Kruizinių laivų turistai Klaipėdoje paliko apie 2 mln. eurų, bėda – ne visi norintys gali įplaukti į uostą

Pasak Uosto direkcijos vadovo Algio Latako, šiemet kruizinis laivų sezonas, kuris prasidėjo balandį ir baigėsi spalio 8 d., buvo geras. Direkcija iš šių laivų gavo beveik 1 mln. eurų pajamų. 54 proc. apklaustų mūsų uostamiestyje apsilankiusių turistų rekomenduotų kitiems jį rinktis. Vienintelė bėda – į Lietuvos uostą gali įplaukti ne visi kruiziniai laivai, nes kai kurie jų yra per dideli.

Kruizinė laivyba po pandeminio laikotarpio atsigavo ir pasiekė 70 proc. 2019 metų lygio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kruizinė laivyba po pandeminio laikotarpio atsigavo ir pasiekė 70 proc. 2019 metų lygio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Dalia Bikauskaitė

Oct 16, 2022, 7:43 PM

Pasak A.Latako, kruizinė laivyba po pandeminio laikotarpio atsigavo ir pasiekė 70 proc. 2019 metų lygio.

Kruizinė laivyba yra labai glaudžiai susijusi su turizmu ir netgi laivų statyba. Jos pikas buvo pasiektas 2019-aisiais, kai kruiziniais laineriais keliavo 30 mln. žmonių. Juos tenkina kruizų kaina, galimybė pamatyti daug miestų. Kruizų populiarumo augimą pristabdė prasidėjusi pandemija.

10 laivų negalėtų įplaukti

Pandeminiu laikotarpiu buvo atsikratyta senų kruizinių laivų. Žinoma, kad kitais metais bus pastatyta 30 naujų kruizinių laivų. Pasak A.Latako, jie didėja, nes kuo daugiau žmonių plaukia vienu laivu, tuo mažesnė kruizo kaina. Beje, daugėja ir uostų, kurie priima kruizinius laivus, kuriuose įrengiama visa būtina infrastruktūra.

Uosto direkcijos vadovo teigimu, iš tų statomų naujų laivų į Klaipėdos uostą negalės įplaukti apie 10 laivų, nes jiems nepritaikyta infrastruktūra – jie per dideli. Pasak jo, ir dabar dėl netinkamų sąlygų įplaukti į Klaipėdos uostą per metus atsisako vidutiniškai 8–10 laivų.

Ši problema ateityje bus išspręsta. Apie 2026–2027 metus ketinama turėti ir naują Uosto direkcijos administracijos pastatą, ir naują kruizinių laivų krantinę, prie kurios galės švartuotis daugiau kaip 300 m ilgio kruiziniai laivai. Nauja krantinė atitiks šių dienų reikalavimus.

Laivų skaičiaus vidurkis viršytas

Klaipėda, žinoma, negali konkuruoti su Estijos ir Lenkijos uostais. Į Talino uostą kruiziniai laivai šiemet atplaukė 178 kartus, o į Gdanską – 120. Lietuvos uostui, galima sakyti, pasisekė, kad šiemet kruizinės linijos atsisakė tokių uostų kaip Sankt Peterburgas ir Karaliaučius.

Kruizinių laivų įplaukimų rekordas mūsų uostamiestyje šiemet nepasiektas, yra buvę 73 įplaukimai. Tačiau atplaukusių laivų skaičius viršija penkerių metų vidurkį – 55 įplaukimai.

Šiemet kruiziniai laivai į Klaipėdos uostą atvyko 61 kartą ir atplukdė beveik 47 tūkst. turistų. Pasak A.Latako, mažiau keleivių todėl, kad dar nuo pandeminio laikotarpio yra išlikę apribojimai: laivuose priimama, pavyzdžiui, ne tūkstantis keleivių, o 750–770. Viename laive būna beveik 40 proc. keleivių mažiau.

2023 metams yra užregistruoti 53 kruizinių laivų atplaukimai į Klaipėdą. Beje, šiemet pavasarį planuota, kad į Lietuvos uostą kruiziniai laivai atvyks 80 kartų, bet taip nebuvo. A.Latako manymu, kitais metais bent jau daugiau kaip 40 kruizinių laivų vizitų galima tikėtis.

Beje, šiemet buvo rekordiškai daug naujų laivų, kurie mūsų uoste lankėsi pirmą kartą – net 12. Beje, net 42 laivai buvo didesni nei 200 metrų ilgio.

Kai toks mažas įplaukimų skaičius, galima sakyti, kad Uosto direkcijos pajamos šiemet buvo rekordinės – 913 tūkst. eurų. Net 2019-aisiais jos sudarė 758 tūkst. eurų, nes rinkliavos buvo šiek tiek padidintos.

Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorės Romenos Savickienės teigimu, turistai mūsų mieste paliko vidutiniškai po 40 eurų, taigi, turint omenyje, kiek jų buvo atvykę – apie 2 mln. eurų.

Pagerėjo vertinimas

Šiemet buvo atliktas klientų, atplaukiusių kruiziniais laivais, pasitenkinimo tyrimas (angl. NPS). 62 proc. apklaustųjų aukščiausiu balu įvertino vizitą Lietuvos uostamiestyje, NPS rodiklis išaugo nuo 30 proc. 2019 m. iki 54 proc. 2022 m.

Geriausiai vertinama švara, saugumas ir draugiškumas.

Palyginti su 2019-aisiais, turistai labai gerai vertino Kruizinių laivų terminalą, didesniu nei 9 balu, nors pirmas kruizinis laivas sutiktas vykstant statybos darbams rekonstruojant krantinę. Uosto direkcija nutraukė remonto darbus, kurie kainuos 1,5–1,7 mln. eurų. Dabar krantinė bus remontuojama toliau.

Prasčiau buvo vertintos ekskursijos į Palangą, Kuršių neriją. R.Savickienė negalėjo pasakyti, kodėl taip nutiko. Galbūt turizmo agentūros taupydamos atsisakė kokių nors dalykų.

Pasak jos, šiemet turistai mažiau rinkosi ekskursijas, dažniau vieni ėjo vaikščioti po miestą. Galbūt neatsikratyta įpročio per pandemiją laikytis savo burbulo. Pasak jos, pastebėta, kad patrauklesnės buvo ekskursijos, kurios vyko atvirose erdvėse.

Buvo ir ekstremalių situacijų, kai per naktį turizmo agentūros turėjo pasiruošti priimti kruizinį laivą, kai kurie laivai užsilaikė, teko galvoti, kuo užimti turistus. O apskritai kruizinės laivybos sezonas Klaipėdoje buvo puikus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.