktų išankstinių mokėjimų likutis siekia apie 1,1 mln. eurų“, – BNS atsiųstame komentare teigė „LTG Cargo“ atstovė Kotryna Dzikaraitė.

Pasak jos, už didesnę dalį tranzitu gabenamų krovinių, kaip ir anksčiau, atsiskaito klientai iš kitų šalių (ne Rusijos ir Baltarusijos).

„Rugsėjo mėnesį bendros tranzitu vežamų krovinių gabenimo apimtys yra sumažėjusios – labiausiai mažėja Rusijos ir Baltarusijos įmonių apmokamų krovinių srautai, tačiau mažėja ir kitų šalių apmokamų krovinių gabenimas“, – aiškino K. Dzikaraitė.

Rugsėjo pradžioje „Lietuvos geležinkeliai“ skelbė turintys 2,5 mln. eurų, o mėnesio viduryje – maždaug 1,5 mln. eurų avansinių mokėjimų už Rusijos ir Baltarusijos prekių gabenimą, įskaitant ir Kaliningrado tranzitą. Bendrovė tuomet teigė, kad šie klientai patys turi pasirūpinti atsiskaitymu už paslaugas, kitu atveju įmonė „LTG Cargo“ neveš krovinių.

Lietuvos bankai jau anksčiau yra pranešę, jog neaptarnauja mokėjimų už sankcionuojamų rusiškų ar baltarusiškų prekių tranzitą, tokius mokėjimus nuo rugsėjo nutraukė ir paskutinis Šiaulių bankas.

BNS žiniomis, nuo rugsėjo bankai neaptarnavo jokių pavedimų, susijusių su Rusija ir Baltarusija.

„LTG Cargo“ liepos 22 dieną atnaujino nuo birželio vidurio sustabdytą sankcionuotų prekių tranzitą tarp Rusijos ir Kaliningrado, tačiau krovinių pervežimo apimtys turi atitikti trejų metų – nuo 2019 metų sausio iki 2021 metų gruodžio pabaigos – geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį. Vidurkiai skaičiuojami kiekvienam prekės kodui atskirai, o jų kiekiui pasiekus metinius vidurkius paraiškos atmetamos.

Liepos 10-ąją įsigaliojo draudimas tranzitu vežti cementą, alkoholį, medienos, stiklo, aliuminio, popieriaus gaminius, gipsą, laivų dalis, rugpjūčio 10-ąją – anglį ir kitą kietąjį iškastinį kurą, o gruodžio 5 dieną arba 2023 metų vasario 5-ąją, priklausomai nuo konkrečios prekės kodo, įsigalios sankcijos naftai ir jos produktams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.