Ragina atidžiau stebėti pasipylusias akcijas ir išpardavimus – svarsto, ar tai nėra pirkėjų mulkinimas

Parlamentarė socialdemokratė Rasa Budbergytė šią savaitę raštu kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) prašydama įvertinti prekybininkų elgesį: ji ragina vartotojų teisių apsaugos prievaizdus atidžiau stebėti pastaruoju metu pasipylusias „akcijas“ ir „išpardavimus“.

--- Justinas Stacevičius --- maxima, parduotuvės, maistas, prekės, kainos, akcijos, atlyginimas, vaisiai, buitinės prekės, kasos, pirkėjai, vartotojai, pirkimas, apsipirkimas, alga, daržovės, produktai, maisto prekės<br>kiti
--- Justinas Stacevičius --- maxima, parduotuvės, maistas, prekės, kainos, akcijos, atlyginimas, vaisiai, buitinės prekės, kasos, pirkėjai, vartotojai, pirkimas, apsipirkimas, alga, daržovės, produktai, maisto prekės<br>kiti
R.Budbergytė.<br>T.Bauro nuotr.
R.Budbergytė.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 12, 2023, 11:17 AM, atnaujinta Jan 12, 2023, 11:26 AM

R. Budbergytė VVTAT prašo įvertinti, ar prekybininkai, skelbdami „akcijas“ per lojalumo programas, nepažeidžia esminių ES direktyvos principų, skirtų apsaugoti pirkėjus nuo netikrų nuolaidų. Seimo narė socialdemokratė taip pat prašo VVTAT pateikti ir paviešinti informaciją, kiek 2021–2022 m. nustatyta atvejų, kai prekybininkai nesilaikė akcijų skelbimo tvarkos ir suklaidino pirkėjus.

„Maisto produktų kainos Lietuvoje ir toliau muša rekordus visoje Europoje. Yra pagrindo klausti, ar jos nėra dirbtinai išpučiamos ir tam, kad prekybininkai galėtų manipuliuoti akcijomis.

Lėtėjant vartojimui prekybininkai neriasi iš kailio skambiai reklamuodami „pigintuvus“, „kainų kainas“ ir kitas „mažesnes už mažą“ kainas.

Kainų slegiamiems žmonėms nuolaidos yra vienintelis išsigelbėjimas, bet jeigu nuolaida taikoma nuo dirbtinai padidintos kainos, kuri paskui sumažinama ir pateikiama kaip išskirtinis „geros kainos pasiūlymas“, tai yra tik nuolaidos iliuzija, tiksliau – apgaulė ir pirkėjų mulkinimas“, – pranešime žiniasklaidai įspėja Seimo narė socialdemokratė R. Budbergytė.

Anot jos, vartotojų apsaugą nuo fiktyvių nuolaidų ir kitų prekybininkų gudravimų dar labiau sustiprino ir prieš pusmetį Lietuvoje, kaip ir visose ES šalyse, įsigalioję vadinamosios Omnibus direktyvos reikalavimai.

„Vis dėlto aiškėja, kad prekybininkų manipuliacijos tęsiasi, mat daugelis jų įsigudrina apeiti reikalavimus. Apie tai jau prakalbo ir pati VVTAT, pripažindama, kad susidūrė su problemomis dėl teisės taikymo ir išimčių prekybininkų lojalumo programoms“, – pažymi parlamentarė.

R. Budbergytė primena, kad Seimas 2021 m. priėmė socialdemokratų inicijuotus Civilinio kodekso pakeitimus, kuriais įpareigojo prekybininkus teikti vartotojams informaciją apie tai, kokia prekės kaina buvo bent mėnesį prieš pritaikant jai nuolaidą.

Jeigu pirkėjui tokia informacija apie kainos pasikeitimą ir buvusią kainą nepateikiama, jis turi teisę reikalauti iš pardavėjo atlyginti nuostolius. Pardavėjas turi nedelsdamas grąžinti pirkėjui sumokėtus pinigus ir atlyginti kitus nuostolius.

Šis reikalavimas negalioja tik greitai gendantiems maisto produktams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.