Tokie šių JAV kompanijų rezultatai užfiksuoti stebint vajų dėl dirbtinio intelekto, kuris kursto investuotojų entuziazmą ir įpučia naujos gyvybės visam sektoriui. Populiari, pernai pristatyta roboto programa „ChatGPT“ rinką pasiekė tuo metu, kai technologijų milžinai vykdė plataus masto atleidimo kampanijas ir įgyvendino išlaidų mažinimo planus.
Remiantis naujausiais duomenimis, balandžio–birželio mėnesiais „Microsoft“ uždirbo 20,1 mlrd. dolerių (18,1 mlrd. eurų) grynojo pelno – 20 proc. daugiau nei prieš metus. Tuo metu pardavimai sudarė 56,2 mlrd. dolerių. Nors buvo užfiksuotas bendrovės akcijų kainos smuktelėjimas, „Microsoft“ išlieka antra pagal vertingumą pasaulio kompanija, „Windows“ kūrėjos rinkos kapitalizacijai siekiant 2,6 trln. dolerių. Kaip teigiama, pastarąjį ketvirtį įmonės veiklą skatino dirbtiniu intelektu paremta debesų kompiuterija.
Praėjusią savaitę buvo pranešta apie „Microsoft“ akcijų kainos augimą, kai bendrovė nurodė, kad įves papildomą 30 dolerių mokestį už dirbtiniu intelektu paremtus įrankius, galinčius sąveikauti su „Microsoft 365“ programomis, įskaitant „Word“, „Excel“ ir „Teams“.
Antradienį apie lūkesčius viršijusį pelną paskelbė ir „Google“ savininkė „Alphabet“, atsigavus pajamoms iš skaitmeninės reklamos ir paaugus kompanijos plėtojamam debesijos verslui. Bendrovė nurodė, kad neseniai pasibaigusį ketvirtį gavo 18,7 mlrd. dolerių grynojo pelno ir 74,6 mlrd. dolerių pajamų.
Nors pastaruoju metu didelis dėmesys skiriamas dirbtiniam intelektui, „Google“ didžiąją dalį pajamų gauna iš skaitmeninės reklamos. Antrą ketvirtį atitinkamos pajamos pasiekė 58,1 mlrd. dolerių.
„Google“ taip pat yra pristačiusi nuosavų dirbtinio intelekto produktų. Kompanija neretai vertinama kaip bandanti pasivyti „Microsoft“, kylant klausimų, ar galingoji „Google“ paieškos sistema sugebės atlaikyti dirbtinio intelekto pažangą. Nors „Microsoft“ greitai papildė nuosavą paieškos sistemą „Bing“ dirbtiniu intelektu, kol kas neregima grėsmės „Google“ dominavimui – jos paieškų sistema užima maždaug 90 proc. pasaulinės rinkos.
Anot laikraščio „The Wall Street Journal“, „Google“ šiuo metu siekia tikslo pristatyti vartotojams dar daugiau dirbtinio intelekto produktų.