Nenustebkite, jei prieš lipant į lėktuvą jūsų paprašys pasisverti: paaiškino, kodėl ėmėsi tokių veiksmų

Nuo šios savaitės skrendantieji Pietų Korėjos oro linijomis „Korean Air“ kartais paprašomi prieš žengiant į lėktuvą užlipti ant svarstyklių. Tokį reikalavimą bus galima išgirsti tris savaites.

Nuo šios savaitės skrendantieji Pietų Korėjos oro linijomis „Korean Air“ kartais paprašomi prieš įlipant į lėktuvą užlipti ir ant svarstyklių.<br>AFP nuotr.
Nuo šios savaitės skrendantieji Pietų Korėjos oro linijomis „Korean Air“ kartais paprašomi prieš įlipant į lėktuvą užlipti ir ant svarstyklių.<br>AFP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 2, 2023, 3:16 PM, atnaujinta Sep 2, 2023, 3:29 PM

Aiškinama, kad tai nesusiję su kūno ar svorio gėdinimu, tiesiog „Korean Air“ yra viena iš daugelio pasaulio oro linijų, kurios periodiškai privalo gauti duomenis apie bendrą lėktuvo svorį.

Įstatymas reikalauja, kad oro transporto bendrovės svertų keleivius ir jų rankinį bagažą ne rečiau kaip kas penkerius metus, tai neva yra svarbu skrydžių saugai, rašo CNBC. Tai taip pat padeda įmonėms priimti sprendimus dėl degalų poreikio, svorio paskirstymo lėktuve.

Oro linijų bendrovės pranešime teigiama, kad tai palies kai kuriuos keleivius, išvykstančius iš Gimpo tarptautinio oro uosto rugpjūčio 28 d.–rugsėjo 3 d., o iš Inčono tarptautinio oro uosto – rugsėjo 8–19 d., praneša CNN.

Jeigu keleivis nori, kad duomenys apie jo svorį nebūtų renkami, „Korean Air“ tvirtina galintys šį prašymą vykdyti, apie tai tiesiog reikia pranešti oro linijų darbuotojui.

Ekspertai nesutaria, ar svorio patikra tikrai reikalinga

Bendrovei pranešus apie keleivių svorio patikrą visuomenė kaipmat sujudo.

Galų gale pranešimas apie svorio tikrinimą net buvo pašalintas iš „Korean Air“ interneto svetainės, nors bendrovė tokį savo sprendimą grindė tuo, kad apie svorio tikrinimą jau buvo pakankamai pranešta, apie tai jau rašoma ir žiniasklaidoje.

Ar sverti keleivius išties reikia?

„Tikrai ne“, – CNBC sakė aviacijos saugos bendrovės „Afuzion“ generalinis direktorius Vance'as Hildermanas.

Bent jau ne saugumo tikslais, sakė jis.

„Jei būtumėte mažame „Bombardier“, mažame „Embraer“ lėktuve ir turėtumėte 10 labai nutukusių žmonių... tai galėtų turėti kokį nors nedidelį poveikį. Bet komerciniuose lėktuvuose, bet kokiuose, kuriuose yra 737 ir daugiau vietų, yra numatyta, kad 120 tokių žmonių gali būti“, – sakė jis.

Ekspertas paminėjo ir tai, kad apskritai vieno kito keleivio didesnį svorį užgožia degalai, krovinių ir paties orlaivio svoris.

„Degalų svoris yra 20 kartų didesnis už keleivių svorį“, – nurodė jis.

Tačiau Australijos RMIT universiteto Inžinerijos mokyklos docentas Jose Silva turi kitą nuomonę. Anot jo, keleivius sverti išties reikia, daugeliui tiesiog trūksta supratimo, kiek daug būtų galima padaryti, pakeisti, jei būtų remiamasi ne standartais, o tikslesniu keleivių svoriu. Galbūt oro transporto bendrovės ir norėtų keleivius sverti dažniau, tačiau, anot J.Silva, to nedaro, nes visuomenei svorio tema yra jautri.

Kad tai gera idėja, mano ir Shemas Malmquistas, Floridos technikos koledžo aeronautikos instruktorius: „Mes viską skaičiuojame pagal vidutinį keleivio svorį, bet žmonės jau sunkėja.

Tai 300 žmonių, sveriančių daugiau nei vidutiniškai, gali gerokai viršyti numanomą svorį, o juk visi skaičiavimai – kilimo ir tūpimo tako ilgis, pakilimas, kliūčių įveikimas, nusileidimo atstumai, nusileidimo galimybės, aukštis – be viso kito, priklauso ir nuo svorio.“

Skeptiškai nusiteikęs V.Hildermanas sutinka, kad vidutinis žmogaus svoris bėgant metams vis auga, tačiau, pasak jo, reikia atsižvelgti ir į kitus aspektus.

„Amerikiečiai darosi vis sunkesni, taip pat ir kinai, korėjiečiai, bet mes dabar skraidiname ir vis jaunesnius žmones, o tai kompensuoja vidutinio žmogaus svorio padidėjimą“, – teigė V.Hildermanas.

Be to, 2021 m. skelbta, jog JAV federalinė aviacijos administracija neįrodė galint kilti saugos problemų, kai remiamasi vidutiniu keleivių ir bagažo svoriu.

Keleivius sveria ir kitos oro linijos

Šiemet panašią programą vykdė ir Naujosios Zelandijos „Air New Zealand“ oro linijos. Jos svėrė keleivius, skrendančius tarptautiniais maršrutais.

„Suprantame, kad lipti ant svarstyklių gali būti baugu, bet norime nuraminti savo klientus – jokio ekrano niekas nemato, niekas nemato jūsų svorio, net mes“, – buvo sakęs „Air New Zealand“ atstovas.

2017 m. tai darė ir Suomijos oro linijos „Finnair“, o JAV oro bendrovė „Hawaiian Air“ atliko keletą keleivių svėrimo pratybų skrydžiuose tarp Honolulu ir Amerikos Samoa.

Pasak „Reuters“, dabar jau nebeveikianti „Samoa Air“ keleivius kadaise net apmokestindavo pagal jų svorį.

Visgi JAV greičiausiai keleivių nebesvers.

Kitaip yra Europoje, kur vežėjai vadovaujasi Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūros (EASA) taisyklėmis.

EASA 2008 m. bei 2009 m. pasvėrė beveik 23 tūkst. keleivių ir nustatė, jog vidutinis keleivių svoris padidėjo 3–5 kg.

Vėlesnėje 2022 m. skelbtoje ataskaitoje rašoma, kad vidutinis keleivių svoris nuo 2009 m. dar šiek tiek išaugo – vyrai vidutiniškai sveria 82 kg, o moterys – 68 kg.

Parengta pagal CNN ir CNBC.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.