Pasienyje rikiuojasi vis ilgesnės vilkikų eilės – per savaitę laukimo laikas prailgėjo net dešimčia valandų

Lenkijai uždarius paskutinį kontrolės punktą Baltarusijos pasienyje, toliau auga vilkikų iš ES ir trečiųjų šalių eilės Lietuvos ir Baltarusijos pasienio kontrolės postuose. Kai kur jos per savaitę išaugo daugiau nei 100 vilkikų, taip prailgindamos laukimo laiką daugiau nei dešimtimi valandų. Tad nerimaujant dėl eilėse kenčiančių vilkikų vairuotojų, vežėjų atstovai ir toliau rekomenduoja – esant galimybei rinktis kitus maršrutus bei perspėti partnerius užsienyje, kurie gabena krovinius į Lietuvą.

Šalčininkų pasienio kontrolės punkte laukimo laikas siekia maždaug 41 valandą ir yra net 20 valandų didesnis lyginant su praėjusia savaite.<br>D.Umbraso asociatyvi nuotr.
Šalčininkų pasienio kontrolės punkte laukimo laikas siekia maždaug 41 valandą ir yra net 20 valandų didesnis lyginant su praėjusia savaite.<br>D.Umbraso asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 8, 2023, 9:52 AM, atnaujinta Mar 8, 2023, 9:55 AM

Naujausiais, kovo 8-osios duomenimis, Šalčininkų pasienio kontrolės punkte laukimo laikas siekia maždaug 41 valandą ir yra net 20 valandų didesnis lyginant su praėjusia savaite. Šiuo metu savo eilės čia laukia apie 425 vilkikai, kai praėjusią savaitę jų buvo maždaug 220.

Ilgiausias laukimo laikas – apie 47 val. – ir toliau išlieka Medininkų pasienio kontrolės punkte, kuris, lyginant su praėjusia savaite, taip pat išaugo. Trečiadienio ryto duomenimis, čia laukia daugiau nei 480 vilkikų. Praėjusią savaitę laukimo laikas buvo apie 44 val. ir laukė 460 vilkikų.

Šiuo metu mažiausios eilės ir laukimo laikas yra Lavoriškių ir Raigardo pasienio kontrolės postuose, kur atitinkamai laukia po daugiau nei 70 ir 140 vilkikų, o preliminarus laukimo laikas – 7 ir 16 valandų. Tačiau eilės, lyginant su praėjusia savaite, ir čia išaugusios.

Kaip pastebi Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, viena pagrindinių problemų, kuri ir toliau stabdo vilkikų pralaidumą, yra ta, kad, nepaisant ženkliai padidėjusių srautų, Lietuvos pasieniuose dirbančių muitinės darbuotojų skaičius vis dar per mažas.

„Nepaisant to, kad pasienyje ties Lietuva yra įstrigę ES ir trečiųjų šalių vilkikų vairuotojai su kroviniais, mes keliame klausimą, kad būtina nedelsiant spręsti šią labai sudėtingą ir jautrią situaciją. Šiuo atveju svarbiausi yra žmonės, įstrigę prie vilkikų vairų, o ne mokesčiai valstybei ar verslo uždarbis. Žinoma, padidėjus eilėms nėra galimybės tinkamai ir laiku vykdyti įsipareigojimų ir dėl to valstybės biudžetas surinks mažiau lėšų, nei įprastomis sąlygomis, tačiau dabar svarbiausia pagalba užsienio šalių piliečiams, įstrigusiems eilėse su kroviniais“, – sako Z.Buivydas.

Asociacija „Linava“ dar praėjusią savaitę kreipėsi į Finansų ir Susiekimo ministerijas bei Lietuvos muitinę prašydama kuo greičiau spręsti krizinę situaciją – skirti daugiau pagalbos pasienyje dirbantiems muitinės pareigūnams, siųsti mobilias ekspertų komandas, kas leistų didinti pralaidumą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.