Pasakė, kada tikėtis išaugusių kainų smukimo: šiemet pokyčių dar nesulauksime

Kainų stebėjimo portalo pricer.lt vadovas Arūnas Vizickas tvirtina, kad per pastaruosius porą metų Lietuvoje užaugusios maisto produktų kainos traukiasi lėtai. Pasak jo, artėjant šventiniam laikotarpiui žmonės bus labiau linkę išlaidauti, tačiau po naujų metų vartojimas turėtų kristi.

Prognozuojama, kad sausio-vasario mėnesį kris vartojimais, o taip pat trauksis užaugusios kainos.<br>A.Srėbalienės nuotr.
Prognozuojama, kad sausio-vasario mėnesį kris vartojimais, o taip pat trauksis užaugusios kainos.<br>A.Srėbalienės nuotr.
A. Vizickas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
A. Vizickas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Ignas Dobrovolskas

Nov 20, 2023, 9:36 AM

„Kainos, kurios užaugo per porą metų, jos traukiasi labai lėtai, jeigu kalbėti apie maistą. Bet turbūt ir paslaugose tas pats. Pigiausių produktų krepšelis, kuris ir brango mažiau, kažkur 36 proc., tai jis dabar nusileido į praeitų metų lygį, apie 10 proc. atpigo. Bet iki prieškarinio laikotarpio jam dar trūksta kokių 22 proc.“, – pirmadienį „Žinių radijui“ teigė A. Vizickas.

„Jeigu kalbėti apie prekinius ženklus, tai kainos augo sparčiai ir Baltijos šalyse buvome vieni lyderių ir Europoje prizinės vietas užėmėme. Brangimas buvo apie 45 proc. ir dabar atsitraukimas tik 3–4 proc.“, – dėstė jis.

A. Vizickas tikino, kad sausio–vasario mėnesiais žmonės turėtų likti su „apytuštėmis piniginėmis“, vartojimais kris ir taip pat turėtų pradėti trauktis užaugusios kainos.

„Turime dabar priešventinį laikotarpį, kai visi kažkiek norės palepinti (...). Mes į sausio–vasario mėnesius žengsime su apytuštėmis piniginėmis, šalia to yra šildymo sezonas, užaugusios palūkanos už būstą, tai galbūt jau matysime ir reikšmingus pokyčius darbo rinkoje, nors kol kas to nesimatė“, – sakė „Pricer.lt“ vadovas.

„Girdime ir pačių prekybininkų komentarus, kad po truputį jaučiasi ledynmetis, kai vartojimas kris, užsišaldys. Krenta pardavimų kiekiai, kuriuos iki šiol kompensavo užaugusios kainos, bet jos po truputį irgi pradeda trauktis“, – tvirtino jis.

Valstybės duomenų agentūros duomenimis, 2023 m. spalį, palyginti su rugsėju, vartojimo prekių ir paslaugų kainos padidėjo 0,3 proc.

Daugiausia tam įtakos turėjo drabužių ir avalynės, trumpalaikio naudojimo namų ūkio prekių, elektros energijos, mėsos ir jos gaminių kainų padidėjimas bei atostogų išvykų, degalų ir tepalų, keleivių vežimo oro transportu paslaugų kainų sumažėjimas.

Vartojimo prekių kainos per mėnesį padidėjo 0,6 proc., paslaugų kainos sumažėjo 0,3 proc.

Maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų kainos padidėjo 0,4 proc. Labiausiai pabrango alyvuogių aliejus, pievagrybiai, valgomieji subproduktai, kakava ir miltelių pavidalo šokoladas, ryžiai, bet atpigo saulėgrąžų aliejus, makaronai, cukrus, mineraliniai ir šaltinio vandenys, rūkytos žuvys. Taip pat kito kai kurių šviežių vaisių ir daržovių kainos: daugiausia padidėjo trumpavaisių agurkų, šilauogių, pomidorų, avokadų, apelsinų, bet sumažėjo kriaušių, burokėlių, svogūnų, morkų, kivių kainos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.