V. Sinkevičius: ukrainietiškų grūdų tranzito subsidijavimas šiuo metu nėra svarstomas

Ukrainietiškų grūdų tranzito subsidijavimas nėra svarstomas, bet tai gali pasikeisti priklausomai nuo situacijos, tvirtina eurokomisaras Virginijus Sinkevičius. Pasak jo, šiuo metu didžioji dalis grūdų yra gabenama per Rumuniją, tačiau Europos Komisija (EK) vertina Lietuvos pastangas siūlant alternatyvius kelius.

Ukrainietiškų grūdų tranzito subsidijavimas nėra svarstomas, bet tai gali pasikeisti priklausomai nuo situacijos, tvirtina eurokomisaras V. Sinkevičius.<br>T.Bauro nuotr.
Ukrainietiškų grūdų tranzito subsidijavimas nėra svarstomas, bet tai gali pasikeisti priklausomai nuo situacijos, tvirtina eurokomisaras V. Sinkevičius.<br>T.Bauro nuotr.
Ukrainietiškų grūdų tranzito subsidijavimas nėra svarstomas, bet tai gali pasikeisti priklausomai nuo situacijos, tvirtina eurokomisaras V. Sinkevičius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ukrainietiškų grūdų tranzito subsidijavimas nėra svarstomas, bet tai gali pasikeisti priklausomai nuo situacijos, tvirtina eurokomisaras V. Sinkevičius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ukrainietiškų grūdų tranzito subsidijavimas nėra svarstomas, bet tai gali pasikeisti priklausomai nuo situacijos, tvirtina eurokomisaras V. Sinkevičius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ukrainietiškų grūdų tranzito subsidijavimas nėra svarstomas, bet tai gali pasikeisti priklausomai nuo situacijos, tvirtina eurokomisaras V. Sinkevičius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Ignas Dobrovolskas, ELTA

Sep 9, 2023, 2:30 PM

„Gabenti vis dėlto patogiausia ir tą matome iš tendencijos ir geografiškai, kad jeigu Juodosios jūros, pagrindinis kelias uždarytas, tai vis dėlto patys ukrainiečiai renkasi labiau pietų kryptį, per Rumuniją, Konstantos uostą, dabar atsiradusią galimybę per Dunojų daug labiau išnaudoja. Matėme kritimą, bet dabar vėl skaičiai atsistatė“, – Eltai teigė V. Sinkevičius.

„Kažkoks subsidijavimas šiuo metu nėra svarstomas, bet viskas priklausys nuo tų pačių galimybių, situacijos su Juodosios jūros keliu, bet Komisija vertina Lietuvos pastangas ir siūlymą, kad galima būtų galima gabenti grūdus ir iš Lietuvos uostų. Didžiausias iššūkis yra laikas, kaštai, kurie deja, bet nėra patrauklūs“, – aiškino jis.

Penkios ES valstybės draudžia ukrainietiškų grūdų importą, tačiau leidžia tranzitą

EK narys paminėjo, kad Rumunija, kaip ir Lenkija, nors ir draudžia ukrainietiškų grūdų importą, tačiau leidžia jų tranzitą per šalis ir Rumunijos Konstantos uostas šiuo klausimu yra labiausiai išnaudojamas. Vis tik jis tvirtino, kad EK yra prieš šalių importo draudimą ir norėtų, jog jo nebūtų.

„Šiuo metu pirmiausia diskusijoje platformoje vyksta apie tai, kad turime penkias šalis nares, kurios draudžia ukrainietiškos produkcijos importą į jų valstybes. Komisija yra prieš tą draudimą ir norėtume, kad jo nebūtų“, – sakė eurokomisaras.

Ukrainietiškų grūdų importą be Lenkijos ir Rumunijos taip pat draudžia Slovakija, Vengrija ir Bulgarija.

ELTA primena, kad liepos 17 d. Maskva pasitraukė iš susitarimo, leidžiančio saugiai eksportuoti ukrainietišką produkciją iš Juodosios jūros uostų. Reaguojant į tai užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis, žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas ir susiekimo ministras Marius Skuodis Europos Komisijai (EK) pateikė siūlymus dėl Ukrainos grūdų eksporto.

Ministrai paragino stiprinti alternatyvų maršrutą per Baltijos šalis, siūlė išplėtoti žaliąjį tranzito koridorių per Lenkiją į Klaipėdą.

M. Skuodis yra minėjęs, jog ukrainietiški grūdai nėra gabenami per Lietuvą, nes grūdų kaina yra per didelė, o tranzitui užtikrinti esą reikalingos subsidijos.

Ukrainos žemės ūkio tarybos atstovų teigimu, kariaujanti šalis šiuo metu negali išvežti apie 30 mln. tonų grūdų pertekliaus.

Europos Komisijos duomenimis, nuo pernai gegužės iki šio birželio solidarumo koridoriais Ukraina eksportavo beveik 82 mln., importavo – 29 mln. tonų prekių. Šiais maršrutais išvežta maždaug 41 mln. tonų grūdų, 65 proc. – Dunojaus koridoriumi. Likusi dalis pervežta kelių ir geležinkelių transportu. Daugiausia grūdų iš išplukdoma Dunojumi, per Rumunijos uostus.

Palyginimui, pasinaudojant liepą nutrūkusia Juodosios jūros grūdų iniciatyva, Kremliaus režimo užpulta valstybė jų išplukdė 32 mln. tonų.

Seimo Ekonomikos ir Kaimo reikalų komitetų pirmininkai viešai yra paraginę ne tik svarstyti apie ES subsidijas – kuriomis būtų padengiami dideli prekių atgabenimo iki Lietuvos uosto kaštai – bet ir vykdyti intervencinius pirkimus – siekiant išlaikyti konkurencingas grūdų kainas rinkoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.