Tvariam verslui rūpi ne tik žalioji energija

Vietoj plastiko buteliukų – ąsočiai su vandeniu, prie stalų – jokių šiukšliadėžių, nes vietoj jų biure stovi rūšiuoti skirtos dėžės, o darbo kelionėms automobiliu – tvarios alternatyvos. Tai tik keletas priemonių, kurios „Tele2“ darbuotojams seniai tapo įprastos. 

„Tele2“ biure Vilniuje seniai prie darbuotojų stalų nebeliko šiukšliadėžių – atliekas jie išrūšiuoja.
„Tele2“ biure Vilniuje seniai prie darbuotojų stalų nebeliko šiukšliadėžių – atliekas jie išrūšiuoja.
Pasak P.Masiulio, tvariai įmonei svarbu ir tai, kad ji pakviestų ir partnerius elgtis panašiai.
Pasak P.Masiulio, tvariai įmonei svarbu ir tai, kad ji pakviestų ir partnerius elgtis panašiai.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

May 3, 2023, 1:44 PM, atnaujinta Feb 9, 2024, 5:14 PM

Kokio tiekėjo gaminama elektra pasiekia telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ryšio tinklą?

Tai – ne retorinis klausimas, nes vėjo ir saulės jėgainių pagaminta žalioji energija yra viena tvarumo dėlionės detalių. Tvarumas tapo visos „Tele2“ grupės veiklos būdu.

Veikla ir žmonės

„Verslui turi rūpėti, kokį poveikį aplinkai jis daro, koks jo santykis su bendruomene. Prisiimta atsakomybė už savo veiksmus ir yra tikroji lyderystė, o mažinamas poveikis aplinkai yra tik viena iš jos sričių“, – patikino „Tele2“ generalinis direktorius Baltijos šalims Petras Masiulis.

Nuo pat veiklos pradžios Švedijoje „Tele2“ visuomet padėjo klientams – griovė monopolį, didino konkurenciją ir siekė, kad telekomunikacijų paslaugos būtų prieinamos kuo didesniam skaičiui žmonių ir taptų įperkamos. Su tokia pačia misija operatorius veikia ir Lietuvoje.

„Telekomunikacijų rinka mūsų šalyje jau yra brandi. Aplinka konkurencinga, dėl to mūsų klientai Lietuvoje gali naudotis itin geros kokybės ryšiu už vieną mažiausių kainų Europoje.

Vienas mūsų strateginių socialinės atsakomybės tikslų ir yra ryšio paslaugos, prieinamos visiems klientams. Tai aprėpia ir kainą, ir ryšio aprėptį, ir ekologiją, ir kokybę“, – teigė P.Masiulis.

Anot jo, tvariai įmonei svarbu ne tik tai, ką ji pati daro, – svarbu ir tai, kad ji pakviestų savo partnerius elgtis panašiai. Pavyzdžiui, „Tele2“ savo tinkle jau penkerius metus naudoja tik žaliąją elektros energiją.

„Strategiškai siekiant tvarumo būtina įvertinti, koks įmonės daromas poveikis aplinkai yra didžiausias.

Mes negalime paslaugų teikti be ryšio tinklo, o jam tenka didžiausios mūsų įmonės elektros sąnaudos. Štai todėl pasirinkome naudoti žaliąją elektros energiją, nes tai davė labiausiai juntamą teigiamą poveikį aplinkai. O ir mūsų klientai, kuriems tai svarbu, gali būti ramūs – naudodamiesi mūsų paslaugomis jie irgi tausoja gamtą“, – kalbėjo P.Masiulis. Yra ir dar viena svarbi socialinės atsakomybės dalis. Tai – darbuotojai.

„Visada elgiuosi su darbuotojais taip, kaip norėčiau, kad su manimi elgtųsi. Pastarųjų kelerių metų įvykiai nei man, nei jiems neleidžia atsikvėpti – pandemija, karas, kylančios palūkanos, ekonomikos lėtėjimas.

