Teismo nebus: prokuratūra nemato pagrindo dėl ESO permokėtų milijonų kreiptis į jį

Prokuratūra įvertino „Energijos skirstymo operatoriui“ (ESO) permokėtų 160 mln. eurų sugrąžinimą elektros vartotojams ir nusprendė, kad teisinio pagrindo kreiptis į teismą su ieškiniu nėra.

ESO ir VERT skirtingai traktavo 2016–2021 m. taikytą elektros energijos paslaugų nustatymo metodiką.<br>T.Bauro nuotr.
ESO ir VERT skirtingai traktavo 2016–2021 m. taikytą elektros energijos paslaugų nustatymo metodiką.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 18, 2024, 3:17 PM, atnaujinta Jan 18, 2024, 3:19 PM

„Prokuroras tyrimo metu padarė išvadą, kad Valstybės kontrolės audito ataskaitoje nurodyti metodikos trūkumai buvo pašalinti, taip pat buvo pakoreguotas permokų vartotojams grąžinimo grafikas, daugiau teisės aktų pažeidimų nenustatyta“, – rašoma pranešime.

Prokuratūros tyrimo metu nustatyta, kad pagal Lietuvos įstatymus ir teisės aktus ESO teikiamų elektros energijos skirstymo paslaugų kainodara yra griežtai reguliuojama Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) nustatant elektros energijos skirstymo paslaugos kainų viršutines ribas, reguliuojant kainodarą.

Valstybės kontrolė, siekdama užtikrinti elektros vartotojų interesus, atlikusi auditą ataskaitoje pateikė rekomendaciją VERT nustatyti aiškius kriterijus, pagal kuriuos būtų vertinama, per kokį terminą gali būti grąžinamos vartotojų permokėtos sumos. Po šių rekomendacijų VERT ėmėsi priemonių užtikrinti tiek vartotojų, tiek ESO teisių apsaugą.

VERT kartu su ESO pateikė naujus permokų vartotojams grąžinimo grafikus bei metodikos, pagal kurią tiekiamos elektros energijos paslaugos, pakeitimo projektą viešam svarstymui ir kartu su suinteresuota visuomene aptarė nurodytus klausimus. Pažymėtina, kad ESO permokas vartotojams grąžins iš pelno, todėl šios sumos negalės būti naudojamos šios bendrovės akcininkų dividendams išmokėti.

Šiemet VERT posėdyje buvo nutarta paankstinti permokėtos sumos grąžinimo vartotojams datą, t. y. grąžinimas pradedamas nuo balandžio 1 d., ir sutrumpinti grąžinimo terminą. Bendras grąžinimo terminas trumpinamas iki 7 metų vietoje anksčiau skelbtų 15 metų. Privatiems elektros vartotojams permoka turėtų būti grąžinta per 2 metus ir 3 mėnesius (iki 2026 m. birželio 30 d.), o komerciniams vartotojams per 7 metus 7 mėnesius (iki 2031 m. gruodžio 31 d.).

Tyrimo metu nustatyta, kad Valstybės kontrolės nurodyti metodikos, pagal kurią nustatoma elektros energijos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų bei visuomeninės kainos viršutinė riba, trūkumai buvo pašalinti VERT priėmus atitinkamą nutarimą.

Naujienų agentūra ELTA primena, kad spalio pabaigoje Valstybės kontrolė nustatė, jog 2018–2021 m. vienas vartotojas (tiek buitinis, tiek nebuitinis) už elektros skirstymo paslaugas vidutiniškai permokėjo 88,8 euro, nes ESO per šį laikotarpį gavo 160,2 mln. didesnę eurų investicijų grąžą dėl mažesnių nei planuota investicijų į nusidėvėjusį turtą. Permoka esą susidarė, nes ESO ir VERT skirtingai traktavo 2016–2021 m. taikytą elektros energijos paslaugų nustatymo metodiką.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.