Jau netrukus patikras oro uostuose galime turėti visai kitokias: kas keistųsi

2024 m. Jungtinėje Karalystėje gali būti panaikintos oro uostų saugumo taisyklės dėl skysčių ir nešiojamųjų kompiuterių, praneša „The Guardian“. Oro uostuose įrengti nauji 3D skeneriai panaikintų būtinybę iš rankinio bagažo išimti skysčius – darbą atliktų naujoji technologija.

Vilniaus oro uostas.<br>V.Balkūno nuotr.
Vilniaus oro uostas.<br>V.Balkūno nuotr.
Oro uostuose įrengti nauji 3D skeneriai panaikintų būtinybę iš rankinio bagažo išimti skysčius.<br>Pixabay.com nuotr.
Oro uostuose įrengti nauji 3D skeneriai panaikintų būtinybę iš rankinio bagažo išimti skysčius.<br>Pixabay.com nuotr.
Oro uostuose įrengti nauji 3D skeneriai panaikintų būtinybę iš rankinio bagažo išimti skysčius.<br>Pexels nuotr.
Oro uostuose įrengti nauji 3D skeneriai panaikintų būtinybę iš rankinio bagažo išimti skysčius.<br>Pexels nuotr.
Oro uostuose įrengti nauji 3D skeneriai panaikintų būtinybę iš rankinio bagažo išimti skysčius.<br>Pexels nuotr.
Oro uostuose įrengti nauji 3D skeneriai panaikintų būtinybę iš rankinio bagažo išimti skysčius.<br>Pexels nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2022-12-12 06:11

Šalies vyriausybė svarsto galimybę per dvejus metus įdiegti pažangią technologiją, tačiau galutinis sprendimas dar nepriimtas, BBC teigė neįvardintas šaltinis. 3D skeneris lyginamas su ligoninėse naudojamais kompiuteriniais tomografais.

Šiuo metu keleiviai rankiniame bagaže gali vežtis tik iki 100 ml skysčių, kurie oro uosto saugumo patikros metu turi būti sudėti į vieną permatomą ir uždaromą plastikinį maišelį.

Dabartinės taisyklės galioja nuo 2006 m. lapkričio mėnesio.

Laikraštis „The Times“ pranešė, kad didiesiems Jungtinės Karalystės oro uostams buvo nustatytas terminas iki 2024 m. vidurio įdiegti pažangesnius skenerius. Ministrai atliko peržiūrą, apie kurią oficialiai turėtų būti paskelbta artimiausiomis savaitėmis.

„Keleiviai, neišėmę daiktų iš krepšių arba keliaujantys su dideliais buteliais skysčių ir kremų, yra didžiausia oro uostų saugumo patikros vėlavimo priežastis“, – rašoma „The Guardian“.

Naujoji technologija jau nuo 2017 m. veikia Hitrou oro uoste Londone. Jos pagalba darbuotojai gali atidžiau peržiūrėti rankinio bagažo turinį, priartinti ar pasukti vaizdą patikrinimui.

Šio oro uosto vykdomasis direktorius Johnas Holland-Kaye'as laikraščiui „The Times“ patikino: „Mes pamažu jas diegiame.

„Ką tik pradėjome plėsti saugumo zoną 3 terminale, kurioje bus daugiau kompiuterinių tomografų, o (aut. past. – Transporto departamentas) nustatė terminą iki 2024 m. vidurio. Iki to laiko įprasta keleivių patirtis bus tokia, kad skysčiai liks rankiniame bagaže“, - komentavo jis.

Transporto sekretorius Mark'as Harper'is taip pat patvirtino, kad skysčių vežimo rankiniame bagaže taisyklės peržiūrimos.

Jis pridūrė, kad tokiais saugumo klausimais paprastai nekomentuoja.

„Dabar esu atsakingas už mūsų aviacijos sektoriaus saugumo režimo nustatymą. Taigi, jei bus kokių nors pakeitimų, mes juos žmonėms pateiksime tinkamu laiku.

„Tačiau šiuo metu režimas yra toks, koks yra, ir griežtai ribojamas skysčių, kuriuos žmonės gali įsinešti į lėktuvus, kiekis“, – kalbėjo atstovas.

Ši technologija jau kelerius metus naudojama Jungtinės Valstijos oro uostuose, tokiuose kaip Hartsfyldo-Džaksono Atlantoje, Džordžijos valstijoje ir O'Haro Čikagoje.

Parengta pagal „The Guardian“ informaciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.