Bet visada sakau, kad kartu įveiksime visas negandas, prasibrausime pro visus iššūkius. Juk, nepaisant visų išorinių makroekonominių veiksnių, „Tele2“ veikla išlieka stabili, nes tam įtaką daro įgytas įdirbis, efektyvūs procesai. Užtat tą pastovumą galime užtikrinti ir darbuotojams“, – patikino P.Masiulis.

Svarbios visos detalės

Įmonės tvarumas – tai visa veiksmų grandinė: darbuotojų elgesys jos filialuose, vadovų elgesys su pavaldiniais, sutarčių su klientais sudarymo būdas, siunčiamos klientams įrangos pakuotės, logistikos būdai, bazinių stočių priežiūra ir daugybė kitų dalykų. Nuo pasirinktų priemonių priklauso tai, kiek taršos patenka į aplinką.

Šioje vietoje tvarumo padeda siekti net ir smulkmenos, kurios yra veiksmingos.

Pavyzdžiui, „Tele2“ biure Vilniuje jau prieš 6 metus prie darbuotojų stalų nebeliko šiukšliadėžių. Jos sustatytos tik tam skirtose vietose, kur kartu rikiuojasi rūšiuoti skirtos šiukšlių dėžės, ir darbuotojai visas atliekas išrūšiuoja.

Nebeliko biure ir vandens plastiko buteliukuose. Vietoj jų susitikimų kambariuose stovi ąsočiai su vandeniu, o virtuvėlėje – geriamojo vandens išpilstymo aparatas. Vienkartiniai puodeliai iš plastiko seniai pamiršti, nes vietoj jų naudojami lengvai perdirbami.

Dar viena detalė – per pastaruosius trejus metus buvo daugiau nei perpus sumažintas automobilių parkas. Vietoj to darbo metu žmonės skatinami naudotis automobilių dalijimosi paslaugomis, elektriniais paspirtukais, dviračiais, o už paslaugas sumoka įmonė „Tele2“.

Įmonės viduje siuntos tarp miestų siunčiamos ne kartoninėse dėžėse, bet daugkartinio naudojimo talpyklose. O ir su klientais dažniausiai sudaromos skaitmeninio formato sutartys – jos išspausdinamos tik klientui to specialiai paprašius.

Dar vienas žvilgsnis krypsta į Vilniuje esantį autorizuotą išmaniųjų įrenginių remonto centrą „Smart Master“. Čia meistrai ne tik kasdien padeda pratęsti šimtų įrenginių gyvavimą juos sutaisydami, bet ir kruopščiai tvarkydami atliekas. Nevertingos detalės, kurių neįmanoma panaudoti, atiduodamos perdirbti, o vertingos detalės išsiunčiamos gamintojams, kad būtų prikeltos antram gyvenimui.

Praėjusių metų derlius

Praėjusiais metais į „Tele2“ bendrovės veiklą krypo įvairių vertintojų žvilgsniai. Pernai ji tapo tvariausiu telekomunikacijų paslaugų tiekėju Lietuvoje. Pasaulinė pelno nesiekianti aplinkosaugos organizacija CDP pernai pripažino „Tele2“ grupės lyderystę įmonių skaidrumo ir veiklos klimato kaitos srityje.

Tvariausių įmonių reitingą kasmet sudaro Švedijoje įsikūrusi viena didžiausių nepriklausomų tyrimų bendrovių „Sustainable Brand Index“ („Prekių ženklo tvarumo indeksas“). Jos paskelbtame tvarumo reitinge „Tele2“ 2022-aisiais užėmė pirmąją vietą tarp telekomunikacijų paslaugų tiekėjų. Bendrame reitinge „Tele2“ buvo vienintelė telekomunikacijų sektoriaus įmonė, patekusi tarp 20 tvariausių bendrovių Lietuvoje.

Trečius metus iš eilės Lietuvoje atliekamas tyrimas parodo, kaip skirtingą prekių ženklų arba verslų tvarumo strategiją bei atliekamus veiksmus vertina vartotojai. Reitingo kūrėjų atlikta apklausa išryškino Lietuvos gyventojų susirūpinimą tvarumu.

