Rado sprendimą, kaip spręsti aptarnavimo sektoriaus krizę – juo jau naudojasi 140 restoranų

Restoranų ir kavinių savininkai sunerimę – trūksta norinčiųjų dirbti. Ir nors restoranai jau seniai siūlo konkurencingą atlygį, nemažai jaunų žmonių padavėjo profesiją mato kaip ypatingai sunkų fizinį darbą, todėl ieško lengvesnių kelių. Taip pat, koją kiša vis dar pastebimos karantino pasekmės, kai dalis restoranų darbuotojų pasuko į kitas specialybes arba atprato dirbti visai.

Restoranų ir kavinių savininkai sunerimę – trūksta norinčiųjų dirbti.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Restoranų ir kavinių savininkai sunerimę – trūksta norinčiųjų dirbti.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Restoranų ir kavinių savininkai sunerimę – trūksta norinčiųjų dirbti.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Restoranų ir kavinių savininkai sunerimę – trūksta norinčiųjų dirbti.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 1, 2023, 6:57 PM

„Restoranų, kavinių, viešbučių savininkai bando spręsti darbuotojų trūkumo problemą priimdami į darbą į Lietuvą atvykusius ukrainiečius bei keldami algas. Tačiau nei vienas iš šių būdų neišsprendžia situacijos iš esmės“, – pasakoja Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos vykdančioji direktorė Eglė Ližaitytė.

Remiantis Užimtumo tarnybos duomenimis, restoranai ir kavinės siūlo 17 tūkstančių laisvų darbo vietų.

Reaguoja Europos parlamentas ir IT sektorius, sprendimą siūlo Lietuvos startuolis

Į restoranų ir kavinių pagalbos šauksmą sureagavo Europos parlamentas, savo ruožtu inicijavęs RESTwithEU projektą, kuriuo siekiama iki 2030 m. padėti restoranų sektoriui tapti inovatyviam ir atsparesniam rinkos pokyčiams. Projekte dalyvaujantys restoranai turėjo nurodyti problemas, su kuriomis susiduria, o IT startuoliai turėjo progą pateikti geriausius sprendimus.

Projekte laimėtoju, sprendžiančiu restoranų efektyvumo problemą, Europos lygmenyje tapo sparčiai populiarėjantis lietuvių startuolis „Greet“, kuriantis QR kodais paremtus ir į aptarnavimo sektorių orientuotus sprendimus.

„Greet“ leidžia klientams patiems užsisakyti maistą, gėrimus restoranuose ar kavinėse ir už juos sumokėti. Svečiams reikia tiesiog skenuoti QR kodą ir visus veiksmus jie gali atlikti savo išmaniuoju telefonu. Tokiu būdu svečiams lankytis restoranuose tampa dar paprasčiau, o restoranams valdyti klientų srautą žymiai lengviau, net ir turint mažiau personalo.

Sutaupomas laikas, kurį galima skirti kokybei – padavėjų užtenka mažiau ir jie gali susitelkti į bendravimą su klientais, o ne į technines užduotis, kaip užsakymų perdavimą virtuvei ar mokėjimų suvedimą į kasos aparatus.

„Išbandėme „Greet“ sprendimą Amber Food grupės restoranuose. Pastebėjome, kad tai tikrai padeda efektyviau veikti piko valandomis, kuomet trūksta personalo. Personalas yra patenkintas, nes per tą patį laiką gali aptarnauti daugiau klientų, kas lemia daugiau arbatpinigių. Sprendimas pasiteisino, netrukus jį pritaikysime visuose grupės restoranuose“, – teigia restoranų grupių „Amber Food“ vadovas Gediminas Balnis.

„Greet“ Lietuvoje naudojasi jau daugiau nei 140 restoranų, barų ir kitų maitinimo įstaigų, tarp kurių ir visiems žinomi vardai, tokie kaip Hilton Garden Inn Vilnius, Sugamour, Briusly, Čili Pica, Avia Solution Group arena ir kt. Restoranai sulaukia teigiamų atsiliepimų iš dirbančio personalo bei klientų. Pastebi, kad naudotis produktu yra paprasta ir patogu.

„Idėja sukurti „Greet“ kilo patiems lankantis restoranuose, baruose, bei pastebėjus, kiek laiko mes praleidžiame laukdami. Laukiame meniu, laukiame kuomet galėsime pateikti užsakymą, pakartoti dar vieną gėrimą, galiausiai kol gausime sąskaitą, o panorus ją pasidalinti atsiranda dar daugiau keblumų. Džiaugiamės matydami, jog Greet produktai leidžia restoranams dirbti našiau. Taip pat sulaukiame daugybės teigiamų atsiliepimų iš restoranų svečių, kurie naudodamiesi Greet platforma savo užsakymo sulaukia greičiau net ir užimčiausiomis restoranų darbo valandomis“, – dalijasi startuolio „Greet“ direktorius Arnoldas Gritė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.