Kitas pripažinimas – tai CDP organizacijos pripažinta „Tele2“ lyderystė: operatorius dėl savo pasiekimų skaidrumo ir veiklos klimato kaitos srityje buvo įrašytas į A įvertinimą gavusių įmonių sąrašą.

Remiantis CDP duomenimis, „Tele2“ grupė tapo viena iš 283 įmonių, gavusių aukščiausią balą, žymimą A raide.

2022-aisiais CDP organizacija surinko ir išanalizavo beveik 20 tūkst. įmonių duomenis apie veiklą aplinkosaugos srityje, įskaitant ir 70 proc. Europos bendrovių pagal rinkos vertę. Beveik pusę A įvertinimą gavusių įmonių sudaro Europos bendrovės.

Pasiekė svarbų tikslą

„Tele2“ grupė gerokai anksčiau, nei planuota, pasiekė svarbų tikslą – sumažino šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą.

Remdamasi moksliškai pagrįstos tikslų iniciatyvos (SBTi) uždaviniais, „Tele2“ 2021-aisiais jau pasiekė tikslą, kuris buvo numatytas 2025-iesiems: 90 proc. sumažino 1 ir 2 sričių šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą. Būtent tai įmonei pavyko padaryti 2021-aisiais pradėjus naudoti tik iš atsinaujinančiųjų išteklių gaminamą elektros energiją.

Užsibrėžtas tikslas buvo pasiektas ir dėl anglies dioksido šalinimo, naudojant miškininkystės projektus ir pažangiausias anglies dioksido surinkimo ir saugojimo technologijas, – „Tele2“ emisijoms mažinti siekia taikyti SBTi vertės grandinės grynojo nulinio lygio reikalavimus (1 ir 2 srityse).

Įgyvendindama atnaujintą tvarumo strategiją „Tele2“ iki 2029 m. planuoja pasiekti nulinį 1 ir 2 sričių šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą. Iki šio laikotarpio siekiama 60 proc. sumažinti 3 srities šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą vienam abonementui.

Iki 2035 m. bendrovė turi tikslą pasiekti nulinį šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą visoje įmonės veikloje.

Rūpinasi virtualios erdvės saugumu

  • „Tele2“ grupė jau daug metų atlieka aktyvius veiksmus tam, kad internetas vartotojams taptų saugesne erdve. Praėjusiais metais operatorius šį procesą automatizavo ir įgyvendino projektą „Project Arachnid“, kuris klasifikuoja ir blokuoja seksualinio pobūdžio svetaines.
  • Vienas pagrindinių „Tele2“ grupės tikslų – siekis virtualią erdvę paversti saugesne. „Tele2“ jau daug metų blokuoja prieigą prie puslapių ir svetainių, į kurias keliamas su vaikų seksualiniu išnaudojimu susijęs turinys.
  • „Tele2“ grupė įgyvendino specialų projektą, kuris vadinasi „Project Arachnid“. Šio projekto tikslas buvo sukurti automatizuotą interneto įrankį, kuris blokuoja prieigą prie vaikų seksualinį turinį rodančių svetainių. 2022 m. „Tele2“ grupė vidutiniškai per mėnesį užblokavo daugiau nei 214 000 užklausų pasiekti šiuos interneto puslapius. Tokios informacijos praėjusiais metais pastebėta kur kas daugiau nei 2021-aisiais.
  • „Tele2 Lietuva“ siekia dar didesnio visų savo klientų saugumo internete, todėl pristatė naują interneto apsaugos įrankį, kuris padeda išvengti daugelio interneto grėsmių.
  • Operatoriaus pristatytas tinklo lygmeniu integruotas saugumo produktas blokuoja pasirinktų kategorijų svetaines. Pavyzdžiui, tėvai gali blokuoti seksualinio ir kito neleistino turinio svetaines vaikams arba nustatyti, kad pamokų metu jie negalėtų naudotis socialiniais tinklais.
  • Šią paslaugą galima aktyvuoti ir savitarnos svetainėje, paskambinus į klientų aptarnavimo centrą arba apsilankius kuriame nors „Tele2“ salone. Sudarius sutartį interneto apsauga ims veikti automatiškai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.